Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., με αφορμή την τοποθέτηση των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και την έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης, σε εφαρμογή των άρθρων 37-46 του Ν.4547/2018, έχει να επισημάνει τα εξής:

  1. Θεωρούμε, ότι όπως γίνεται σε όλα σχεδόν τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα, τα στελέχη εκπαίδευσης θα πρέπει στο τέλος της θητείας τους να αξιολογούνται για το έργο τους, και πως από αυτή την αξιολόγηση θα πρέπει να εξαρτάται η συνέχιση ή όχι της παραμονής στη θέση τους, και όχι να επανακρίνονται από μηδενική βάση για κάθε νέα θητεία, όπως γίνεται μέχρι τώρα.
  2. Σε κάθε περίπτωση, η αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι επώνυμη και πλήρως αιτιολογημένη, και όχι να γίνεται με ανώνυμα ερωτηματολόγια, όπως προβλέπεται στο άρθρο 40 του Ν.4547/2018.

Ειδικά η πρόβλεψη για αξιολόγηση των Διευθυντών σχολικών μονάδων από τους εκπαιδευτικούς στο τέλος κάθε διδακτικού έτους με ανώνυμα ερωτηματολόγια σε  κλίμακα από  0-100, και χωρίς κανένα δικαίωμα ένστασης από πλευράς των Διευθυντών, είναι έξω και πέρα από  κάθε λογική.

  1. Η καθιέρωση στην αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης, με εντελώς ασαφή τρόπο, της ποσοτικοποίησης ποιοτικών κριτηρίων σε κλίμακα από 0-100, αφήνει μεγάλα περιθώρια για υποκειμενικές κρίσεις και αυθαιρεσίες.

 

Για τους παραπάνω λόγους, καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ.:

  1. Να καταργήσει άμεσα την διάταξη για την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης μέσω ανώνυμων ερωτηματολογίων.
  2. Να καταργήσει άμεσα την κλίμακα από 0-100 για την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης, διατηρώντας μόνο ποιοτικούς χαρακτηρισμούς για αυτήν(π.χ. ανεπαρκής επαρκής, καλός, πολύ καλός, άριστος)
  3. Να καθιερώσει την παραμονή ή όχι των στελεχών εκπαίδευσης στη θέση τους με βάση το αποτέλεσμα της αξιολόγησής τους, καταργώντας την επανάκρισή τους από μηδενική βάση για κάθε νέα θητεία, όπως γίνεται σε όλα σχεδόν τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025