Συνέντευξη Τύπου για τη διοργάνωση του Πανελλήνιου Συνεδρίου για το Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying) θα δοθεί αύριο Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2016, στις 12 το μεσημέρι, στην αίθουσα της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου, Καθηγητή Αχιλλέα Ζαπράνη και τον Πρόεδρο του Συνεδρίου, Καθηγητή Γεώργιο Θ. Παυλίδη.
Στο συνέδριο με τίτλο «BULLYING – ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: Ψυχοκοινωνικές, Εκπαιδευτικές Συνέπειες και η Αντιμετώπισή τους», οι σύνεδροι αναμένεται να ξεπεράσουν τους 1.200 και διοργανώνεται με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού-Bullying στις 5 και 6 Μαρτίου 2016 στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και θα διεξαχθεί με την υποστήριξη του «Χαμόγελου του Παιδιού», του «European Anti-Bulling Network», του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, καθώς και του Πανελληνίου Συλλόγου Δυσλεξίας και ΔΕΠΥ, στο Αμφιθέατρο Τελετών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Σκοπός του Συνεδρίου, είναι η γόνιμη αλληλεπίδραση ερευνητών, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, άλλων ειδικών αλλά και γονέων, ώστε η κατανόηση των διά βίου αρνητικών ψυχοκοινωνικών και εκπαιδευτικών συνεπειών του Bullying να οδηγήσει στη σημαντική μείωσή του, προς όφελος τόσο των θυμάτων όσο και των θυτών, για μία κοινωνία αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης.
Οι διαπρεπείς προσκεκλημένοι ομιλητές, όπως π.χ. ο Ομότιμος Καθηγητής της Νομικής και τέως Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Ιωάννης Πανούσης, θα εστιάσουν στα αίτια του Bullying, στις αρνητικές ψυχοκοινωνικές και εκπαιδευτικές συνέπειές του τόσο στα θύματα όσο και στους θύτες, αλλά και στους τρόπους αντιμετώπισής του στο σπίτι και στο σχολείο.
Όπως επισημαίνει ο Καθηγητής Παυλίδης και Πρόεδρος του Συνεδρίου, οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες και Δυσλεξία είναι κυρίως Θύματα, ενώ με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), είναι 2-3 φορές περισσότερο Θύτες και ως 10 φορές περισσότερο Θύματα BULLYING. Δηλαδή, και οι δύο ομάδες συμμετέχουν αναλογικά πολύ συχνότερα από τους άλλους, διότι συνήθως είναι πιο απομονωμένες από τους συμμαθητές τους και πιο υστερούσες, άρα πιο ευάλωτες. Καθίσταται λοιπόν επιτακτική ανάγκη η έγκαιρη και αντικειμενική πρόγνωση–διάγνωσή τους από την Προσχολική Ηλικία και η αντιμετώπισή τους, ώστε τα παιδιά μας να μην πέφτουν Θύματα Bullying και να αποφεύγονται τα δευτερογενή ψυχοκοινωνικά προβλήματα (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση, δυσκολίες στις σχέσεις), που δημιουργούνται από την καθημερινή ταπεινωτική σχολική αποτυχία και από την αρνητική-επικριτική αντιμετώπιση στο σπίτι και στο σχολείο, λόγω άγνοιας.
Στο Συνέδριο η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό.