: Η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωση της αναφέρει πως είναι απαραίτητη η μείωση της ύλης, η μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και της .

Η ανακοίνωση

ο Δ.Σ της ΟΛΜΕ, με συνεχείς παρεμβάσεις του το προηγούμενο διάστημα, είχε θέσει στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το ζήτημα της ΕΒΕ, της και της μείωσης της ύλης σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και ιδιαίτερα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Συγκεκριμένα είχαμε επισημάνει τα εξής:

Η συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών τμημάτων λειτούργησε λόγω του παράλογου υγειονομικού πρωτοκόλλου, που προέβλεπε το κλείσιμο του τμήματος, εάν νοσούσε  ταυτόχρονα το 50% των μαθητών/τριών +1, δηλαδή 14 μαθητές/τριες ταυτόχρονα!!! Για μεγάλο χρονικό διάστημα εκατοντάδες τμήματα υπολειτουργούσαν, αφού οι ασθενείς μαθητές/τριες προσέγγιζαν, αλλά δεν άγγιζαν το παραπάνω όριο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην Αυστρία και τη Γαλλία τα σχολικά τμήματα έκλειναν με την καταγραφή τριών μαθητών/τριών να νοσούν.

Επιπροσθέτως, πολλά περισσότερα παιδιά υποχρεώθηκαν να χάσουν τα μαθήματά τους, προκειμένου να υποβληθούν σε αλλεπάλληλα rapidτεστ στις Δημόσιες Δομές, στο πλαίσιο της ιχνηλάτησης κρουσμάτων που καθιέρωσε το Υπουργείο Παιδείας. Αρκετοί/ες  μαθητές/τριες υποχρεώθηκαν στο πλαίσιο του παραπάνω υγειονομικού πρωτοκόλλου να παραμείνουν σε πενθήμερη καραντίνα στο σπίτι τους.  Είναι λοιπόν προφανές ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξήχθη μετ’ εμποδίων και κάθε άλλο παρά φυσιολογική μπορεί να χαρακτηριστεί η φετινή σχολική χρονιά.

Οι παραπάνω διαδικασίες έρχονται να προσθέσουν νέα μαθησιακά κενά στα έτσι κι αλλιώς υφιστάμενα λόγω της 8μηνης τηλεκπαίδευσης των προηγούμενων ετών.

Οι μαθητές/τριες που δίνουν δεν έχουν εξεταστεί γραπτώς στις προαγωγικές Εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου λόγω των εξαιρετικών συνθηκών που επικράτησαν, εξαιτίας της πανδημίας. Αντί να ληφθεί αυτή η παράμετρος υπόψη από το Υπουργείο Παιδείας, αυτό προχώρησε στην περαιτέρω αύξηση της εξεταστέας ύλης, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι η πρώτη γραπτή δοκιμασία των μαθητών/τριών σε επίπεδο Λυκείου θα είναι οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η πρακτική αυτή επέτεινε το άγχος των μαθητών/τριών της Γ΄ Λυκείου. Η εμμονή στην υλοποίηση αυτής της πολιτικής θεωρούμε ότι είναι εξόχως αντιπαιδαγωγική.

Κατ’ αντιστοιχία οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου καλούνται να εξεταστούν σε μία υπέρογκη ύλη, με τα μισά θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, καθιστώντας τις προαγωγικές εξετάσεις υπερβολικά απαιτητικές. Και οι μαθητές/τριες της συγκεκριμένης κατηγορίας δεν έχουν αντίστοιχη εμπειρία εξετάσεων την τελευταία διετία.

Σαν να μην έφταναν οι δυσκολίες λόγω της πανδημίας, το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχουν εκατοντάδες μαθητές/τριες που νοσούν λόγω της έξαρσης της γρίπης, που ταλαιπωρεί παράλληλα με τον κορωνοϊό τη σχολική κοινότητα.

Με δεδομένη την εξαιρετική αυτή κατάσταση που βιώνει ο κόσμος της εκπαίδευσης, το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θεωρεί απολύτως απαράδεκτη την απόφαση του Γενικού Γραμματέα (Μάρτιος 2022) του Υπουργείου Παιδείας, που καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών των Λυκείων να προβούν στην πλήρη κάλυψη της ύλης, χωρίς καμία περικοπή,  ακόμα και με αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και φυσικά χωρίς καμία πρόσθετη αμοιβή για τους/τις συναδέλφους που αναγκαστικά θα δουλέψουν επιπλέον. Η απόφαση αυτή του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, που αποτελεί έμμεση παραδοχή ότι καμία κανονικότητα δεν υφίσταται στην εκπαιδευτική διαδικασία και φέτος, δείχνει ότι το Υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που είναι η αφομοίωση της διδακτέας ύλης και εμμονικά  απαιτεί την τυπική κάλυψη της ύλης μέχρι το τέλος του σχολικού έτους, που όμως κανείς δεν γνωρίζει, αφού δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα η ημερομηνία λήξης των μαθημάτων!!!

Επειδή το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι η εκπαίδευση των μαθητών/τριών απαιτεί σοβαρότητα και υπευθυνότητα και προέχει η ψυχική υγεία και η ισορροπία των μαθητών/τριών μας, που διαταράχθηκε λόγω της πανδημίας, καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε άμεση περικοπή της διδακτέας ύλης και στις τρεις τάξεις του Λυκείου και στην μη εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων για την Α΄ και Β΄ Λυκείου και της ΕΒΕ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025