Ομάδα αναπληρωτών Βιολόγων καταγγέλλει με επιστολή που λάβαμε, τις παράτυπες και πάγιες πρακτικές που εφαρμόζονται ως προς την αποτύπωση των κενών της βιολογίας και οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την ανισοκατανομή που προκαλούν μεταξύ των καθηγητών ΠΕ04 εις βάρος των βιολόγων.
Οι αναπληρωτές Βιολόγοι αναφέρουν ότι Πανελλαδικά γίνονται παράτυπες τοποθετήσεις από τα υπηρεσιακά συμβούλια, προσλήψεις αναπληρωτών σε “λάθος” ειδικότητες, μεταθέσεις σε πλασματικά κενά ή κενά άλλης ειδικότητας σε συνεργασία με το κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο, και στο παρελθόν πλεονασματικοί διορισμοί σε συγκεκριμένες ειδικότητες. Το απότέλεσμα αυτών είναι πάνω από τις μισές ώρες Βιολογίας πανελλαδικά να διδάσκονται από πτυχιούχους άλλων ειδικοτήτων που δεν έχουν μαθήματα Βιολογίας στον κύκλο σπουδών τους.
Προκειμένου να τεκμηριώσουν τη θέση τους οι αναπληρωτές Βιολόγοι φέρνουν το ακόλουθο παράδειγμα:
Ένα παράδειγμα είναι αυτό της ΔΔΕ Κιλκίς. Η περιοχή έχει οργανικά ανήκοντες 41 Φυσικούς, 19 Χημικούς, 7 Βιολόγους και 9 Γεωλόγους. Οι ώρες της Βιολογίας σε Γυμνάσια και ΓΕΛ είναι περισσότερες από της Χημείας. Από τα 16 γυμνάσια μόνο τα 4 έχουν Βιολόγο και από τα 11 Γενικά Λύκεια μόνο τα 3. Υπάρχουν Γυμνάσια και Λύκεια που έχουν από 2-3 καθηγητές συγκεκριμένων ειδικοτήτων ΠΕ04 και οι ώρες του αντίστοιχου μαθήματος δεν δικαιολογούν ούτε έναν. Η ανισοκατανομή μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους στο παρελθόν, ας δούμε όμως τις φετινές πρακτικές που τη διαιωνίζουν.
Από τους 41 Φυσικούς οι 11 είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Το ΠΥΣΔΕ Κιλκίς το 2014 ενώ είχε πλεόνασμα Χημικών, εκτίμησε και έστειλε στο Υπουργείο ότι είχε έλλειμμα, χωρίς ν’ ανακοινώσει ούτε πόσο ήταν το πλεονασμα, ούτε πόση ήταν η εκτίμηση του ελλείμματος. Στην συνέχεια το ΚΥΣΔΕ, αποδέχτηκε την πλασματική εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ, και αφού μετέθεσε 3 Χημικούς από το Κιλκίς προς την διπλανή Β’ Θεσ/νίκης, έφερε στο Κιλκίς 4 χημικους, δηλαδή έναν επιπλέον.
Η ομάδα αναπληρωτών Βιολόγων συνεχίζει με τα ακόλουθα:
Οι μεταθέσεις πρέπει να γίνονται σε οργανικά κενά, όπως ορίζει ο νόμος. Μόνο δύο (2) από τους 4 Χημικούς που ήρθαν τοποθετήθηκαν σε οργανικά κενά, οι άλλοι δύο έμειναν στην διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Ήταν οργανικά κενά Χημείας;
Ο ένας Χημικός τοποθετήθηκε στο ΓΕΛ Καμπάνης. Το ΠΥΣΔΕ ανακοίνωσε εκεί ένα ΟΡΓΑΝΙΚΟ κενό Βιολογίας ή Χημείας, και στην ίδια ανακοίνωση το χαρακτήρισε σκέτο κενό Χημείας χωρίς να αναφέρει τις ώρες κάθε μαθήματος. Οι ώρες των μαθημάτων ήταν συνολικά 16 Φυσικής, 10 Χημείας και 12 Βιολογίας. Στο ίδιο Λύκειο υπήρχαν ήδη με οργανική 1 Φυσικός και 1 Χημικός.. Από τις ώρες προκύπτει ότι το οργανικό κενό ήταν Βιολόγου και όχι Χημικού, και άρα και η μετάθεση και η οργανική τοποθέτηση έγινε σε πλασματικό κενό Χημικού.
Ο άλλος Χημικός, τοποθετήθηκε οργανικά στο ΓΕΛ Ευρώπου. Στο σχολείο υπήρχε ήδη με οργανική ένας Φυσικός. Οι ώρες ήταν 14 Φυσικής, 8 Χημείας, 10 Βιολογίας. Οχι μόνο δεν υπήρχε οργανικό κενό Χημείας αλλά ούτε καν ώρες για μάθημα, καθώς αμέσως διατέθηκε στο διπλανό Γυμνάσιο Ευρώπου για …14! ώρες. Όμως εκεί υπήρχε ήδη ένας Φυσικός και οι ώρες ήταν 10 Φυσικής, …4! Χημείας, 10 Βιολογίας και 8 Γεωλογίας. Γίνεται κατανοητό ποιο έλλειμμα κάλυψε με την “λανθασμένη” οργανική τοποθέτηση και ο δεύτερος Χημικός που μετατέθηκε στο Κιλκίς!
Από τους άλλους δύο Χημικούς, ο ένας αναπλήρωσε λειτουργικά αυτόν που τοποθετήθηκε “λανθασμένα” στο ΓΕΛ Καμπάνης. Ο άλλος τοποθετήθηκε λειτουργικά στο ΓΕΛ Γουμένισσας, όπου οργανικά υπήρχαν ήδη 1 Φυσικός και 2 Χημικοί, ενώ οι ώρες ήταν 16 Φυσικής, 10 Χημείας και 12 Βιολογίας. Αν και…δύσκολα προκύπτει κενό, οι 12 ώρες Βιολογίας επαρκούν για να χαρακτηριστεί λειτουργικό κενό Βιολογίας. Το ΠΥΣΔΕ το χαρακτήρισε…Χημείας.
Κι ενώ είναι πασιφανές ότι έγιναν πλεονασματικές μεταθέσεις Χημικών σε κενά Βιολόγων και τελικά παρέμειναν και 2 Χημικοί στην Διάθεση του ΠΥΣΔΕ, αυτό ζήτησε και πήρε… και άλλους 2 Χημικούς αναπληρωτές! Μαζί με 1 Φυσικό, και… μόλις 1 Βιολόγο!
Στα περισσότερα ΠΥΣΔΕ δεν ξενίζει αυτή η πρακτική. Είναι συνήθως ο κανόνας και όχι η εξαίρεση.
Η Ομάδα Αναπληρωτών Βιολόγων κλείνει την ανακοίνωσή της αναφέροντας πως ζητά τα αυτονόητα από τα υπηρεσιακά συμβούλια: Να πράττουν το καθήκον τους με την εφαρμογή των νόμων απέναντι σε όλες τις ειδικότητες και τους συναδέλφους χωρίς παρατυπίες και “περίεργες” πρακτικές που θέτουν θέματα διερεύνησης ευθυνών.
Ομάδα Αναπληρωτών Βιολόγων