Πανελλήνιες 2022–Συντελεστές βαρύτητας: Η έλευση των συντελεστών βαρύτητας ανά τμήμα φέρνει νέα δεδομένα στον υπολογισμό μορίων για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Διαβάστε στο iPaidia.gr τις αποκλίσεις στον μέσο όρο του κάθε υποψηφίου για την διεκδίκηση σχολών και τμημάτων στο ίδιο επιστημονικό πεδίο.
Ελπίδα Οικονομίδη-iPaidia.gr
Διαφορά που αγγίζει ακόμα και τα 300 μόρια προκύπτει από την θέσπιση των νέων συντελεστών βαρύτητας στην βαθμολογία των υποψηφίων που θα συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες 2022.
Το iPaidia.gr σε συνεργασία με την εταιρεία Συμβούλων Εκπαίδευσης LABORA παρουσιάζει παραδείγματα επιδόσεων υποψηφίων, οι οποίοι διεκδικούν σχολές και τμήματα στο ίδιο επιστημονικό πεδίο.
Ειδικότερα, στα παρακάτω παραδείγματα αποτυπώνεται η απόκλιση που μπορεί να έχει ο ίδιος υποψήφιος στο 2ο επιστημονικό πεδίο, ένα από τα πολύπληθή αλλά και με πληθώρα επιλογών σε σχολές και τμήματα.
Ο υποψήφιος με την ανακοίνωση των βαθμολογιών εντός του πρώτου δεκαημέρου του Ιουλίου 2022 καλείται να μελετήσει τους συντελεστές βαρύτητας του κάθε τμήματος, στο οποίο διεκδικεί μία θέση στο μηχανογραφικό 2022, ώστε να επωφεληθεί από το μάθημα, στο οποίο το τμήμα έχει πριμοδοτήσει και να έχει περισσότερες πιθανότητες για την εισαγωγή του.
Στα παρακάτω παραδείγματα επιλέχθησαν τμήματα Φυσικής, Πληροφορικής και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και αποτυπώνεται ακόμα και μεταξύ των τμημάτων με ίδιο αντικείμενο σπουδών, μεγάλη απόκλιση.
Υποψήφιος του 2ου επιστημονικού πεδίου (Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών) με βαθμολογίες :
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ : 14
ΦΥΣΙΚΗ : 15
ΧΗΜΕΙΑ : 16
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ : 12
Θα διεκδικεί τις παρακάτω σχολές με διαφορετική επίδοση:
ΤΜΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ | Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία | Φυσική | Χημεία | Μαθηματικά | Μόρια |
ΦΥΣΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) | 20 | 33 | 20 | 27 | 14190 |
ΦΥΣΙΚΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) | 20 | 27 | 20 | 33 | 14010 |
ΦΥΣΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) | 20 | 33 | 20 | 27 | 14190 |
ΦΥΣΙΚΗΣ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ) | 20 | 33 | 20 | 27 | 14190 |
ΦΥΣΙΚΗΣ (ΚΑΒΑΛΑ) | 20 | 30 | 23 | 27 | 14220 |
ΦΥΣΙΚΗΣ (ΛΑΜΙΑ) | 25 | 25 | 25 | 25 | 14250 |
ΦΥΣΙΚΗΣ (ΠΑΤΡΑ) | 20 | 30 | 20 | 30 | 14100 |
Απόκλιση 120 μορίων εντοπίζεται στην περίπτωση των τμημάτων Φυσικής, με το κάθε τμήμα να έχει αποδώσει διαφορετική βαρύτητα σε κάθε μάθημα και να μην έχει πριμοδοτηθεί, όπως ήταν αναμενόμενο, το μάθημα της Φυσικής.
ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία | Φυσική | Χημεία | Μαθηματικά | Μόρια |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) | 26 | 27 | 20 | 27 | 14130 |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ – ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
(ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) |
25 | 25 | 20 | 30 | 14050 |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
(ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) |
25 | 25 | 20 | 30 | 14050 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) | 20 | 30 | 20 | 30 | 14100 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) | 20 | 30 | 20 | 30 | 14100 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΚΑΒΑΛΑ) | 25 | 25 | 20 | 30 | 14050 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΚΑΣΤΟΡΙΑ) | 25 | 25 | 25 | 25 | 14250 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΚΕΡΚΥΡΑ) | 20 | 25 | 25 | 30 | 14150 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) | 25 | 25 | 20 | 30 | 14050 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) | 20 | 30 | 20 | 30 | 14100 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΑΘΗΝΑ) | 20 | 25 | 20 | 35 | 13950 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΑΡΤΑ) | 25 | 25 | 25 | 25 | 14250 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΛΑΜΙΑ) | 25 | 25 | 25 | 25 | 14250 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΡΙΠΟΛΗ) | 25 | 25 | 25 | 25 | 14250 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ (ΛΑΜΙΑ) | 25 | 25 | 25 | 25 | 14250 |
Η μεγαλύτερη απόκλιση, της τάξης των 300 μορίων, μεταξύ των τμημάτων εντοπίζεται σε αυτά της Πληροφορικής, με το τμήμα του ΕΚΠΑ να έχει πριμοδοτήσει τα Μαθηματικά, ανεβάζοντας τον πήχη δυσκολίας για τους υποψηφίους που δεν έχουν καλές επιδόσεις σε αυτό (σ.σ. σε ένα μάθημα που διαχρονικά καταγράφονται χαμηλές βαθμολογίες). Αντίθετα, πολλά τμήματα επέλεξαν να ισοσταθμίσουν τον συντελεστή σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, χαμηλώνοντας τον πήχη δυσκολίας.
ΤΜΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία | Φυσική | Χημεία | Μαθηματικά | Μόρια |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΑΘΗΝΑ) | 20 | 30 | 20 | 30 | 14100 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΒΟΛΟΣ) | 25 | 25 | 20 | 30 | 14050 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) | 30 | 20 | 20 | 30 | 14000 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) | 20 | 30 | 20 | 30 | 14100 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΚΟΖΑΝΗ) | 25 | 25 | 20 | 30 | 14050 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΞΑΝΘΗ) | 20 | 30 | 20 | 30 | 14100 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΠΑΤΡΑ) | 25 | 27 | 20 | 28 | 14110 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΧΑΝΙΑ) | 23 | 27 | 20 | 30 | 14070 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΠΑΤΡΑ) | 25 | 25 | 20 | 30 | 14050 |
Περίπου στα 100 μόρια υπολογίζεται για το παράδειγμα των συγκεκριμένων βαθμολογιών και η απόκλιση στα τμήματα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, τα οποία και σε αυτή την περίπτωση ακολούθησαν διαφορετική αξιολόγηση στα μαθήματα βαρύτητας.