Με ανακοίνωσή τους, εκπαιδευτικοί εκδράζουν τον προβληματισμό τους για τα θέματα που έπεσαν στις .

Συγκεκριμένα, αναφέρονται σε εξεταζόμενα μαθήματα στα ΕΠΑΛ.

Η ανακοίμωση της Ένωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών:

Η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (Ε.Τ.Ε.), με τη λήξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα ΕΠΑ.Λ. έτους 2023, θέλει να εκφράσει τον προβληματισμό της για τα θέματα που ζητήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές/-τριες των ΕΠΑ.Λ.,  που προέρχονται από τον Τομέα Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.

Συγκεκριμένα:

Στο εξεταζόμενο μάθημα “Ψηφιακά Συστήματα”,στο θέμα Γ2β, η λάθος προσέγγιση του θέματος Γ2 , οδήγησε σε λάθος ενδεικτική απάντηση από την Κ.Ε.Π.Ε. .

Στο εξεταζόμενο μάθημα “Ηλεκτροτεχνία 2”,στο θέμα Β3δ, ζητήθηκε από τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν σε άσκηση, μαθηματικό τύπο (σελ. 460 του σχολικού βιβλίου), ο οποίος έχει τυπογραφικό λάθος και οδηγεί σε εσφαλμένο αποτέλεσμα. Για το συγκεκριμένο θέμα, θέλουμε να τονίσουμε ότι ο ίδιος μαθηματικός τύπος είχε ζητηθεί και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2009, τότε ως θέμα θεωρίας,  χωρίς από τότε να γίνει διόρθωσή του στο βιβλίο, ενώ φέτος ζητήθηκε η χρήση του σε άσκηση ενώ το αντίστοιχο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου δεν έχει ασκήσεις!

Στο εξεταζόμενο μάθημα “Ηλεκτρικές Μηχανές”,ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο (Μετασχηματιστές)  εξετάστηκε μ’ ένα μόνο θεωρητικό ερώτημα αξίας 3 μονάδων.

Η εξεταστέα ύλη και κατ’ επέκταση τα θέματα που τίθενται στους μαθητές/στις μαθήτριες είναι σε μεγάλο βαθμό ξεπερασμένα και δεν αντιστοιχούν στην τεχνολογική εξέλιξη και τις εφαρμογές της σημερινής εποχής.

Η Ε.Τ.Ε. θεωρεί ως βασική αιτία των παραπάνω προβλημάτων, τα οποία ευελπιστούμε να μην οδηγήσουν σε άδικη αξιολόγηση των υποψηφίων, τα ακατάλληλα και ξεπερασμένα βιβλία που διδάσκονται οι μαθητές/-τριες των ΕΠΑ.Λ. .  Βιβλία που γράφτηκαν το έτος 2000 για τα Τ.Ε.Ε., προοριζόμενα να εξυπηρετήσουν εκπαιδευτικές ανάγκες μιας άλλης εποχής και ενός άλλου σχολείου.

Η Ε.Τ.Ε. ζητά από τη νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, η οποία θα προκύψει μετά τις εκλογές της 25ης Ιουνίου του 2023, να δώσει προτεραιότητα στην αναβάθμιση των ΕΠΑ.Λ., με την εφαρμογή νέων Προγραμμάτων Σπουδών, τη συγγραφή και διανομή σύγχρονων σχολικών συγγραμμάτων και τον εξοπλισμό των εργαστηρίων των Εργαστηριακών Κέντρων με σύγχρονο εξοπλισμό.

Επίσης θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν τόσο τα κριτήρια σύστασης της Κ.ΕΠ.Ε. όσο και οι οδηγίες που δίνονται προς τα μέλη της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025