: Στο τραπέζι η παράταση του σχολικού έτους καθώς και το να μειωθούν οι και του καλοκαιριού λόγω της πανδημίας του κορονοϊού καθώς και τα πληθαίνουν ενώ η τηλεκπαίδευση συνεχίζεται.

Σε αυτό το πνεύμα τοποθετήθηκε και η υφυπουργός Παιδείας, σε συνέντευξή της στην «Kontra News» καθώς όπως χαρακτηριστικά λέει «ίσως χρειαστεί, μια ακόμα μικρή θυσία ελεύθερου χρόνου» αφήνοντας ανοικτή μία ολιγοήμερη .

«Σε περίπτωση που το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κρίνει ότι μια ολιγοήμερη παράταση όπως συνέβη και τη σχολική χρονιά 2019-2020 θα βοηθήσει, ώστε να βρεθούν και πάλι οι μαθητές στο φυσικό τους περιβάλλον το σχολείο και να αξιοποιήσουν τα οφέλη από αυτό, τότε θα εξετάσουμε τη σχετική εισήγηση.»

Υπενθυμίζουμε οτι το ενδεχόμενο να επεκταθεί το σχολικό έτος όπως έγινε και πέρυσι, άφησε ανοιχτό η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως αναφέροντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ πως αν χρειαστεί όλα τα ενδεχόμενα βρίσκονται στο τραπέζι.

Για την διδακτέα ύλη ανέφερε ότι προχωρά κανονικά με την τηλεκπαίδευση, αν και τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία.
Προανήγγειλε ότι το επόμενο νομοσχέδιο που θα φέρει το υπουργείο Παιδείας στη Βουλή θα αφορά την αποκέντρωση του συστήματος στο σχολείο με στόχο ένα πιο αυτόνομο σχολείο.

: Μισές διακοπές το Πάσχα!

Παράλληλα στο τραπέζι έχει πέσει και για την κυβέρνηση η επιλογή για παράταση του σχολικού έτους ή λιγότερες μέρες το Πάσχα με σκοπό να μειωθούν τα κενά στα σχολεία λόγω της ιδιόμορφης κατάστασης στα σχολεία τη φετινή σχολική χρονιά λόγω της πανδημίας.

Όπως ανέφερε ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε συνεντευξή του στον ΣΚΑΪ, θα γίνουν κάποιες προσαρμογές και μεταξύ αυτών είναι μια ενδεχόμενη επέκταση του διδακτικού έτους, κάποιος περιορισμός των διακοπών του Πάσχα. «Νομίζω ότι όλα αυτά είναι πράγματα, τα οποία είναι αναμενόμενα», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός. Μάλιστα για τα σημείωσε ότι η κυβέρνηση ήθελε να παραμείνουν αλλά οι λοιμωξιολόγοι εισηγήθηκαν διαφορετικά.

Πανελλήνιες 2021

Σχετικά με τις , υπογράμμισε ότι θα γίνουν με μειωμένη ύλη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε συγκεκριμένα: «Σίγουρα έχω ζητήσει από την υπουργό Παιδείας να γίνουν προσαρμογές στο πρόγραμμα και θα υπάρξουν προτάσεις, προκειμένου να κερδίσουμε ό,τι περισσότερο μπορούμε. Όμως ο στόχος μας παραμένει: «Οι πανελλήνιες εξετάσεις να γίνουν κανονικά με μειωμένη ύλη, όπως έγινε και πέρυσι. Και αυτό είναι το σωστό. Οι μαθητές ήδη γνωρίζουν ποια θα είναι αυτή η μειωμένη ύλη. Και να καλύψουμε την ύλη με όσο το δυνατόν πιο καλό τρόπο».

: Πόσο ευθύνονται για την αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού;

Το κλείσιμο των σχολείων ως μέτρο κατά της εξάπλωσης της πανδημίας βοηθάει πολύ λίγο στη μείωση των περιπτώσεων σοβαρής Covid-19 που θα χρειαστούν νοσηλεία.

Το σημαντικότερο όφελος, αντίθετα, προκύπτει από την κοινωνική αποστασιοποίηση και τη μείωση της κινητικότητας στους διάφορους χώρους συγχρωτισμού, ιδίως μεταξύ ηλικιωμένων.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μίας νέας μελέτης μοντελοποίησης από Κινέζους και Αμερικανούς επιστήμονες που έκαναν χιλιάδες προσομοιώσεις για να εξετάσουν μέσω υπολογιστή διάφορα σενάρια, με στόχο να βρουν τρόπους για να μειωθούν τα σοβαρά περιστατικά λοίμωξης από κορονοϊό, χωρίς να προκληθεί μεγάλη κοινωνική αναστάτωση.
Ένα βασικό συμπέρασμά τους είναι ότι το κλείσιμο των σχολείων συμβάλλει πολύ λιγότερο του αναμενόμενου σε κάτι τέτοιο.

Οι ερευνητές της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών, του Πανεπιστημίου της Πόλης του Χονγκ Κονγκ και του Πολυτεχνικού Ινστιτούτου Ρενσελάερ των ΗΠΑ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Chaos» (Χάος) του Αμερικανικού Ινστιτούτου Φυσικής, εστίασαν στην πόλη της Νέας Υόρκης, αλλά ανέφεραν ότι το μοντέλο τους, με τις δέουσες τροποποιήσεις, μπορεί να επεκταθεί σε οποιαδήποτε πόλη.

«Το σχολείο αντιπροσωπεύει μόνο ένα μικρό ποσοστό των κοινωνικών επαφών. Είναι πιθανότερο οι άνθρωποι να εκτεθούν στον ιό σε χώρους όπως τα εστιατόρια και τα εμπορικά κέντρα. Από τη στιγμή που εστιάζουμε στις σοβαρές λοιμώξεις και στους θανάτους, το κλείσιμο των σχολείων συμβάλλει πολύ λίγο, εάν οι ηλικιωμένοι δεν προστατεύονται στους δημόσιους και άλλους χώρους», δήλωσε ο ερευνητής Κινκπένγκ Ζανγκ.

Η μελέτη επισημαίνει ότι οι μαθητές είναι γενικά οι λιγότερο ευάλωτοι σε σοβαρή λοίμωξη Covid-19, αλλά, από την άλλη πλευρά, όταν οι χώροι συνάντησης του κοινού παραμένουν ανοικτοί, ο κορονοϊός μπορεί να εξαπλωθεί από τους λιγότερο ευάλωτους νέους στο πιο ευάλωτους ηλικιωμένους.

Σχολεία: Τι αλλάζει για απουσίες και βαθμολογίες σε Γυμνάσια και Λύκεια

Η νέα εγκύκλιος για τα σχολεία, που υπογράφεται από την υφυπουργό Ζέττα Μακρή, έρχεται μετά τις διαμαρτυρίες καθηγητών οτι οι μαθητές έχουν πολλές απουσίες λόγω τεχνικών προβλημάτων και ως εκ τούτου δεν μπορούν να τους βαθμολογήσουν σωστά.
Συγκεκριμένα, πολλοί ήταν οι μαθητές που είχαν δυσκολίες στη σύνδεσή τους με το διαδίκτυο ή μηδενική πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση και συνεπώς έχασαν πολλές ώρες διδασκαλίας χωρίς δική τους ευθύνη.

Γι’ αυτόν και μόνο τον λόγο επιτρέπεται ένας μαθητής να μη λάβει βαθμολογία και συγκεκριμένα βαθμολόγηση δεν θα γίνει, εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Ανάλογη απόφαση αναμένεται και για τις απουσίες των μαθητών, κάτι το οποίο θα εξεταστεί όταν ολοκληρωθεί το Β ́ Τετράμηνο.

Η εγκύκλιος αναφέρει τα εξής:

Κατόπιν ερωτημάτων που αφορούν στη φοίτηση μαθητών/τριών και στην κατάθεση βαθμολογίας Α΄ Τετραμήνου στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. ΕΠΑ.Λ., Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια, Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια), σας ενημερώνουμε για τα εξής:

Η καταχώριση των απουσιών γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών/τριών θα εξετασθεί κατά το τέλος του Β΄ Τετραμήνου.

Για μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δύναται να μην κατατεθεί βαθμολογία εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Σε συνέντευξη της στο Mega η Υπουργός Παιδείας αναφερόμενη στο ζήτημα των απουσιών, τόνισε ότι «στο τέλος του τετραμήνου θα αποφασίζεται ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των παιδιών. Το αν δηλαδή είναι επαρκής ή όχι η φοίτηση θα κρίνεται στο τέλος του τετραμήνου».

Σε ό,τι αφορά τις βαθμολογίες των μαθητών, η ίδια επισήμανε πως «το υπουργείο Παιδείας με ευαισθησία και με γνώση των δεδομένων εξετάζει όλα τα στοιχεία προκειμένου να μην αδικηθεί κανένας μαθητής».

Κατά τα λοιπά, επανέλαβε την απόφαση της κυβέρνηση για το άνοιγμα των γυμνασίων και λυκείων από την ερχόμενη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου.

Από τη διαδικασία εξαιρούνται οι σχολικές μονάδες που βρίσκονται στις «κόκκινες» περιοχές, οι οποίες θα συνεχίσουν να λειτουργούν με τηλεκπαίδευση, ενώ αυστηροί κανόνες θα ισχύουν για τα σχολεία που θα ανοίξουν.

Αναφερόμενη στις δηλώσεις που έκανε και προκάλεσαν αντιδράσεις, η κυρία Μακρή τόνισε ότι «δεν υπάρχει ειδικό πρόστιμο για μαθητές που αργούν να γυρίσουν από το σχολείο στο σπίτι. Ωστόσο τα μέτρα για την καταπολέμηση της πανδημίας «θα πρέπει να τηρούνται από όλους».

Σχολεία: Οι σχολικές

Oι σχολικές αργίες για τα σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης είναι:

1η Οκτωβρίου
28η Οκτωβρίου
23η Δεκεμβρίου – 6η Ιανουαρίου
30ή Ιανουαρίου
25η Μαρτίου
1η Απριλίου
1η Μαΐου
11η Ιουνίου
Καθαρά Δευτέρα
Μεγάλη Δευτέρα – Παρασκευή Διακαινησίμου
Αναλήψεως
Αγίου Πνεύματος
Γιορτή του/της Αγίου/ας της Κοινότητας/Ενορίας

Κάθε σχολείο δηλώνει στο οικείο επαρχιακό γραφείο μία ημέρα που θα θεωρείται ως τοπική γιορτή του/της Αγίου/ας της Κοινότητας/Ενορίας. Τα μαρωνίτικα σχολεία, ανεξάρτητα από τον/την Άγιο/Αγία που τιμάται στην Κοινότητα/Ενορία που εδρεύει το σχολείο, μπορούν να ορίσουν ως αργία την 9η Φεβρουαρίου που είναι η γιορτή του Αγίου Μάρωνα.

Θερινές διακοπές

Από την Πέμπτη πριν από την προτελευταία Παρασκευή του Ιουνίου μέχρι την Παρασκευή πριν από τη δεύτερη Δευτέρα του Σεπτεμβρίου (για τους/τις μαθητές/μαθήτριες).
Από τη Δευτέρα μετά την προτελευταία Παρασκευή του Ιουνίου μέχρι την Παρασκευή πριν από την πρώτη Δευτέρα του Σεπτεμβρίου (για τους/τις εκπαιδευτικούς).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025