Παρέμβαση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στη συζήτηση επί του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την έρευνα, θέματα Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, διάταξη για κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών», πραγματοποίησε την Τρίτη 19 Απριλίου η Ε.Σ.Α.μεΑ., μέσω του Ταμία της κ. Κωνσταντίνου Γαργάλη, παρουσιάζοντας τις θέσεις της Ε.Σ.Α.μεΑ. για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία, σε ειδική και γενική εκπαίδευση.
Ζήτησε να σταματήσει η κατάρρευση του συστήματος εκπαίδευσης, που πραγματοποιείται σε κάθε της πτυχή και αναφέρθηκε διεξοδικά στη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί με αναπηρία και εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία, απαντώντας ουσιαστικά στην ήδη ανακοινωθείσα πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις προσλήψεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Ο κ. Γαργάλης ζήτησε να τηρηθούν οι προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης με την επαναφορά του Πίνακα Α για τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία και με την κατά προτεραιότητα πρόσληψη εκπαιδευτικών με αναπηρία στη Γενική Εκπαίδευση.
Ο κ. Γαργάλης ζήτησε στα κοινωνικά κριτήρια για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών με αναπηρία να ενταχθούν και τα άτομα με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας από 50% και άνω, λαμβάνοντας υπόψη αφενός ότι στο βασικό θεσμικό πλαίσιο που προστατεύει την απασχόληση των ΑμεΑ εντάσσονται και τα άτομα με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας από 50% και άνω και αφετέρου ότι οι επιτροπές ΚΕΠΑ δίνουν χαμηλά ποσοστά αναπηρίας ακόμα και σε βαριές κατηγορίες αναπηρίας. Ακόμη η Ε.Σ.Α.μεΑ. ζητά ο όρος «μόνιμη» αναπηρία να διαγραφεί και να συμπληρωθεί ως εξής: «Η γνωμάτευση αναπηρίας πρέπει να είναι σε ισχύ κατά το χρονικό διάστημα της εργασίας» αφού αφορά θέσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και όχι μόνιμων.
Τα κοινωνικά κριτήρια ζητείται να διαμορφωθούν ως εξής:
• Όσοι έχουν αναπηρία 67% και άνω: 10 μονάδες, όπως και οι πολύτεκνοι.
• Όσοι έχουν αναπηρία 50% έως 66,9%: 7 μονάδες
• Όσοι έχουν τέκνο με μόνιμη αναπηρία 67% και άνω : 7 μονάδες
Σε αυτό το πλαίσιο η Ε.Σ.Α.μεΑ. ζητά να διατηρηθούν οι διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 1 του ν. 3194/2003, σύμφωνα με τις οποίες οι εκπαιδευτικοί πάσχοντες από θαλασσαιμία και σκλήρυνση κατά πλάκας προτάσσονται στους πίνακες αναπληρωτών και αυτό διότι αυτές οι κατηγορίες αναπηρίας συνήθως δεν παίρνουν Π.Α. 67%.
Χρειάζεται να θεσπιστεί τέτοια μοριοδότηση και ρυθμίσεις που θα εξασφαλίζουν την πρόσληψη των εκπαιδευτικών με αναπηρία κοντά στα σπίτια τους, στις οικογένειές τους, στα νοσοκομεία, κέντρα αιμοδοσίας κλπ. που είναι αναγκαία για την επιβίωσή τους.
Ο κ. Γαργάλης κάλεσε την ηγεσία του υπουργείου και τα μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων να αφουγκραστούν την αγωνία των εκατοντάδων εκπαιδευτικών με αναπηρία και των μελών των οικογενειών τους.