Οι βλαβερές συνέπειες των β’ & γ’ αναθέσεων – μας αφορά όλους
Το μάθημα των Θρησκευτικών φέτος βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων με βασικό θέμα τα Νέα Προγράμματα Σπουδών. Δόθηκε μεγάλη δημοσιότητα στις θέσεις των υπερασπιστών, αλλά και κατηγόρων της θεματολογίας των ΝΠΣ καθώς και του τρόπου διδασκαλίας. Ως σύλλογος έχουμε παρουσιάσει τις θέσεις μας βασιζόμενοι πάντα στην καλύτερη προσέγγιση-εφαρμογή των όποιων προγραμμάτων σπουδών καλούμαστε να διδάξουμε, όπως και στην ουσιαστική επαφή των μαθητών μας με το πανανθρώπινο φαινόμενο της θρησκείας καθώς και την καλλιέργεια της θρησκευτικής σκέψης και κριτικής ικανότητας τους.
Δυστυχώς παρατηρούμε ότι ένα τεράστιο πρόβλημα που έχει προκύψει στο χώρο της θεολογικής εκπαίδευσης δεν αντιμετωπίστηκε με τη δέουσα προσοχή και μάλλον θεωρήθηκε ελάσσονος-λαθεμένα κατά τη γνώμη μας-σημασίας. Σύμφωνα, λοιπόν με τα στοιχεία που παραθέτουμε έχει γίνει κατάχρηση της εγκυκλίου που αφορά τη γ΄ανάθεση του μαθήματος των Θρησκευτικών στους φιλολόγους. Παρατηρούμε τα εξής:
Δόθηκαν: Στους νομούς Αττικής 58 ώρες, Θεσσαλονίκης 52 ώρες και Δωδεκανήσων 44 ώρες σε φιλολόγους για συμπλήρωση ωραρίου! Επίσης 18 ώρες δόθηκαν, με κατ΄εξαίρεση ανάθεση σε άλλες ειδικότητες, σε μικρά νησιά των Δωδεκανήσων! Υπάρχουν και άλλοι νομοί που χρησιμοποίησαν το μέτρο με λιγότερες ώρες αναθέσεων, ή περιοχές όπως π.χ. η Κρήτη παρόλο που έχει τα περισσότερα κενά (ν. Ηρακλείου) δεν έχει δώσει ώρες σε φιλολόγους. Επίσης υπάρχουν Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας που αρνούνται πεισματικά να απαντήσουν στα επίσημα αιτήματά μας δηλώνοντας ότι ΘΑ ανακοινώσουν τα κενά και τις αναθέσεις (μετά από 2 μήνες λειτουργίας των σχολείων ακόμα τα ανακοινώνουν). Συμπεράσματα:
Πρώτον: Αν θέλεις να μην εφαρμοστεί με τις καλύτερες προϋποθέσεις το ΝΠΣ ή να αποτύχει εντελώς, στέλνεις να κάνουν το μάθημα εκπαιδευτικοί που δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με τα Θρησκευτικά, ειδικά φέτος που ακόμα και έμπειροι Θεολόγοι με γνώσεις, χρειάζονται πολλές ώρες προετοιμασίας για να ανταποκριθούν.
Δεύτερον: Αν θέλεις να εξαφανίσεις με νόμιμα μέσα ένα μάθημα μπορείς και χωρίς την επίσημη κατάργησή του. Εν προκειμένω, δεν διορίζεις Θεολόγους, ή χρησιμοποιείς το ψεύτικο δίλημμα: «Τι είναι καλύτερο, να μην γίνεται το μάθημα ή να το κάνουν άλλες ειδικότητες;»
Η μόνη λύση φαίνεται να είναι η κατάργηση της γ΄ανάθεσης και η έγκαιρη πρόσληψη Θεολόγων ως προς τα πραγματικά κενά.
Σύμφωνα με τα παραπάνω υποστηρίζουμε και διεκδικούμε τα εργασιακά και επιστημονικά μας δικαιώματα ώστε να πάψουν κάποιοι να μας θεωρούν εκπαιδευτικούς β διαλογής ή λιγότερο επιστήμονες από τους συναδέλφους των υπόλοιπων ειδικοτήτων.
Ο στόχος όλων των Θεολόγων, όποια θέση και αν έχουμε σε σχέση με το περιεχόμενο του μαθήματος και τον τρόπο διδασκαλίας πρέπει να είναι κοινός: Αγωνιζόμαστε για μια ισότιμη αντιμετώπιση ώστε το μάθημα να διδάσκεται από ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ εφόσον δεν υπάρχει ανάλογη επιστημονική κατάρτιση σε κανέναν άλλο εκπαιδευτικό κλάδο.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ (ΠΑΣΑΘ)