Η σημασία του επαγγελματικού γυμνασίου είναι πολύ σημαντική για το νησί της Ζακύνθου, αφού τα παιδιά των ειδικών σχολείων έχουν μια ευκαιρία για επαγγελματική κατάρτιση και κατάκτηση της αυτονομίας τους. Το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ζακύνθου δέχεται αποφοίτους από τα ειδικά δημοτικά ή από γενικά δημοτικά, έχει διάρκεια φοίτησης 6 χρόνια με μαθητές από 14 έως 16 ετών ως πρώτη εγγραφή, οι οποίοι μπορούν να παραμείνουν εκεί μέχρι το 23 έτος της ηλικίας τους.

Παρακολουθώντας κανείς από κοντά τη σημαντική δουλειά που επιτελείται στο Ειδικό Επαγγελματικό Εργαστήρι Εκπαίδευσης και Κατάρτισης που λειτουργεί στα πλαίσια του Ειδικού Σχολείου Ζακύνθου θα διαπιστώσει πόσο σημαντική είναι η δουλειά που γίνεται. Με πόσο συγκινητικό μεράκι και όρεξη, μαθητές και εκπαιδευτικοί του Σχολείου Ειδικής Αγωγής προσπαθούν να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα της μάθησης και να ενταχθούν και αυτά τα παιδιά μέσα στην κοινωνία.

Η σημασία του επαγγελματικού γυμνασίου είναι πολύ σημαντική για το νησί της Ζακύνθου, αφού τα παιδιά των ειδικών σχολείων έχουν μια ευκαιρία για επαγγελματική κατάρτιση και κατάκτηση της αυτονομίας τους. Το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ζακύνθου δέχεται αποφοίτους από τα ειδικά δημοτικά ή από γενικά δημοτικά, έχει διάρκεια φοίτησης 6 χρόνια με μαθητές από 14 έως 16 ετών ως πρώτη εγγραφή, οι οποίοι μπορούν να παραμείνουν εκεί μέχρι το 23 έτος της ηλικίας τους.

Η Διευθύντρια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Δανάη Κελαράκη μας μίλησε για τις επιλογές των παιδιών ως προς την επαγγελματική τους εξειδίκευση «Όταν έρχονται τα παιδιά εδώ, πραγματοποιούμε μια αξιολόγηση και σε συνεργασία με τους γονείς, βλέπουμε τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του παιδιού και τα κατατάσσουμε σε δύο εργαστήρια». Στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. υπάρχουν δύο εργαστήρια μαγειρικής – ζαχαροπλαστικής και κηπουρικής – ανθοκομίας. Στο τέλος δίνεται στα παιδιά το απολυτήριό τους.

Δεξιότητες και δυνατότητες

Οι απόφοιτοι μαθητές ανάλογα με τις δεξιότητες και τις δυνατότητες που αναπτύσσουν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους αποκτούν ή όχι κάποιες ευκαιρίες. «Κάποιοι απόφοιτοι είναι σε θέση να λειτουργήσουν αυτόνομα ή σχετικά αυτόνομα μέσα στο περιβάλλον του σπιτιού ή στην ευρύτερη κοινωνία. Υπάρχουν μαθητές που θα μπορούσαν να απασχοληθούν κάπου αλλά υπό συγκεκριμένες συνθήκες και χωρίς μεταβολές. Υπάρχουν και περιπτώσεις των αποφοίτων μας οι οποίοι είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν και σε εργασιακό περιβάλλον και έχουμε δύο τέτοιους αποφοίτους που εγάζονται ο ένας στον αγροτικό κλάδο και η άλλη απόφοιτη σε ένα εστιατόριο». Ο Δήμος Ζακύνθου βρίσκεται σε επικοινωνία με το ειδικό σχολείο, καθώς αν υπάρξουν προγράμματα του ΟΑΕΔ ειδικά για άτομα με αναπηρία μπορεί να ανοίξουν και κάποιες θέσεις ιδανικές για τους αποφοίτους.

Αναγκαία η συνεργασία με τους γονείς

Η κ. Κελαράκη δηλώνει ότι το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. είναι «ανοιχτό για συζήτηση με τους γονείς που ενδιαφέρονται να γράψουν τα παιδιά τους στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.». Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις όπου λόγω έλλειψεις ενημέρωσης οι γονείς αναμένουν μέχρι το γυμνάσιο και μετά απευθύνονται στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Τότε, όμως, είναι αργά διότι το ειδικό γυμνάσιο δέχεται μόνο μαθητές δημοτικών. Επίσης, σε κάποιες περιπτώσεις αν και το Κ.Ε.Δ.Υ. αποφασίζει ότι το παιδί πρέπει να πάει στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., οι γονείς ακολουθούν διαφορετικό δρόμο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, αν τα παιδιά τελειώσουν το γυμνάσιο και στη συνέχεια δεν δύνανται να παρακολουθήσουν το λύκειο, μένουν χωρίς επιπλέον κατάρτιση. Οι εκπαιδευτικοί του ειδικού σχολείου δηλώνουν παρόντες και πρόθυμοι να βοηθήσουν όλους τους γονείς και να λύσουν τις όποιες απορίες. Ο σωστός χειρισμός και η ενημέρωση κρίνονται πολύ σημαντικά για το μέλλον και τη ζωή παιδιών και γονιών.

Πηγή: Εφημερίδα «Ημέρα τση Ζάκυθος»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025