: Δείτε στο πώς ήταν τα στη – Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, τα θέματα ήταν απαιτητικά. Επιπλέον , φέτος τα θέματα είχαν μία καινοτομία – Ποιά ήταν αυτή.

Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις.

Δείτε τον σχολιασμό για τα θέματα στη Φυσική από τα Φροντιστήρια Αξία:

Η γενική εικόνα των θεμάτων, είναι ότι τα θέματα είναι αρκετά εκτενή στις διατυπώσεις τους και απαιτητικά ως προς τη σωστή παρουσίαση της λύσης τους.

Η καινοτομία στα φετινά θέματα, σε σχέση με τα παλαιότερα, είναι ότι ζητούνται αποδείξεις σχέσεων και ερμηνεία φαινομένων μέσα στις ασκήσεις. Άρα, οι μαθητές θα πρέπει να έχουν διαβάσει ενδελεχώς τη θεωρία του σχολικού βιβλίου.

Αναλυτικά, έχουμε:

Θέμα Α:

Οι μαθητές πρέπει να προσέξουν στο Α2 ότι το πηνίο είναι ανοικτό και έτσι δε διαρρέεται από ρεύμα και στο Α3 ότι η δύναμη που ασκείται στον δίσκο δε δημιουργεί ροπή ως προς το κέντρο του, οπότε ελλείψει άλλης δύναμης ο δίσκος εκτελεί μόνο μεταφορική κίνηση. Επίσης, στο Α4 οι επαναλαμβανόμενες ίδιου τύπου διατυπώσεις στις προτάσεις κουράζουν τους μαθητές.

Θέμα Β:

Τα θέματα Β1 και Β3 δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες. Το Β2, όμως, κρύβει παγίδες και ως προς την επιλογή της κατάλληλης μαθηματικής διαδικασίας, δηλαδή του συνδυασμού των απαραίτητων εξισώσεων που προκύπτουν, αλλά και της εύρεσης της σχέσης των κινητικών ενεργειών των φορτίων μέσω της δοθείσας σχέσης των στροφορμών τους.

Θέμα Γ:

Το θέμα Γ ήταν αναμενόμενο ως προς τη θεματολογία του, αφού οι περισσότεροι περίμεναν άσκηση από το κεφάλαιο των κυμάτων. Χρειάζεται, όμως, απεικονιστική ικανότητα ως προς την εύρεση του μήκους κύματος (μέσω στιγμιότυπου). Επίσης, η άσκηση έχει ερώτημα που αναφέρεται σε απόδειξη του σχολικού βιβλίου.

Θέμα Δ:

Στο θέμα Δ, παρά το μεγάλο σχήμα και τις πολλές πληροφορίες που περιέχει, είναι μάλλον πιο εύκολο από το αναμενόμενο. Πάλι, όμως, χρειαζόταν πολύ καλό διάβασμα της θεωρίας του σχολικού βιβλίου για να μπορέσουν οι μαθητές να πάρουν όλες τις μονάδες από τα ερωτήματα Δ2 και Δ5. Επίσης, απαιτείται προσοχή στον υπολογισμό των τιμών των επιμέρους αντιστάσεων στο κύκλωμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025