: Ανακοινώθηκε η για τις επόμενες πανελλαδικές εξετάσεις – Διαβάστε αναλυτικά όλα όσα ορίζει το ΦΕΚ

Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2025 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου.

Το σχετικό

Ψηφιακά θα μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025 οι μαθητές της Γ’ Λυκείου που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν για τον σκοπό αυτόν ή δεν έχουν αυτή τη ευχέρεια στην περιοχή όπου ζουν.

Η εφαρμογή του ψηφιακού φροντιστηρίου θα αρχίσει με τη νέα σχολική χρονιά και η σχετική διάταξη περιέχεται σε πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για το ψηφιακό φροντιστήριο

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου:

1, Δημιουργείται κεντρική ηλεκτρονική εφαρμογή, η οποία είναι για τα μαθήματα «». Η ηλεκτρονική εφαρμογή λειτουργεί ως πύλη ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου και υπηρεσιών σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και αναπτύσσεται και λειτουργεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

2. Η ψηφιακή εκπαίδευση παρέχεται: α) με τη μορφή σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης (ψηφιακό φροντιστήριο) και αφορά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ τάξης του Γενικού Λυκείου και των ΕΠΑΛ, καθώς και της Δ’ τάξης του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) και β) με τη μορφή της ασύγχρονης εκπαίδευσης σε μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, σε μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου και σε μαθητές της Α’ και Β’ τάξης των ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, καθώς και της Α’, Β’ και Γ’ τάξης του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.. Η περ. α) υλοποιείται από το Τμήμα Δ’ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Διεύθυνσης Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία σε συνεργασία με το ΙΕΠ. Η περ. β) υλοποιείται με ευθύνη του ΙΕΠ.

3. α) Για την κάλυψη των αναγκών της ψηφιακής εκπαίδευσης αποσπάται για ένα σχολικό έτος, με δυνατότητα παράτασης, ο αναγκαίος αριθμός εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Τμήμα Δ’ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Διεύθυνσης Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Ο χρόνος απόσπασης των παραπάνω εκπαιδευτικών λογίζεται ως πραγματική εκπαιδευτική υπηρεσία. Ως μονάδες μετάθεσης των παραπάνω αποσπώμενων, υπολογίζονται οι μονάδες που προβλέπονται για την πλησιέστερη προς τον τόπο της υπηρεσίας τους σχολική μονάδα και επιπλέον έξι μονάδες μετάθεσης για κάθε έτος. β) Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στο ψηφιακό φροντιστήριο, λαμβάνουν για τη διδακτική υπηρεσία τους δύο μονάδες, ανά έτος, οι οποίες προσμετρώνται στη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης στελεχών εκπαίδευσης της παρ. 2 του άρθρου 30 του ν. 4823/2021 (Α’ 136). γ) Οι ως άνω αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί επιλέγονται με βάση συγκεκριμένα προσόντα, όπως η εμπειρία, η επιστημονική κατάρτιση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι επικοινωνιακές δεξιότητες και η προσωπικότητά τους, από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται προς τον σκοπό αυτόν με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025