Με παρέμβασή του προς τον Υπουργό Παιδείας ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Π.Σ. Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος ζήτησε ειδική μοριοδότηση για τους υποψηφίους των Πανελλήνιων 2024 από τα σχολεία της Θεσσαλίας
Οι μαθητές των Γενικών Λυκείων, ημερήσιων και εσπερινών, και των ΕΠΑΛ της χώρας θα διαγωνιστούν για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ωστόσο, ανάμεσά τους και μαθητές από περιοχές της Θεσσαλίας που επλήγησαν από την καταστροφική κακοκαιρία Daniel. Πέραν των εκτεταμένων ζημιών σε κατοικίες, υπάρχοντα και ΙΧ, επιχειρήσεις και καλλιέργειες, οι επιπτώσεις έγιναν ορατές και στην εκπαιδευτική πραγματικότητα.
«Σε πολλές περιπτώσεις οικογένειες μαθητών αναγκάστηκαν να αλλάξουν κατοικία, ενώ ο οικογενειακός προϋπολογισμός συμπιέστηκε περαιτέρω λόγω της ανάγκης αποκατάστασης ζημιών, επισκευών, αντικατάστασης οικοσκευής και ηλεκτρονικού εξοπλισμού. Οι συνθήκες αυτές δημιούργησαν έντονο στρες και αποδιοργάνωσαν την καθημερινότητα των μαθητών σε μια περίοδο που θα έπρεπε, απερίσπαστα, να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και να προετοιμάζονται για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις» ανέφερε ο Βουλευτής.
Σύμφωνα με τον Αλ. Μεϊκόπουλο, υπάρχει νομοθετική πρόνοια για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μαθητών από περιοχές που πλήττονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους εξαιτίας φυσικών καταστροφών. Πρόκειται για τις διατάξεις του άρθρου 13Β του ν. 4186/2013 (Α΄193), όπως προστέθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 42 του ν. 4521/2018 (Α΄38) και ισχύει, και συγκεκριμένα ορίζεται ότι: «Για την εφαρμογή του παρόντος απαιτείται κάθε φορά η έκδοση σχετικής απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την οποία καθορίζεται το ειδικό ποσοστό το οποίο αποδίδεται βάσει του αριθμού των πληγέντων σε σχέση με τους συμμετέχοντες στις πανελλαδικές εξετάσεις ανά κατηγορία λυκείου, η δυνατότητα υπαγωγής στο ειδικό ποσοστό, τυχόν ειδικότερες προϋποθέσεις για την επιλογή, τα δικαιολογητικά, τη διαδικασία επιλογής, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα».
Ο Βουλευτής κάλεσε τον Υπουργό να εφαρμοστεί η ειδική μοριοδότηση για τους μαθητές της Θεσσαλίας, όπως έχει εφαρμοστεί στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις περιοχών που είχαν υποστεί φυσικές καταστροφές και να εξετάσει ευνοϊκά μέτρα για την στήριξή τους.
Είναι κρίσιμο να διασφαλιστεί ότι οι μαθητές της πλημμυρόπληκτης Θεσσαλίας θα έχουν ίσες ευκαιρίες στις επερχόμενες Πανελλήνιες Εξετάσεις.