Οι εκθέσεις ιδεών του υπουργείου δεν κρύβουν την πραγματικότητα
Στόχος τους η κατάργηση των Τμημάτων Ένταξης
Το Υπουργείο Παιδείας προσπαθώντας να βάλει στην κλίνη του Προκρούστη τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εξέδωσε ανακοίνωση με στόχο να θολώσει τα νερά με ευχές και εκθέσεις ιδεών για αφελείς. Η ανακοίνωση είναι ανεπιτυχής απάντηση στην καθολική αντίδραση του χώρου της εκπαίδευσης που κατακεραυνώνουν την τροπολογία για την ειδική εκπαίδευση και ζητούν την άμεση απόσυρσή της.
Στην προσπάθειά του αυτή το υπουργείο δανείζεται από το οπλοστάσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όλη την επιχειρηματολογία της για το ξήλωμα των σταθερών δομών της ειδικής αγωγής ενώ δεν τοποθετείται στην κριτική πως η τροπολογία αυτή οδηγεί σε υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Τι ακριβώς μας λέτε;
Ότι τόσα χρόνια η 3ωρη ή 4ωρη ανά βδομάδα παρακολούθηση του Tμήματος Ένταξης για κάθε μαθητή, αποτελούσε εμπόδιο για την «ομαλή ανάπτυξή τους»; Οι 3 ή 4 ώρες στο σύνολο των 25, 30 ή 35 ωρών ήταν το εμπόδιο;
Ότι κάποιοι γονείς (οι οποίοι δίνουν έγγραφη συγκατάθεση για να παρακολουθεί το παιδί τους το Τμήμα Ένταξης) παραπονιούνται επειδή ο μαθητής αλλάζει χώρο για να παρακολουθήσει αντισταθμιστικό πρόγραμμα; Αυτό μας λέτε;
Εμείς υποστηρίζουμε με στοιχεία ότι υπάρχουν οικογένειες που παρακαλούν να ενταχθούν τα παιδιά τους στο δυναμικό των ΤΕ, προσπαθώντας απεγνωσμένα να καλύψουν τις διαρκώς μειούμενες θεραπείες από τα ασφαλιστικά ταμεία τους, θεραπείες που οι προηγούμενες κυβερνήσεις μείωσαν για να εξασφαλίσουν ισοσκελισμένους κρατικούς προϋπολογισμούς και τις οποίες εσείς μετά περισσού ζήλου διατηρείτε.
Για ποιο «σχολείο για όλους» μιλάτε;
- Για τα σχολεία που στα μέσα Φλεβάρη λείπουν ακόμα εκπαιδευτικοί;
- Για το σχολείο που μοιράζετε τις παράλληλες στηρίξεις σε 2,3 ή και 4 μαθητές όταν οι διαγνώσεις που έχουν από τις δικές σας δημόσιες υπηρεσίες μιλούν για πλήρη και καθολική παράλληλη στήριξη σε όλο το σχολικό πρόγραμμα; Για το σχολείο που οι γονείς αναγκάζονται να πληρώνουν οι ίδιοι την παράλληλη στήριξη;
- Για το σχολείο που οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης προσλαμβάνονται τέλη Οκτώβρη σαν να μην υπάρχει ανάγκη τα παιδιά να πρέπει να υποστηριχθούν από την αρχή της σχολικής χρονιάς;
- Για τα σχολεία που επειδή δεν υπάρχουν Τμήματα Ένταξης κι όταν παρουσιάζονται ανάγκες υποστήριξης παιδιών δεν τοποθετείτε εκπαιδευτικός Ε.Α.. παρά τα αιτήματα που καταθέτουν διευθυντές και σύλλογοι διδασκόντων για να υποστηριχθούν τα παιδιά με το αιτιολογικό ότι δεν υπάρχει ΦΕΚ ίδρυσης Τ.Ε.!!!
- Για τα σχολεία που ο αριθμός των παιδιών που υποστηρίζονται στα Τμήματα Ένταξης είναι παντού μεγαλύτερος από τον προβλεπόμενο με βάση το νόμο και οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται να υποστηρίξουν χωρίς βοήθεια από τη διοίκηση με τοποθέτηση και 2ου εκπαιδευτικού Ε.Α.;
- Για τα σχολεία που απουσιάζει το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι) και ειδικό βοηθητικό προσωπικό αλλά και όταν προσλαμβάνονται αυτό γίνεται με 5/μηνες (!) συμβάσεις.
Εάν θέλετε «σχολείο για όλους», τότε καταργείστε τα ιδιωτικά για τα παιδιά των πλούσιων οικογενειών. Ενισχύστε τα προγράμματα ειδικής σχεδιασμένης διδασκαλίας που υπηρετούν τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρία, ενισχύστε κάθε πρόσθετο πρόγραμμα (π.χ. ενισχυτική διδασκαλία) που πληροί το αίτημα της ισότιμης και κοινωνικά δίκαιης εκπαίδευσης.
Συνεχίζετε την ίδια σκληρή νεοφιλελεύθερη πολιτική των προκατόχων σας. Οι δήθεν ευαισθησίες σας αποτελούν πρόσχημα για την κατάργηση κάθε υπολείμματος κοινωνικής πολιτικής, μετατρέπουν την εκπαίδευση από κοινωνικό αγαθό σε προσωπική ευθύνη των γονιών των μαθητών. Η ειδική εκπαίδευση αποτελεί βαρίδι στα πόδια σας, καθώς για τον ΟΟΣΑ στον οποίο υποκλίνεστε είναι ακριβή εκπαίδευση.
Ξεχνάτε να μας πείτε για τα χιλιάδες παιδιά που βρίσκονται «εκτός», χωρίς καμία υποστήριξη, που δεν παρακολουθούν καμία δημόσια κοινωνική ή εκπαιδευτική δομή.
Να σας πούμε εμείς τι δεν λέτε ευθέως, αλλά το υπαινίσσεστε με εκφράσεις του αέρα:
Δεν μας λέτε ότι είστε υποχρεωμένοι, από τις δεσμεύσεις σας σε Ευρωπαϊκή Ένωση και μνημόνια να μειώσετε το κόστος της ειδικής εκπαίδευσης, και να μεταφέρετε στις οικογένειες τους την ευθύνη για την εκπαίδευση των μαθητών που χρειάζονται στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις.
Δε μας λέτε ότι η αριθμητική του ΟΟΣΑ σας επιβάλλει να κόψετε δαπάνες από το σύνολο της εκπαίδευσης συμπεριλαμβανομένης και της Ειδικής.
Δεν μας λέτε ότι τα δικαιώματα των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες καταργούνται και έχουμε μια ολική επαναφορά στο καθεστώς πριν από το 1984 (ίδρυση των ΤΕ).
Δεν μας λέτε ότι επιδιώκετε να ακρωτηριάσετε το κοινωνικό πρόγραμμα της ειδικής αγωγής (γιατί αυτό είναι η ειδική εκπαίδευση) που σημαίνει στην πράξη επίθεση στα κοινωνικά δικαιώματα των μαθητών που υπηρετεί.
Η μετατροπή των Τμημάτων Ένταξης σε γκρίζα ζώνη και ρευστή δομή δεν είναι προοδευτική μεταρρύθμιση, όπως χωρίς ντροπή λέτε. Είναι μια απαράδεκτη πρακτική υποβάθμισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες και τις οικογένειες τους.Σας προειδοποιούμε:
ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕΝΑ ΔΙΑΛΥΣΕΤΕ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ
ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ