– Οι αυξημένες απαιτήσεις του πρωταθλητισμού δεν φάνηκε να βγάζουν εκτός τροχιάς προετοιμασίας των το Νεκτάριο Παπαδάτο και την Ειρήνη Καλλιτσουνάκη – ο πρώτος έγραψε 99 στη Φυσική ενώ η Ειρήνη, πήρε άριστα στα Μαθηματικά και στη Φυσική.

Συγκεκριμένα, ο Νεκτάριος είναι μέλος της Εθνικής Ομάδας στην ενόργανη γυμναστική – τραμπολίνο και η Ειρήνη έχει διακριθεί με την Εθνική Ομάδα στο ζίου ζίτσου. Οι νεαροί αριστούχοι μιλούν στο protothema για την εμπειρία των Πανελλαδικών και το πως κατάφεραν να συνδυάσουν τον πρωταθλητισμό με την αριστεία. Αμφότεροι, στοχεύουν στην εισαγωγή τους στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Μετσοβίου Πολυτεχνείου.

Νεκτάριος, πρωταθλητής ενόργανης: «Στη Φυσική, τελείωσα τα θέματα σε 1.40’ – έχω μάθει να κάνω γρήγορα για να προλαβαίνω τις προπονήσεις»
«Στη Φυσική, ευτυχώς κατάφερα να πάρω 99/100, μου ξέφυγε ένα Σωστό-Λάθος… Στα Μαθηματικά πήρα 18,5, στη Χημεία 19,1 και στην Έκθεση… ‘κατακρουργήθηκα’ με 14,3», αρχίζει να λέει γελώντας ο Νεκτάριος για να προσθέσει πως «τελείωσα τα θέματα της Φυσικής σε 1.40’, είμαι γρήγορος γενικά. Όλη τη χρονιά έλυνα ασκήσεις με μεγάλη ταχύτητα, λόγω προπονήσεων και αναγκαστικά έπρεπε να επιταχύνω για να προλαβαίνω τις προπονήσεις. Τα τρίωρα διαγωνίσματα, τα έλυνα στο μισό χρόνο σπίτι». Εξαρχής, ο Νεκτάριος επιθυμούσε να πέσουν ‘δύσκολα’ θέματα, ώστε να αξιοποιήσει τη σκληρή προετοιμασία που είχε προηγηθεί. Αντικρίζοντας, όμως, τα θέματα της Φυσικής, αναφέρει: «Βλέποντας αρχικά το θέμα Β, την τεράστια εκφώνηση, το περίεργο σχήμα… γενικά, κατάλαβα ότι τα θέματα ήταν έτσι φτιαγμένα για να τρομάξει ο μαθητής. Να πει ‘Ωχ, Παναγία μου!’. Κανείς δεν είχε συνηθίσει τέτοιου τύπου Β Θέματα. Στη συνέχεια, βλέπω το σχήμα στο Θέμα Δ και μπερδεύτηκα με το σχήμα, έπρεπε να καταλάβω την οπτική του. Διάβασα προσεκτικά την εκφώνηση για να είμαι σίγουρος ότι αυτό το ‘θηρίο’ που βλέπω, αντιπροσωπεύει αυτό που έχω και στο μυαλό μου».

Ο νεαρός, ο οποίος αποφοίτησε από το 1ο Λύκειο Υμηττού, δεν σταμάτησε τον πρωταθλητισμό σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, καθώς είναι αθλητής της ενόργανης γυμναστικής, στο τραμπολίνο και μέλος της Εθνικής Ομάδας. «Θυμάμαι που με ‘έκραζαν’ οι καθηγητές μου στα ιδιαίτερα, επειδή έπρεπε να φύγω για παγκόσμιο πρωτάθλημα με την Εθνική, στην Αγγλία. Από τον αθλητισμό, κατάφερα να πάρω 30% μοριοδότηση αλλά ευτυχώς, δεν χρειάστηκε.

Ταλαιπωρήθηκα συνδυάζοντας προπονήσεις και μελέτη. Είχα ξεκινήσει με 6 προπονήσεις την εβδομάδα και σιγά σιγά έπρεπε να τις μειώνω όσο πλησίαζα στις Πανελλαδικές, χωρίς όμως να τις σταματήσω όσο είμαι στη σεζόν». Ποια ήταν η τελευταία μέρα προπονήσεων σε σχέση με τις Πανελλαδικές; «Πήγαινα προπόνηση ακόμη και στη διάρκεια των εξετάσεων. Αμέσως μετά τη Χημεία, πήγα για διπλή προπόνηση».

Ειρήνη, πρωταθλήτρια Ζίου Ζίτσου: «Αν και μένω στην επαρχία δεν ένιωσα ότι μειονεκτούσα στην προετοιμασία των Πανελλαδικών σε σχέση με τα παιδιά της Αθήνας».

Η Ειρήνη μένει στην Κρήτη και αποφοίτησε από το 1ο ΓΕΛ Ρεθύμνου. Έγραψε 20 στα Μαθηματικά, 20 στη Φυσική, 19,7 στη Χημεία και 16,4 στην Έκθεση. Παράλληλα, είναι μέλος της Εθνικής Ομάδας Ζίου Ζίτσου. «Έχω πάρει μέρος σε πανευρωπαϊκά και σε παγκόσμια πρωταθλήματα με διακρίσεις στην πεντάδα και στην τριάδα. Από τον αθλητισμό είχα διακρίσεις και θα μπορούσα να μπω σε οποιαδήποτε σχολή ήθελα, αφού είχα το ‘άνευ’. Αλλά τα πιστεύω μου δεν μου επέτρεπαν να μην αγωνιστώ για το στόχο μου», είναι τα πρώτα της λόγια.
Σχετικά με τη συμμετοχή της στις Πανελλαδικές, σχολιάζει το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων αλλά και την προετοιμασία της: «Τα θέματα της Φυσικής ειδικά, ήταν σίγουρα απαιτητικά όσον αφορά το χρόνο αλλά δεν ήταν και όπως παρουσιάζονται στο διαδίκτυο», αρχίζει να λέει ενώ προσθέτει: «Αυτό που παρουσιάζεται ως ‘σφαγή’ στο διαδίκτυο, στην πραγματικότητα είναι ότι δεν υπήρχαν μονάδες για πιο μέτριους μαθητές. Ήταν μεγάλη η απόσταση, δηλαδή, ανάμεσα στον άριστο και στον πολύ αδύναμο μαθητή. Στα Μαθηματικά, πιστεύω ότι ήταν καλά διαβαθμισμένα και υπήρχαν μονάδες και για κάποιον πιο μέτριο». Η ίδια εξηγεί ότι σε καμία περίπτωση δεν αρκούσε η προσπάθεια της τελευταίας τάξης, καθώς σε μαθήματα, όπως τα Μαθηματικά και τη Φυσική, χρειάζεται να χτίσει κανείς βάσεις από τα προηγούμενα χρόνια.

Το γεγονός ότι μένει εκτός Αθηνών, δεν σημαίνει ότι η προετοιμασία της υστερούσε: «Θεωρώ ότι είναι ένα πολύ καλό κίνητρο για τα παιδιά της επαρχίας γενικά, να βλέπουν ότι δεν έχει σημασία που δεν βρίσκονται σε μία μεγάλη πόλη. Αρκεί να έχουν καλούς καθηγητές. Προσωπικά, δεν αισθάνθηκα καθόλου ότι μειονεκτούσα στην προετοιμασία μου ή ότι είχα λιγότερες ευκαιρίες, συγκρίνοντας μάλιστα με άλλα παιδιά από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που επικοινωνούσα».
Πώς φαντάζεται το μέλλον της μακριά από το σπίτι; «Επειδή έχω ήδη τις δύο μεγαλύτερες αδελφές μου στην Αθήνα, οι οποίες σπουδάζουν Ιατρική, δεν με απασχολεί τόσο – μόνο που θα αφήσω τη μαμά μου… Έχω κι ένα μικρότερο αδελφό, που ακολουθεί – θα πάει τώρα πρώτη λυκείου, είναι στα χνάρια μας».

Πανελλήνιες 2024: Θέματα και απαντήσεις πανελλαδικών - Εκτιμήσεις Βάσεων 2024 - Δείτε εδώ όλα τα ΝΕΑ