– Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, , σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων


Οι αλλαγές που θα βρουν οι μαθητές μπροστά τους από τον Σεπτέμβριο για τη νέα χρονιά, θα αφορούν τους μαθητές της Γ΄ λυκείου: κατάργηση του διαχωρισμού σχολών ελεύθερης πρόσβασης και σχολών στις οποίες οι υποψήφιοι εισάγονται με , εξορθολογισμός της («σε κάποια από τα εξεταζόμενα μαθήματα για τα οποία η κάλυψη της ύλης δεν ήταν εφικτή»), καθώς επίσης και μείωση του συντελεστή της Λογοτεχνίας στη συνεξέταση με την Έκθεση («δεν έχει συντελεστεί ακόμη η απαραίτητη προετοιμασία μαθητών και εκπαιδευτικών για την πλήρη εφαρμογή της εξέτασης αυτής»).

Ειδικά για το διαχωρισμό των , η κ. Κεραμέως σημειώνει ότι ενείχε δύο βασικές στρεβλώσεις: «Πρώτον, καλούσε τους μαθητές να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή σχολών, ποιες σχολές θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποιες όχι, εφόσον η ελεύθερη πρόσβαση θα καθοριζόταν από τη ζήτηση η οποία θα γνωστοποιείτο σε μεταγενέστερο χρόνο από αυτόν της συμπλήρωσης του πρώτου μηχανογραφικού από τους μαθητές. Δεύτερον, οδηγούσε στην κατηγοριοποίηση των σχολών σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που ρίχνονται στον Καιάδα της πλήρους απαξίωσης».

Όσον αφορά τους μέλλοντες φοιτητές και συγκεκριμένα τους μαθητές που τον Σεπτέμβριο θα μπουν στην Γ’ λυκείου, τι θα ισχύσει φέτος; Η διαδικασία επιλογής σχολών ελεύθερης πρόσβασης θα εφαρμοστεί;

ΑΠ: Αποφασίσαμε να μην αλλάξουμε -για τους μαθητές που εισάγονται τώρα στην Γ΄ λυκείου- το εισαγωγικό σύστημα που ψηφίστηκε από την απελθούσα κυβέρνηση, παρότι διαφωνήσαμε με αυτό, ώστε να μην αναστατώσουμε την εκπαιδευτική κοινότητα και να μην ανατρέψουμε στη δεδομένη χρονική συγκυρία τον προγραμματισμό των μαθητών και των οικογενειών τους για την προσεχή χρονιά. Θα προβούμε ωστόσο σε κάποιες βελτιωτικές κινήσεις για να διορθώσουμε σημαντικές στρεβλώσεις του ψηφισθέντος συστήματος.

– Κατ’ αρχάς, στον εξορθολογισμό της εξεταστέας ύλης. Ανακοινώνουμε τον εξορθολογισμό της ύλης σε κάποια από τα εξεταζόμενα μαθήματα για τα οποία η κάλυψη της ύλης δεν ήταν εφικτή.

– Επιπλέον, επιφέρουμε αλλαγές στη συνεξέταση Έκθεσης και Λογοτεχνίας, μειώνοντας το συντελεστή της τελευταίας στον τελικό βαθμό καθότι δεν έχει συντελεστεί ακόμη η απαραίτητη προετοιμασία μαθητών και εκπαιδευτικών για την πλήρη εφαρμογή της εξέτασης αυτής.

– Θα καταργηθεί ο διαχωρισμός μεταξύ σχολών όπου οι φοιτητές εισάγονται με εξετάσεις και αυτών ελεύθερης πρόσβασης, διαχωρισμός που ενείχε δύο βασικές στρεβλώσεις. Πρώτον, καλούσε τους μαθητές να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή σχολών, ποιες σχολές θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποιες όχι, εφόσον η ελεύθερη πρόσβαση θα καθοριζόταν από τη ζήτηση η οποία θα γνωστοποιείτο σε μεταγενέστερο χρόνο από αυτόν της συμπλήρωσης του πρώτου μηχανογραφικού από τους μαθητές. Δεύτερον, οδηγούσε στην κατηγοριοποίηση των σχολών σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που ρίχνονται στον Καιάδα της πλήρους απαξίωσης.

ΕΡ: Τι αλλαγές θα βρουν οι μαθητές μπροστά τους από τον Σεπτέμβριο για τη νέα χρονιά;

Πέρα από τις προαναφερθείσες, δεν σκοπεύουμε να προβούμε σε περαιτέρω αλλαγές για το σχολικό έτος 2019-2020.

ΕΡ: Αν και λίγες μόλις εβδομάδες στην ηγεσία του υπουργείου, έχετε να αντιμετωπίσετε επιπλέον μεγάλο φόρτο εργασίας, που αφορά στο άνοιγμα των σχολείων. Τα σχολεία τον Σεπτέμβριο θα ανοίξουν κανονικά;

ΑΠ: Ναι, τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά. Τα βιβλία στην πλειονότητά τους έχουν παραδοθεί ήδη στα σχολεία και τα ελάχιστα που απομένουν θα παραδοθούν στις αρχές Αυγούστου. Ομοίως, οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται εγκαίρως στη θέση τους.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025