Οι «ανθρωπιστικές » περνούν μια κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς βρέθηκαν μπροστά σε πολέμιους οι οποίοι θεωρούν ότι δεν έχουν να προσφέρουν στον σύγχρονο κόσμο.

Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, η αλήθεια είναι ότι οι συγκεκριμένες δε γνωρίζουν μέρες «δόξας» ακόμη και μέσα στα πανεπιστήμια αφού όλο το ενδιαφέρον κινείται προς τις θετικές επιστήμες. Όμως αυτή είναι η μία πλευρά.

Η άλλη είναι η επιμονή των νέων (διεθνώς) να δείχνουν τεράστιο ενδιαφέρον για τις συγκεκριμένες σπουδές (ιστορία, φιλοσοφία, φιλολογία, κοινωνιολογία κ.λπ.) ακόμη και αν δεν ξέρουν που θα τους οδηγήσουν όταν θα έρθει η ώρα της επαγγελματικής αποκατάστασης. Γιατί οι νέοι επιμένουν; Διότι θεωρούν αυτές οι σπουδές, έχουν επί αιώνες τροφοδοτήσει και νοηματοδοτήσει όλες τις διαστάσεις της ανθρώπινης ύπαρξης και συνεπώς μπορούν να δώσουν απαντήσεις και στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής.

Όσον αφορά στους μαθητές τους λυκείου οι οποίοι προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές αλλά και για τους φοιτητές, που σήμερα αναρωτιούνται αν έκαναν τη σωστή επιλογή, διαλέγοντας την κατεύθυνση των ανθρωπιστικών επιστημών η απάντηση υπάρχει. «Οι νέοι που κατευθύνονται στις ανθρωπιστικές σπουδές δεν πρέπει να έχουν στο μυαλό τους μόνο το επάγγελμα του Φιλολόγου ως επαγγελματική διέξοδο. Οι επιλογές είναι αρκετά περισσότερες χάρη στην 4η βιομηχανική επανάσταση και την τεχνολογία. Είναι γεγονός ότι ο κόσμος αλλάζει, γίνεται ανταγωνιστικότερος και περισσότερο εκσυγχρονισμένος, κάτι που απαιτεί κι από τους ίδιους τους εργαζόμενους», τονίζει στο ΕΘΝΟΣ o σύμβουλος σταδιοδρομίας κ. Κότιος (Labora ), και υπογραμμίζει: «Οι απόφοιτοι των ανθρωπιστικών σπουδών μπορούν να εκμεταλλευτούν τις εξαιρετικές γνώσεις τους στη διαχείριση της γλώσσας και να τη συνδυάσουν με σύγχρονα επαγγελματικά μονοπάτια. Οι επιλογές για έναν απόφοιτο ανθρωπιστικών επιστημών, αδιαμφισβήτητα, είναι πολλές και παρακάτω αναφέρουμε ορισμένα παραδείγματα».

Υπολογιστική Γλωσσολογία

Χάρη στην εξέλιξη της τεχνολογίας η γλωσσολογία παίρνει νέα μορφή, αυτή της υπολογιστικής γλωσσολογίας, του διεπιστημονικού δηλαδή, κλάδου της γλωσσολογίας και της πληροφορικής. Η Υπολογιστική γλωσσολογία αναπτύχθηκε με σκοπό τη χρήση των υπολογιστών για την επεξεργασία και μοντελοποίηση της φυσικής ανθρώπινης γλώσσας για τη δημιουργία μηχανών αυτόματης μετάφρασης όπως το Google translate. Με την πάροδο του χρόνου, όμως, η επιστήμη εξελίσσεται ολοένα και περισσότερο, φτάνοντας σε σημείο να μπορεί να επεξεργάζεται τεράστιες ποσότητες ηλεκτρονικής πληροφορίας όπως να διαβάζει και να ταξινομεί την ηλεκτρονική αλληλογραφία, να διορθώνει αυτόματα εργασίας φοιτητών μέχρι και να βοηθά άτομα με ειδικές ανάγκες στην παραγωγή λόγου. Συνεπώς, οι απόφοιτοι τμημάτων ελληνικής και ξένης φιλολογίας έχουν τη δυνατότητα να παντρέψουν της γνωστικές δεξιότητες με τις επίσημες της στατιστικής και του προγραμματισμού και να βγουν στην αγορά εργασίας με νέα ταυτότητα.

Digital Marketing

Η περίοδος της πανδημίας εκτός από τον εγκλεισμό έφερε μεγάλες αλλαγές και στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς. Οι επιχειρήσεις με στόχο να επιβιώσουν και να προωθήσουν τα προϊόντα τους στράφηκαν με την βοήθεια των υπολογιστών στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Έτσι, εγκαθιδρύθηκε ένας νέος όρος στην αγορά σταδιακά, αυτός του digital marketing (ψηφιακό μάρκετινγκ), το οποίο περιλαμβάνει όλες τις προσπάθειες μάρκετινγκ που γίνονται μέσω Διαδικτύου. Οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται ηλεκτρονικά κανάλια όπως μηχανές αναζήτησης, social media, e-mail, διαφημίσεις κι άλλες ιστοσελίδες προκειμένου να συνδεθούν με επίδοξους πελάτες. Σύνηθης τρόπος προώθησης προϊόντων στο digital marketing είναι η δημιουργία περιεχομένου μέσω της αρθρογραφία και των έξυπνων αναρτήσεων. Οι απόφοιτοι ανθρωπιστικών σπουδών μπορούν να αξιοποιήσουν το επικοινωνίας τους χάρισμα και να αναζητήσουν θέση εργασίας ως δημιουργοί περιεχομένου σε εμπορικές επιχειρήσεις και ηλεκτρονικά καταστήματα.

Ειδική Αγωγή

Κάθε χρόνο αυξάνονται τα περιστατικά μαθησιακών δυσκολιών εντός και εκτός σχολικών τάξεων. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της ειδικής αγωγής γίνεται και πιο δημοφιλής, καθώς περισσότερες οικογένειες είναι ανοιχτές στο να αναζητήσουν βοήθεια, όταν παρατηρούν μαθησιακές και συμπεριφορικές δυσκολίες και αλλαγές στα παιδιά τους. Η ειδική αγωγή αποτελεί συμπληρωματικό μέρος του τυπικού προγράμματος, αξιολογεί τις ιδιαίτερες δυσκολίες και ελλείψεις, σχεδιάζει και καταρτίζει ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού. Στόχο έχει την ένταξη των παιδιών με ειδικές δεξιότητες στο οικογενειακό, σχολικό και κοινωνικό πλαίσιο όπου ζουν και την εξάλειψη της περιθωριοποίησης και απομόνωσής τους. Οι τομείς εξειδίκευσης της είναι πολλοί από τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, το οριακό νοητικό δυναμικό, την ψυχοκινητική καθυστέρηση μέχρι τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος, τις αισθητηριακές αναπηρίες, το ΔΕΠ-Υ κ.α. Ο κάθε απόφοιτος μπορεί να εξειδικευτεί είτε σε όλους είτε σε έναν τομέα ειδικής αγωγής. Πολύ θετικές προοπτικές αποκατάστασης φαίνεται πως έχει η ενασχόληση με τον αυτισμό και το Σύνδρομο Διάσπασης Ελλειματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025