Πανελλήνιες 2024 – Βαθμολογίες πανελληνίων – Στη Φυσική τα θέματα ήταν τόσο δύσκολα που η Ένωση Ελλήνων Φυσικών τα χαρακτήρισε «θέματα υπερπαραγωγή τα οποία τρομοκράτησαν τους μαθητές».
Κατόπιν αυτών, οι εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών αναφέρουν πως, το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση θα είναι πάνω από 50% στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών.
Περίπου ίδια είναι η εικόνα και για το μάθημα της Ιστορίας, όπου οι υποψήφιοι μόλις και μετά βίας μπόρεσαν να απαντήσουν σε όλες τις ερωτήσεις. Γενικά, το φετινό διαγώνισμα της Ιστορίας ήταν το πιο απαιτητικό των τελευταίων ετών και απαιτούσε μακροσκελείς απαντήσεις.
Οι παγίδες στο Μηχανογραφικό 2024: Τα τμήματα που χρειάζονται προσοχή
H ανακοίνωση της ΕΕΦ:
Μελετώντας τα θέματα του μαθήματος ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, στις ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, παρατηρούμε ότι προέρχονται από μεγάλο εύρος της εξεταστέας ύλης και απευθύνονται σε παιδιά που έχουν μελετήσει ουσιαστικά.
Ταυτόχρονα όμως αισθανθήκαμε έκπληξη και απογοήτευση.
Έκπληξη γιατί:
1. Τα ερωτήματα Α1 και Α3 του ΘΕΜΑΤΟΣ Α δεν απαιτούν μόνο ανάκληση γνώσεων θεωρίας αλλά και συλλογισμό. Μοιάζουν με μικρής έκτασης “ασκήσεις” και όχι με ερωτήσεις ΘΕΜΑΤΟΣ Α.
2. Οι λεγόμενες «υπερπαραγωγές» εμφανίστηκαν και στο ΘΕΜΑ Β (Β3).
3. Το ΘΕΜΑ Γ μοιάζει διαφορετικό από το σύνολο των θεμάτων, είναι βατό, εμπεριέχει θεωρία, αλλά αυτή η διαφορετικότητα θα προκαλέσει προβλήματα στη διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων.
4. Το ΘΕΜΑ Δ είναι ο ορισμός των «υπερπαραγωγών». Αν συμμετείχε σε διαγωνισμό «υπερπαραγωγών», θα βραβευόταν. Δυστυχώς όμως είναι ΘΕΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.
Απογοήτευση γιατί:
1. Η έκταση των θεμάτων είναι ιδιαιτέρως αυξημένη, ιδιαίτερα σήμερα, που υπάρχει και κλιματολογική επιβάρυνση. Έτσι, ο διαθέσιμος χρόνος δεν ήταν επαρκής.
2. Δεν υπάρχει διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων, με προφανές αποτέλεσμα τη «σαλαμοποίηση» των βαθμολογιών των παιδιών «προς τα κάτω».
3. Οι θεματοδότριες/θεματοδότες δεν φαίνεται να ενστερνίζονται την αποφυγή των λεγόμενων «υπερπαραγωγών», οι οποίες τρομοκρατούν τα παιδιά, τα απομακρύνουν από το γνωστικό αντικείμενο και απέχουν πολύ από τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος. Έτσι, απαξιώνεται η διδασκαλία του μαθήματος στο δημόσιο Σχολείο και ο σεβασμός στους συντελεστές του.