: Οι φέτος μειώθηκαν κατά 9.021 θέσεις στα ΑΕΙ της χώρας .  Η αλλαγή που θα υπάρξει στο μηχανογραφικό.

Πιο αναλυτικά, φέτος το θα έχει μόνο μια αλλαγή: την απουσία του τμήματος περιφερειακής και διασυνοριακής ανάπτυξης του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας που το ίδιο το Ίδρυμα ζήτησε να συγχωνευτεί.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι πέρυσι ο αριθμός των εισακτέων ήταν 60.070 και πλέον ανεβαίνει στις 68.394.

Σε όλα τα ΑΕΙ ο συνολικός αριθμός των εισακτέων του μειώνεται (αν και σε κάποια υπάρχουν επιμέρους αυξήσεις), αλλαγές δεν γίνονται σε Ιατρικές Σχολές.

Αυξάνονται ωστόσο οι θέσεις σε περιφερειακά Ιδρύματα και τμήματα όπως το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, οι μαθηματικοί είναι λιγότεροι φέτος σε σχέση με πέρυσι, οι σχολές Πληροφορικής στο ίδιο επίπεδο, όπως και οι Νομικές, .

Συγκεκριμένα:

Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει τον αριθμό των ανά Πανεπιστημιακή Σχολή/Τμήμα για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.

Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ανέρχεται σε 68.394 (στους οποίους θα προστεθούν και οι εισακτέοι στις και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος). Υπενθυμίζεται ότι ο αριθμός των υποψηφίων που εισήχθησαν το 2021 σε ΑΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ και ΑΕΑ ανερχόταν σε 60.070.

Ο ορισμός και η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους Τμήματα έλαβε υπ’ όψη της και τα ακόλουθα κριτήρια με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών:

•Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των , υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.

•Τον εξορθολογισμό του συστήματος κατανομής εισακτέων μετά την εφαρμογή της.

•Τη στήριξη σπουδών σε Τμήματα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εκεί όπου υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, αλλά και με μέριμνα για τις ακριτικές περιοχές (πχ. το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας έχουν μεγαλύτερο μερίδιο εκεί όπου αυξήθηκαν οι θέσεις).

•Τη σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας σε συνδυασμό με γεωγραφικούς αναπτυξιακούς στόχους για τμήματα με σημαντικές δυνατότητες απορρόφησης των αποφοίτων τους.

Εδώ το ΦΕΚ για τον αριθμό των εισακτέων