Tα βλέμματα των υποψηφίων των είναι στραμμένα παραδοσιακά στις πιο δημοφιλείς του πεδίου, αφού θεωρούν πως αποτελούν εγγύηση για μια καλή επαγγελματική αποκατάσταση.

Σύμφωνα με το ieidiseis, υπάρχουν και, καθώς απαιτούνται λίγα , και προσφέρουν εξίσου πολλές ευκαιρίες και προοπτικές στην αγορά εργασίας.

Όπως τονίζει ο κ. Δημήτριος Μπαρλάκας, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας LABORA, τέτοια τμήματα υπάρχουν, αλλά οι μαθητές ούτε τα γνωρίζουν, ούτε είναι σε θέση να αξιολογήσουν το επιστημονικό τους αντικείμενο.

Παρακάτω παραθέτουμε 3 έξυπνες επιλογές για τους φετινούς υποψήφιους του 4ου Επιστημονικού Πεδίου .

Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας ή Logistics (ΔΙ.ΠΑ.Ε. Κατερίνη: 9.275 ΓΕ.Λ., 11.850 ΕΠΑ.Λ.)

Η Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας ή αλλιώς Logistics, όπως ονομάζεται διεθνώς, περιγράφει τη διαδικασία του σχεδιασμού, υλοποίησης και ελέγχου της αποτελεσματικής και αποδοτικής ροής και αποθήκευσης προϊόντων, υπηρεσιών και σχετικών πληροφοριών από την αρχική παραγγελία μέχρι και την τελική παράδοση στον τελικό καταναλωτή. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα έχουν την ευκαιρία να εργαστούν σε έναν από τους σημαντικότερους τομείς της Οικονομικής επιστήμης που περιλαμβάνει πλήθος λειτουργιών, όπως προμήθειες, διακίνηση υλικών, συντήρηση προϊόντων, πρόβλεψη ζήτησης, αποθέματα, επεξεργασία παραγγελιών, αποθήκευση, συσκευασία, μεταφορές κ.α.

Ο κλάδος των Logistics ασκεί τεράστια επίδραση στην ελληνική, ευρωπαϊκή και παγκόσμια οικονομία διότι επηρεάζει το σύνολο των συναλλαγών κάθε αγοράς, απασχολεί ένα σημαντικό αριθμό εργαζόμενων και επηρεάζει άμεσα και έμμεσα το κόστος λειτουργιών κάθε επιχειρηματικής πρωτοβουλίας. Μάλιστα, τα παραπάνω δεδομένα επιβεβαιώνονται και από εσωτερική έρευνα του τμήματος που αναφέρει πως το 84% των αποφοίτων του βρίσκει δουλειά μέσα σε έξι μήνες μετά το πτυχίο.

Σημαντικό είναι πως το 20% των φοιτητών απορροφάται στην εργασία από την εταιρεία στην οποία πραγματοποίησε την πρακτική του άσκηση, πριν πάρει πτυχίο. Ενδεικτικές εξειδικεύσεις που μπορεί να ακολουθήσει ένας απόφοιτος είναι στους τομείς: Πληροφοριακά Συστήματα για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, Τεχνολογία Blockchain, Τεχνολογία Ολικής Ποιότητας, Branding προϊόντων και συσκευασιών, Ψηφιακό Marketing, Διεθνές Εμπόριο και Παγκόσμιες Αγορές κ.α.

Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας (Πανεπιστήμιο Αιγαίου – Μυτιλήνη, ΓΕ.Λ.:8.935, ΕΠΑ.Λ.:15.075)

Το τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου ξεχωρίζει στο μηχανογραφικό δελτίο εξαιτίας του ιδιαίτερα σύγχρονου και καινοτόμου προγράμματος σπουδών που προσφέρει. Το τμήμα συνδυάζει ένα ευρύ φάσμα επιστημών, όπως η Πληροφορική, οι Κοινωνικές Σπουδές, οι Πολιτισμικές Σπουδές και η Επικοινωνία. Τα χαμηλά μόρια εισαγωγής του αποτελούν μια έξυπνη επιλογή που πολλοί υποψήφιοι θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν και στη συνέχεια να ακολουθήσουν τη σταδιοδρομία που ονειρεύονται.

Οι πτυχιούχοι του τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου έχουν ως κύρια επαγγελματική ενασχόληση τη σχεδίαση και την ανάπτυξη νέου λογισμικού, καινοτόμων εφαρμογών και ψηφιακών οπτικοακουστικών προϊόντων για την παραγωγή, προβολή, διαχείριση και εκπαιδευτική αξιοποίηση της πολιτιστικής πληροφορίας.

Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού (ΔΙ.ΠΑ.Ε. Θεσσαλονίκη, ΓΕ.Λ.: 11.380, ΕΠΑ.Λ.: 13.190)

Το τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού είναι το μοναδικό τμήμα στον ελληνικό χάρτη των Α.Ε.Ι. που συνδυάζει τρία διαφορετικά αντικείμενα του ευρύτερου κλάδου της Οικονομίας, δηλαδή το γενικό μάνατζμεντ, το μάρκετινγκ και το τουριστικό μάνατζμεντ.

Επίσης, είναι ένα από τα δύο Ελληνικά Πανεπιστήμια που προσφέρουν τη δυνατότητα ενασχόλησης με τον τουρισμό δίχως την εξέταση σε κάποια ξένη γλώσσα – βέβαια, αν κάποιος θέλει να σταδιοδρομήσει στον κλάδο του Τουρισμού θα χρειαστεί να γνωρίζει καλά έστω δύο ξένες γλώσσες! Ταυτόχρονα, είναι το μοναδικό τμήμα στη Βόρεια Ελλάδα που διαθέτει τον κλάδο του Μάρκετινγκ, δηλαδή της επιστήμης που με αφορμή τη ζήτηση ή τις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού εστιάζει στην κατασκευή προϊόντων ή υπηρεσιών με τα επιθυμητά χαρακτηριστικά και στη διαφήμιση προς τον πελάτη-στόχο.

Οι απόφοιτοι του τμήματος έχουν όλες τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται προκειμένου να διαχειριστούν ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών ή να σχεδιάσουν στρατηγικά λειτουργίες στα πλαίσια της διοίκησης οργανισμών, του μάρκετινγκ και της διοίκησης τουρισμού και φιλοξενίας. Μπορούν να στελεχώσουν όλα τα τμήματα επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, οργανισμών ή ιδρυμάτων (όπως Τμήμα Μάρκετινγκ, Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων, Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, Τμήμα Μισθοδοσίας, Τμήμα Διοίκησης Παραγωγής κ.α.).

Ενδεικτικές εξειδικεύσεις για τους απόφοιτους ανοίγονται στους τομείς του Branding, του Ψηφιακού Μάρκετινγκ, τα Πληροφοριακά Συστήματα, το Πολιτιστικό/Μουσειακό Μάρκετινγκ κ.α.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025