ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»

Πως η παράλληλη έπαψε να είναι παράλληλη

Στο ίδιο έργο θεατές είναι και πάλι φέτος οι συνάδελφοι μας αναπληρωτές της παράλληλης στήριξης, οι μαθητές με αναπηρίες και οι γονείς τους. Η ταλαιπωρία και η αγωνία που βιώνουν για άλλη μια χρονιά δεν έχει τέλος καθώς το υπουργείο δεν ικανοποίησε όλα τα αιτήματα. Συγκεκρι-

μένα στην Α’ Αθήνας έγιναν 151 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν 51 δηλαδή το 1/3 και μάλιστα με την λογική της ανανέωσης που σημαίνει ότι δάσκαλοι για παράλληλη στήριξη τοποθετήθηκαν σε σχολεία που και τον προηγούμενο χρόνο διέθεταν.

Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών έγιναν από την Διευθύντρια Εκπαίδευσης και τους Σχολικούς Συμβούλους ειδικής και γενικής αγωγής, χωρίς συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ. Εκπαιδευτικοί στις περισσότερες περιπτώσεις αναλαμβάνουν 2 και 3 παιδιά διαθέτοντας 8 ώρες από το ωράριο τους για το καθένα και χωρίς αυτά τα παιδιά να είναι πάντα στο ίδιο σχολείο. Σε πολλές περιπτώσεις και ενώ ένα σχολείο έχει 3 αιτήσεις ικανοποιούνται οι 2 και ο εκπ/κος συμπληρώνει το ωράριο του σε ένα δεύτερο σχολείο, οπότε υπάρχει και γι αυτούς όπως και για τους συναδέλφους των ειδικοτήτων το ζήτημα της μετακίνησης.

Επιπλέον φέτος ορισμένοι σχολικοί σύμβουλοι απέφυγαν να ορίσουν ονομαστικά ποια παιδιά θα αναλάβει στο σχολείο ο εκπαιδευτικός με αποτέλεσμα να ζητούν ο σύλλογος διδασκόντων να βγάλει το φίδι από την τρύπα και να αποφασίσει ποιο παιδί θα έχει έστω αυτές τις λίγες ώρες δάσκαλο. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην το πράξουν. Δεν είναι στα καθήκοντα του συλλόγου διδασκόντων να κάνει διαχωρισμούς και διακρίσεις και να αξιολογεί ποιος μαθητής έχει περισσότερη ή λιγότερη ανάγκη για παράλληλη στήριξη. Είναι υποχρέωση του κράτους να προσλάβει τους εκπαιδευτικούς που χρειάζονται τα σχολεία και να φροντίσει για τις ανάγκες των μαθητών.

Η Παράλληλη Στήριξη δεν είναι πια αυτό που ξέραμε! Στο παρελθόν γνωρίζαμε ότι η Π.Σ. είναι ατομική, δηλαδή προσλαμβανόταν ένας εκπαιδευτικός για αποκλειστικά ένα μαθητή για το εκάστοτε έτος. Για άλλη μια χρονιά όμως, τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι.

Η «παιδαγωγική» λογική πίσω απ’ αυτή τη νέα διευθέτηση; ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ! Καμία, μα καμία παιδαγωγική λογική δε συνάδει με το απαράδεκτο αυτό μέτρο του Υπουργείου «Παιδείας». Δολοφονικές περικοπές λοιπόν, στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής…

Δεν υπολογίζουν απολύτως τίποτα αρκεί να συμμορφωθούν με τα δημοσιονομικά όρια που θέτει η ΕΕ και το ΔΝΤ!

· Από παιδαγωγική και μόνο σκοπιά, αυτό το μέτρο είναι καταστροφικό για τα παιδιά αυτά. Είναι μια ευαίσθητη κατηγορία που χρειάζεται συνεχή φροντίδα και προσοχή, και φυσικά πολύ χρόνο για εμπιστευτούν τον εκπαιδευτικό, ώστε να επιτευχθεί το οποιοδήποτε αποτέλεσμα. Πώς να νιώσει ο μαθητής αυτός οικειότητα και εμπιστοσύνη όταν -για λόγους ακατανόητους φυσικά σε αυτόν- ο δάσκαλος έρχεται μία ή δύο φορές την εβδομάδα, με 1,5 μήνα καθυστέρηση από την έναρξη των σχολείων; To πιο πιθανό είναι ότι θα βιώσει την απουσία αυτή ως μια ακόμα απόρριψη. Τα διάφορα προβλήματα των μαθητών προϋποθέτουν μονιμότητα, σταθερότητα και τριβή με το δάσκαλο για να έχουμε το οποιοδήποτε αποτέλεσμα. Όλοι ξέρουμε για παράδειγμα πόσο θα δυσκολευτούν και θα διαταραχθούν τα παιδιά με αυτισμό όταν ένα πρόσωπο δεν είναι σταθερό δίπλα τους, αλλά έρχεται και φεύγει όλη τη χρονιά. Το μέτρο αυτό εναντιώνεται στην ίδια τη φύση των προβλημάτων των μαθητών! Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ πετούν τους ανθρώπους με δυσκολίες στον Καιάδα!

· Από τη σκοπιά του εργαζόμενου εκπαιδευτικού, νομιμοποιείται πλέον ένα καθεστώς πλήρως ελαστικής εργασίας, όπου οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης τρέχουν από Σχολείο σε Σχολείο και περιοχή σε περιοχή, συχνά την ίδια μέρα, μπαλάκι του πινγκ πονγκ, αδυνατώντας να ανταποκριθούν επαρκώς, επειδή η δημοσιονομική προσαρμογή και το πρωτογενές πλεόνασμα απαγορεύει προσλήψεις. Από τη μία στρατιές άνεργων εκπαιδευτικών και από την άλλη εργαζόμενοι λάστιχο με τεράστιες δυσκολίες να προσφέρουν ποιοτικό έργο.

Ακρωτηριασμός της εκπαίδευσης! Να τα λέμε καθαρά, αυτό κάνουν! Την πληρώνουν μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί! Και πρώτοι όσοι βρίσκονται στην Ειδική Εκπαίδευση! Τόση ευαισθησία έχουν οι κατά τ’ άλλα ελεήμονες που μας κυβερνούν. Η τρόικα λέει περικοπές και παρατρεχάμενοι ενισχύουν και εφαρμόζουν!

Ταυτόχρονα, οι σχολικοί σύμβουλοι αντί να καταγγείλουν ανοιχτά αυτή την πολιτική, διαλέγουν το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου και μοιράζουν ισόνομα τη φτώχεια, με επίγνωση ότι αυτό μπορεί να είναι και καταστροφικό για τα παιδιά με τέτοιους είδους αναπηρίες!!!

Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα σε προσλήψεις εκπαιδευτικών έτσι ώστε να καλυφθούν ΟΛΕΣ οι αιτήσεις με έναν εκπαιδευτικό για κάθε παιδί.

Αγωνιζόμαστε, ενωμένοι εκπαιδευτικοί και γονείς, ενάντια στη συνεχιζόμενη υποβάθμιση και απαξίωση των δομών της ειδικής αγωγής που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση των υποστηρικτικών αυτών δομών μεταβιβάζοντας τα βάρη στους ίδιους τους γονείς. Τα αποτελέσματα των περικοπών αυτών έχουν άμεση συνέπεια στην εκπαίδευση των μαθητών και συνολικά στη ζωή τους.

Απαιτούμε την παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά που την έχουν ανάγκη!

Θα στηρίξουμε τους γονείς σε οποιαδήποτε προσφυγή αποφασίσουν να κάνουν για αυτά τα

ζητήματα.

Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά