: Κορυφώνεται η αγωνία των μαθητών της Γ΄ λυκείου ενόψει των πανελλαδικών οι οποίες θα διεξαχθούν τον Ιούνιο, αναφέρει ο Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης, Εκπαιδευτικός και Ερευνητής.

Κάθε χρόνο βέβαια συμβαίνει αυτό, αλλά φέτος η αγωνία βρίσκεται στο ζενίθ διότι:

Οι μαθητές για δεύτερη φορά,  δεν είχαν μία ομαλή σχολική χρονιά, λόγω της πανδημίας και όχι μόνο, η εκπαίδευση ήταν εναλλασσόμενη (δια ζώσης και τηλεκπαίδευση), η πολύ μεγάλη και η αναμενόμενη συρρίκνωση ή κατάργηση πανεπιστημιακών τμημάτων επί θύρες.

Με τις νέες ρυθμίσεις, είναι φανερό ότι θίγονται οι μαθητές που προέρχονται από οικονομικά αδύναμες οικογένειες, οι οποίες εξωθούνται  στην παραπαιδεία των φροντιστηρίων, των ιδιαίτερων και η διδασκαλία στο σχολείο έχει μετατραπεί εν πολλοίς σε μια τυπική διαδικασία.

Δεν είναι προβλέψιμος ο ακριβής αριθμός όσων δεν θα επιτύχουν στις , πάντως την προηγούμενη σχολική χρονιά ο συνολικός αριθμός όσων έμειναν εκτός άγγιξε τις 40.000.

Στα δημοσιεύματα, στις αρθρογραφίες, στις ανακοινώσεις του ΥΠΑΙΘ, σχετικά με την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, γίνεται αναφορά  στο Γενικό Λύκειο αγνοώντας το Επαγγελματικό Λύκειο, σα να πρόκειται για σχολείο φάντασμα.

Εάν όμως  ανατρέξουμε στα αποτελέσματα του 2021 για τους εισαγόμενους από το ΓΕ.Λ. και το ΕΠΑ.Λ. θα διαπιστώσουμε ότι οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. έχουν εισαχθεί σε πολλές σχολές με μεγαλύτερους βαθμούς από τους συμμαθητές τους των ΓΕ.Λ. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι μαθητές των ΓΕ.Λ. διαβάζουν λιγότερο, αλλά ότι οι πανελλαδικές τους είναι αδικαιολόγητα πιο δύσκολες. Επιπλέον, όσοι μαθητές των ΕΠΑ.Λ., επιθυμούν την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ, γνωρίζουν ότι η εισαγωγή δεν είναι εύκολη υπόθεση, λόγω  του μικρού ποσοστού εισαγωγής και θα πρέπει να καταβάλουν επίπονες προσπάθειες.

Θα αναφερθούμε σε στοιχεία από τις πανελλαδικές του 2021, στα οποία φαίνονται κάποιες σχολές και τμήματα  στα οποία εισήχθησαν μαθητές ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2021 (ΕΙΣΑΧΘΕΝΤΕΣ)

 

Μαθητές Γενικών Λυκείων                           Μαθητές Επαγγελματικών  Λυκείων

Αριθμ. θέσεων/εισαχθέντες                                   Αριθμ. θέσεων/εισαχθέντες

 

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΞΑΝΘΗ)

108/0                                                                                              6/2

ΦΥΣΙΚΗΣ (ΚΑΒΑΛΑ)

201/11                                                                                          11/11

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (ΛΗΜΝΟΣ)

164/9                                                                                               20/20

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΚΟΖΑΝΗ)

185/3                                                                                               10/10

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΛΑΡΙΣΑ)

113/6                                                                                               14/14

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΠΑΤΡΑ

96/37                                                                                                 6/6

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ)

151/5                                                                                               17/17

ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΚΟΖΑΝΗ)

401/30                                                                          47/47

ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ (ΚΑΛΑΜΑΤΑ)

192/30                                                                          23/23

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ (ΤΡΙΠΟΛΗ)

164/85                                                                          20/20

 

Όλες οι νέες ρυθμίσεις καταδεικνύουν την πολιτική βούληση να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των εισακτέων και να οδηγηθούν, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, πολύ περισσότεροι στο χώρο της Επαγγελματικής Κατάρτισης των ΙΕΚ και των Κολεγίων.

Αγνοούνται επιδεικτικά τα Επαγγελματικά Λύκεια, όχι μόνο από το ΥΠΑΙΘ αλλά και από συνδικαλιστικούς φορείς  εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης, οι οποίοι σπανίως αναφέρονται σε αυτά.

Θα αλλάξει άραγε η κατάσταση και τα Επαγγελματικά λύκεια θα έλθουν στο προσκήνιο για να λάβουν τη θέση που τους αξίζει;

Ίδωμεν

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025