Εν μέσω πανδημίας και αντιδράσεων το υπουργείο Παιδείας “κατεβάζει” πολυνομοσχέδιο με σοβαρές διατάξεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς . Επανέρχονται λατινικά και αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Παρά τις σφοδρές αντιδράσεις, που υπάρχουν από την εκπαιδευτική κοινότητα και τα κόμματα, η υπουργός Παιδείας αποφάσισε να καταθέσει στη Βουλή πολυνομοσχέδιο, το οποίο περιέχει σοβαρές διατάξεις για την εκπαίδευση. Μάλιστα η κα Κεραμέως θα παρουσιάσει το νομοσχέδιο αύριο, Τετάρτη 22 Απριλίου στους εκπαιδευτικούς συντάκτες μέσω διαδικτυακής συνέντευξης τύπου! Στη συνέχεια το νομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, σύμφωνα με το Έθνος. . Στο σχέδιο περιέχονται σοβαρές ρυθμίσεις για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, το οποίο αφορά στους μαθητές οι οποίοι του χρόνου θα φοιτήσουν στην Α΄λυκείου και μεταξύ άλλων επαναφέρει τα λατινικά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, την καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου και την Τράπεζα θεμάτων.
Μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο προβλέπει :
Η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου για την απόκτηση του οποίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
Θεσμοθετούνται γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου.
Η επιλογή των θεμάτων θα γίνεται από Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας
Θεσμοθετείται ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα.Την βάση ανά τμήμα ενδεχομένως να την καθορίζουν τα Πανεπιστήμια, όπως και τον αριθμό των εισακτέων .
Ενοποίηση της 2ης και 3ης Ομάδας Προσανατολισμού και κατάργηση των 7ωρων.
Αλλαγές θα υπάρχουν και στο σύστημα των απουσιών.
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα (απο τη νέα σχολική χρονιά)
Νέες Θεματικές Ενότητες, στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο.
Ρυθμίσεις για τη διαδικασία Πρυτανικών εκλογών.
Ρυθμίσεις για τις μετεγγραφές φοιτητών
Υπουργός για το άνοιγμα των σχολείων
Στο μεταξύ σήμερα η υπουργός επανέλαβε οτι οι πανελλήνιες 2020 θα ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο. «Πρώτη προτεραιότητα μας είναι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου και επιδίωξή μας είναι οι πανελλαδικές να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο, όσο πιο κοντά στις ημερομηνίες και να ολοκληρωθούν μέσα στον Ιούλιο» τόνισε η κ. Κεραμέως.
Σύμφωνα με την υπουργό, ο μόνος λόγος να μετατεθούν οι εξετάσεις για τον Σεπτέμβριο θα ήταν αν οι ειδικοί έκριναν ότι δεν πρέπει να υπάρξει συγχρωτισμός στην ίδια τάξη, υπενθυμίζοντας ότι όλα εξαρτώνται από τον ΕΟΔΥ. Η υπουργός επανέλαβε ότι «γίνεται μια προσπάθεια συνολικά από την κυβέρνηση για μια σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα αλλά νέα, όχι σε αυτή που έχουμε συνηθίσει. Περιμένουμε τις γνώμες των ειδικών για να δούμε πως αυτή η κανονικότητα να επανέλθει και για τα σχολεία» ανέφερε η υπουργός, προσθέτοντας πως η κυβέρνηση έχει εξετάσει διάφορα σενάρια για την επαναλειτουργία των σχολείων και τη διεξαγωγή των πανελλαδικών».
Σε ό,τι αφορά τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά, η Νίκη Κεραμέως ανέφερε πως θα ενταχθούν στο πλαίσιο που θα ορίσουν οι ειδικοί. «Αυτή την στιγμή προτεραιότητα του υπουργείου παιδείας είναι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου και οι πανελλαδικές». Δήλωσε επίσης πως δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος να χαθεί το εξάμηνο. «Ήδη το 96% παρακολουθούν τα μαθήματα εξ αποστάσεως. Έχει καλυφθεί σχεδόν όλη η ύλη, τα μόνα που δεν έχουν γίνει είναι τα κλινικά και εργαστηριακά μαθήματα, τα οποία θα μπουν σε προτεραιότητα μόλις ξεκινήσει η σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα».
Αλλαγές στην εκπαίδευση- Τι περιλαμβάνει το νέο πολυνομοσχέδιο
Νομοσχέδιο για την Παιδεία: Οι κρίσιμες ρυθμίσεις