ΠΑ.Σ.Α.Φ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Αναγνωρίστηκε με την απόφαση αρ. 212/2012 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Τρικάλων
http://filologoi02.webnode.gr e-mail:[email protected]
Τηλ. 6978395291
12/9/2016
Γιατί τέτοιο μένος με το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας κ. Υπουργέ;
Από τότε που ανέλαβε το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ο αρμόδιος Υπουργός, κ. Φίλης, εκπρόσωπος της κυβέρνησης της Αριστεράς και της Προόδου, έχει ξεκινήσει ένας απηνής διωγμός των Αρχαίων Ελληνικών και γενικά των ανθρωπιστικών γραμμάτων. Συγκεκριμένα, αφαιρέθηκαν ο «Επιτάφιος» και μια ώρα από τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας στη Γ’ Λυκείου, δύο ώρες Λατινικών από τη Β’ Λυκείου, μία ώρα Ιστορίας στη Γ’ Γυμνασίου, δύο ώρες Αρχαίων Ελληνικών στις Β’ & Γ’ τάξεις του Γυμνασίου – οι οποίες δήθεν θα δίνονταν στη Νέα Ελληνική Γλώσσα αντιστοίχως- και τώρα μ’ έναν «φετφά» καταργούνται οι εξετάσεις του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας από το Γυμνάσιο.
Προηγήθηκε, βέβαια, η ατεκμηρίωτη πρόταση των «56 πανεπιστημιακών», οι οποίοι –ειρήσθω εν παρόδω- στην πλειονότητά τους ανήκουν σε ειδικότητες άσχετες με τα Κλασικά Γράμματα, με τη δικαιολογία πως εμποδίζουν ( ! ) τους μαθητές στην καλή γνώση της Νέας Ελληνικής, γιατί τους προκαλούν σύγχυση. Συνεπικουρούμενος, λοιπόν, ο Υπουργός από τους πανεπιστημιακούς και αγνοώντας επιδεικτικά την επίσημη αντίδραση της ΠΕ.Φ, των Συνδέσμων Φιλολόγων, έγκριτων πανεπιστημιακών, καθ’ ύλην αρμοδίων, καθώς και το ψήφισμα για την παραμονή των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο, το οποίο υπεγράφη διαδικτυακά από 50.000, αφαιρεί το μάθημα των Αρχαίων από τις γραπτές εξετάσεις θεωρώντας το υποδεέστερο και εντάσσοντας έτσι ένα πρωτεύον, επί σειρά ετών, μάθημα σε δευτερεύον.
Σας γνωρίζουμε, ωστόσο, πως με τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών επιτυγχάνεται η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών εφόσον έρχονται σε επαφή με τον πλούτο των ιδεών που θεμελίωσαν την παγκόσμια γραμματεία και επομένως εμφορούνται με τις ιδέες και αξίες της πολιτικής ελευθερίας, της ισηγορίας, της παρρησίας, της δημοκρατίας και γενικά του ανθρωπισμού. Έτσι, διαπλάθονται ελεύθερες, πολυσχιδείς προσωπικότητες που είναι μέτοχοι και κοινωνοί της πραγματικότητας.
Γλωσσολόγοι απέδειξαν πως η Αρχαία και η Νέα Ελληνική είναι ενιαία γλώσσα. Οι εξετάσεις, εξάλλου, στοχεύουν στην επανάληψη και συνακόλουθα στην εμβάθυνση/ εμπέδωση της ύλης. Μεθοδεύεται, συνεπώς, ο εξοβελισμός της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας κυρίως για να περιοριστεί ο γλωσσικός και εννοιολογικός πλούτος, να αμβλυνθεί η σκέψη, εφόσον γλώσσα και σκέψη συνδέονται άμεσα, να μειωθεί η ουσιαστική γνώση της ελληνικής γλώσσας και του συνακόλουθου πολιτισμικού κεφαλαίου. Η αφαίρεση τόσο πολλών ωρών φιλολογικών μαθημάτων στοχεύει αφενός στην υποβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών και αφετέρου στη μείωση των αναπληρωτών Φιλολόγων. Αξίζει να υπομνησθεί πως Αρχαία Ελληνικά από πρωτότυπο διδάσκονται στη Γερμανία και σε πλείστες άλλες χώρες παγκοσμίως, ενώ στην Ελλάδα δε λειτουργούν Κλασικά Λύκεια.. Πρόσφατα στη Γαλλία 9 στα 10 Γυμνάσια επέλεξαν να διδάσκονται Αρχαία Ελληνικά.
Ελπίζουμε πως η σύσσωμη αντίδραση του φιλολογικού κόσμου αλλά και των γονέων και των ίδιων των μαθητών θα άρει την απόφαση αυτή, καθώς καμιά πολιτική ηγεσία δεν έχει το δικαίωμα να στερήσει από τα Ελληνόπουλα την πολιτιστική τους κληρονομιά.