Τι αναφέρει η ειδική συνεργάτης του , Ροζαλία Αγγελάκη, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας αναφορικά με την στάση των γονιών στις :

Με τις , η αγωνία των μαθητών έχει «χτυπήσει κόκκινο».

Εκτός όμως από τους μαθητές, άγχος και αγωνία έχουν και οι γονείς των παιδιών αυτό το διάστημα. Αρκετές φορές χωρίς οι ίδιοι να το αντιλαμβάνονται μπορούν με την συμπεριφορά τους να επιτείνουν την αγωνία των μαθητών.

Ωστόσο, είναι μια περίοδος πολύ κομβική για τα παιδιά, επομένως χωρίς αμφιβολία, δεν επιθυμούμε να αποσπάσουν την προσοχή τους από το διάβασμα.

Τι μπορούν λοιπόν να κάνουν οι γονείς ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αποδώσουν όσο περισσότερο γίνεται;

Παρακάτω θα αναφέρουμε κάποια βήματα:

1)Αποφύγετε εντάσεις και τσακωμούς αυτό το διάστημα, καθώς αυτό οδηγεί τα παιδιά στο να σπαταλούν ενέργεια σε κάτι εκτός της μελέτης τους και δυσκολεύει τη συγκέντρωση τους από τον στόχο.

2)Βοηθήστε τα παιδιά να δημιουργήσουν έναν χώρο και ένα πλαίσιο μέσα στο σπίτι που θα τους προσφέρει ηρεμία και θα τα βοηθά να μελετούν πιο αποδοτικά.

3)Ενημερώστε τα ότι είστε διαθέσιμοι όποτε το επιθυμούν να συζητήσουν μαζί σας τις αγωνίες και τις αρνητικές σκέψεις που έχουν αυτή την στρεσογόνο περίοδο. Αυτό θα τα ανακουφίσει και θα νιώσουν πιο ήρεμοι.

4)Μην κρίνετε τον τρόπο που μελετούν ή μην επεμβαίνετε όταν κάνουν διάλειμμα από τη μελέτη τους . Τα διαλείμματα πρέπει να είναι μέρος της διαδικασίας ώστε ο εγκέφαλος τους να μπορεί να αποδώσει ακόμα περισσότερο.

5)Αποφύγετε συζητήσεις σχετικά με την πορεία τους μετά τις εξετάσεις. Τι θα ακολουθήσει, τι θα συμβεί αν δεν γράψουν καλά. Είναι μια συζήτηση που δεν πρέπει να γίνεται αυτό το διάστημα καθώς προσδίδει επιπλέον άγχος. Ακόμα και αν δεν γράψουν όπως επιθυμούν στις πανελλήνιες, πάντοτε υπάρχει το Plan B και οι επιλογές είναι πολλές και ποικίλες.

Ο ρόλος των γονέων οφείλει να είναι υποστηρικτικός αυτήν την περίοδο. Αποτελούν σημαντικά πρόσωπα για τους εφήβους και ο ρόλος τους είναι πολύ σημαντικός και αυτή την περίοδο των πανελλήνιων εξετάσεων.

Να θυμάστε: « Ο βαθμός στις πανελλήνιες εξετάσεις δεν καθορίζει την προσωπικότητα μας και την αξία μας, είμαστε πολλά περισσότερα από έναν βαθμό».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025