Στη Βουλή έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ  την απαράδεκτη κατάσταση να δοθούν ακατάλληλες κόλλες στους μαθητές των του γραμμικού σχεδίου στις φετινές εξετάσεις.

Η ερώτηση

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με πρωτοβουλία του  Κοινοβουλευτικού  Εκπροσώπου και Βουλευτή Β΄ Πειραιά, Γιάννη Ραγκούση, κατέθεσαν σήμερα  41 Βουλευτές και Βουλεύτριες του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, ζητώντας αξιόπιστες απαντήσεις για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν κατά την εξέταση του μαθήματος  «Γραμμικό Σχέδιο» στις του 2022.

Ειδικότερα, όπως καταγγέλλουν μαθητές και γονείς, οι κόλλες που δόθηκαν σε εξεταστικά κέντρα στους μαθητές που εξετάζονταν στο ειδικό μάθημα του «γραμμικού σχεδίου», λόγω της κακής ποιότητας και της υψηλής απορροφητικότητας αλλοίωναν την εικόνα και την ποιότητα του σχεδίου. Ως αποτέλεσμα αυτού ήταν η δημιουργία σύγχυσης και καταστάσεων πανικού από τους εξεταζόμενους μαθητές, περαιτέρω,  δε, αγωνία σχετικά με την αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης σε ασκήσεις που προσμετρούν 20/100 μονάδες κι ερωτηματικά για την ίση μεταχείριση μεταξύ αυτών που είχαν τις προβληματικές κόλλες κι αυτών που πιθανόν δεν είχαν.

Καταλήγοντας οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ζητούν απαντήσεις από την κα Κεραμέως, για τη διαδικασία προμήθειας του υλικού, την ισότιμη αντιμετώπιση των μαθητών και τις πιθανές ενέργειες του Υπουργείου προκειμένου να αξιολογηθούν ορθά κι αντικειμενικά στο «γραμμικό σχέδιο».

Ακολουθεί η Ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: « Ζητούνται αξιόπιστες απαντήσεις από Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν κατά την εξέταση του μαθήματος  «Γραμμικό Σχέδιο» στις του 2022»

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και προσωπικά η κα Κεραμέως φέρει βαρύτατες ευθύνες για την κατάργηση από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου των ειδικών μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο» και τη συνακόλουθη υποχρεωτική παρακολούθηση ακριβοπληρωμένων μαθημάτων σχεδίου σε ιδιωτικά φροντιστήρια, εντείνοντας τις ανισότητες μεταξύ των μαθητών και προσθέτοντας ένα ακόμα βάρος στις οικογένειές τους, εν μέσω οικονομικής κρίσης.

Την εξέταση του μαθήματος «Γραμμικό Σχέδιο» που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 22 Ιουνίου 2022 στο πλαίσιο των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ακολούθησαν σοβαρές καταγγελίες για την ποιότητα της κόλλας σχεδιασμού που δόθηκε στους μαθητές εξεταστικών κέντρων.

Συγκεκριμένα, τόσο σε δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών που έφεραν στο φως καταγγελίες γονέων,  όσο και σε καταγγελίες μαθητών, αναφέρεται ότι οι κόλλες που δόθηκαν στους/ στις  μαθητές / τριες σε εξεταστικά κέντρα (Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Κέντρα του Λεκανοπεδίου και πιθανά και σε άλλα) ήταν κατώτερης ποιότητας και υψηλής απορροφητικότητας, με αποτέλεσμα το μελάνι να απλώνεται στην κόλλα και να επηρεάζει την ποιότητα του σχεδίου.

Ειδικότερα, οι ακατάλληλες κόλλες που διανεμήθηκαν, επηρέασαν την ποιότητα των σχεδίων, στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές / τριες, αφού επηρέασε την ποιότητα των γραμμών, το χρόνο σχεδίασης και την εμφάνιση του γραπτού, τυχόν, δε, διορθώσεις προκαλούσαν μουτζούρες από σβησίματα κλπ. Επιπρόσθετα, η συγκεκριμένη επιλογή κόλλας εξέτασης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προκάλεσε πρόσθετο άγχος στους εξεταζόμενους / νες που βρέθηκαν ξαφνικά σε μια μη αναμενόμενη κατάσταση την ώρα της εξέτασης, γεγονός που είναι δυνατό να επηρεάσει αποφασιστικά τη συνολική τους απόδοση. Αξίζει να σημειωθεί ότι η βαθμολογία που αντιστοιχεί στα πάχη και στην ποιότητα των γραμμών σχεδίασης αναλογεί σε 20 μονάδες σε σύνολο 100 μονάδων που αντιστοιχεί στην άριστη απόδοση.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αντί να λάβει υπόψη της τις σοβαρές δυσκολίες που αντιμετώπισε αυτή η γενιά μαθητών / τριων, εξαιτίας των συνθηκών προετοιμασίας τους που έγινε εν μέσω της πανδημίας, δημιουργεί πρόσθετες δυσκολίες και μάλιστα σε ένα μάθημα το οποίο δεν διδάσκεται στα σχολεία κι έχει ειδική Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο. Επιπρόσθετα, δημιουργούνται σοβαρά ερωτήματα σε σχέση με την αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, αφού δεν είναι γνωστό, αν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες διαγωνίστηκαν σε αυτές τις ακατάλληλες κόλλες ή αν υπήρχαν εξεταστικά κέντρα ή υποψήφιοι /ες που διαγωνίστηκαν με κόλλες καλής ποιότητας.

Στο πλαίσιο των ανωτέρω, ερωτάται η κ. Υπουργός:

1.      Με ποια διαδικασία και γιατί επελέγησαν οι συγκεκριμένες κόλλες σχεδιασμού που κρίνονται ως ακατάλληλες για την ορθή και αντικειμενική αξιολόγηση των εξεταζόμενων στο μάθημα «Γραμμικό Σχέδιο»; Θα αποδοθούν ευθύνες;

2.      Οι εξεταζόμενοι / ες στο μάθημα του Γραμμικού Σχεδίου στο σύνολο των εξεταστικών κέντρων της χώρας διαγωνίστηκαν με τις ίδιες κόλλες σχεδιασμού; Εάν όχι, υπήρξαν εξεταστικά στα οποία δεν χρησιμοποιήθηκαν οι κόλλες σχεδιασμού που καταγγέλλονται ως ακατάλληλες και αν ναι, ποια είναι αυτά τα κέντρα;  Υπήρξαν περιπτώσεις στις οποίες στο ίδιο εξεταστικό κέντρο δόθηκαν διαφορετικής ποιότητας κόλλας σε εξεταζόμενους; Εάν, ναι, σε ποια εξεταστικά κέντρα συνέβη αυτός ο διαχωρισμός;

3.      Σε ποια ενέργειες πρόκειται να προβεί, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι εξεταζόμενοι / ες θα αξιολογηθούν με τρόπο αντικειμενικό και ορθό, χωρίς να υποστούν τυχόν συνέπειες από τις ακατάλληλες κόλλες που τους δόθηκαν με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Ραγκούσης Γιάννης

Φίλης Νικόλαος

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βέττα Καλλιόπη

Γιαννούλης Χρήστος

Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)

Γκιόλας Γιάννης

Ζαχαριάδης Κώστας

Ηγουμενίδης Νίκος

Θραψανιώτης Εμμανουήλ

Καλαματιανός Διονύσιος – Χαράλαμπος

Κάτσης Μάριος

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Λάππας Σπυρίδων

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μουζάλας Γιάννης

Μπαλάφας Γιάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μπουρνούς Γιάννης

Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)

Νοτοπούλου Κατερίνα

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Παπαηλιού Γιώργος

Παπανάτσιου Κατερίνα

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σαρακιώτης Γιάννης

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

Συρμαλένιος Νίκος

Τελιγιορίδου Ολυμπία

Τζούφη Μερόπη

Τόλκας Άγγελος

Φάμελλος Σωκράτης

Φωτίου Θεανώ

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης

Χρηστίδου Ραλλία

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025