– Διαβάστε αναλυτικά τι αναφέρει η αριστούχος μαθήτρια, από τη Λαμία, που συγκέντρωσε από τις υψηλότερες βαθμολογίες, μιλώντας στο iefimerida

Ο λόγος για την Εύη Χαρίλα που έχει κάθε λόγο να διανύει μια από τις ωραιότερες περιόδους της ζωή της.

Συγκεντρώνοντας 19.890 μόρια ενημερώθηκε πως είναι η πρώτη των πρώτων στην Ελλάδα και έτοιμη να γυρίσει σελίδα στη ζωή της, καθώς από την ερχόμενη σεζόν θα μετακομίσει στην Αθήνα ως φοιτήτρια του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Από τις στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο

Η ίδια ήξερε πώς έχει γράψει καλά στις Πανελλήνιες, ωστόσο δεν πίστευε πως θα σημείωνε μια τόσο υψηλή βαθμολογία. «Η φετινή χρονιά ήταν διαφορετική για κάθε σχολή. Εγώ συγκέντρωσα 19.890 μόρια και όπως ενημερώθηκα είμαι η πρώτη των πρώτων στην Ελλάδα. Κατά την περίοδο των εξετάσεων δεν είχα δει καθόλου τις λύσεις των θεμάτων, αλλά ήξερα ότι έχω γράψει πολύ καλά. Δεν γνώριζα ότι είχα πιάσει τόσες υψηλές βαθμολογίες και όταν ανακοινώθηκαν πραγματικά χάρηκα πάρα πολύ. Δεν το περίμενα ότι έγραψα τόσο καλά. Ο λόγος που δεν ήθελα να δω τις λύσεις των θεμάτων ήταν γιατί πίστευα πως αν σε κάποιο μάθημα βρω κάποιο λάθος αυτό θα με επηρέαζε και στα επόμενα μαθήματα. Έτσι, ήθελα θα αποφύγω αυτή την αγχώδη κατάσταση και να δω τις λύσεις των θεμάτων όταν ανακοινωθούν τα αποτέλεσμα» μου αναφέρει η αριστούχος μαθήτρια από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής.

«Πάντα αγαπούσα τα μαθηματικά» αναφέρει η αριστούχος μαθήτρια από τη Λαμία

Όσο για τη σχολή που την ενδιαφέρει είναι ξεκάθαρη η επιλογή της ανυπομονώντας για την νέα σελίδα που ανοίγεται στη ζωή της. «Με ενδιαφέρει η σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Η αλήθεια είναι πως από μικρή λάτρευα τα μαθηματικά. Όμως πριν από ένα- δύο χρόνια άρχισα να αλλάζω γνώμη γιατί είχα κι άλλα ενδιαφέροντα, μου άρεσε η Φυσική και γενικότερα οι θετικές επιστήμες. Οπότε στη συνέχεια κοιτάζοντας το πρόγραμμα σπουδών κατέληξα στη συγκεκριμένη σχολή, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών. Δεν έχω σκεφτεί καθόλου που θα απορροφηθώ μετά το τέλος των σπουδών μου μιας και τα δεδομένα αλλάζουν συνέχεια. Ως χαρακτήρας μου αρέσει να κάνω μικρά βήματα κάθε φορά, ανάλογα πάντα τις εμπειρίες που μου παρέχονται για να τις αξιοποιώ όσο γίνεται πιο σωστά. Δεν ξέρω με τι ακριβώς θα ασχοληθώ στο μέλλον, το σίγουρο είναι πως θέλω να εξελιχτώ στον κλάδο που επέλεξα και να λάβω όσες περισσότερες γνώσεις. Αυτή την περίοδο ανυπομονώ να γραφτώ στη σχολή μου, να μετακομίσω στην Αθήνα και να ξεκινήσω ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή μου αφήνοντας πλέον πίσω τα χρόνια του σχολείου» εξηγεί η Εύη, η οποία ενημερώθηκε για τις βαθμολογίες των Πανελληνίων όταν ήταν σε διακοπές, στην Καλαμπάκα, μαζί με τις φίλες της.

Συνομιλώντας με την Εύη Χαρίλα μου εξήγησε πως οι βάσεις για την προετοιμασία των Πανελληνίων ξεκινάει από το γυμνάσιο, αλλά οι βάσεις μπαίνουν στο λύκειο. «Ουσιαστικά οι σωστές βάσεις πρέπει να τεθούν στο γυμνάσιο. Πιστεύω πως στο λύκειο οι μαθητές θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή, να καλύπτουν κενά από τις προηγούμενες τάξεις του λυκείου και στην τρίτη μπαίνεις στην τελική ευθεία που πρέπει να τα δώσεις όλα. Χτίζοντας βάσεις από την πρώτη λυκείου βοηθάει να αφομοιώσεις το τεράστιο πλήθος γνώσεων που σου παρέχονται» εξηγεί.

Η Εύη Χαρίλα ανήκει στη γενιά των παιδιών που τα δύο πρώτα χρόνια ως μαθήτρια λυκείου έκανε τηλεκπαίδευση, λόγω της καραντίνας, και αναρωτιέμαι πώς ήταν η μετάβαση στο σχολείο. «Ήταν περίεργη η κατάσταση τα χρόνια της καραντίνας γιατί χαλαρώσαμε λίγο οι μαθητές, αλλά πιστεύω πως όποιος είχε έναν ξεκάθαρο στόχο αφοσιώθηκε και επικεντρώθηκε στο διάβασμα του. Για μένα ήταν δύσκολη η μετάβαση από τη περίοδο της καραντίνας στην αίθουσα για την τρίτη λυκείου που ουσιαστικά έπρεπε να τα δώσω όλα. Ήταν άλλοι οι ρυθμοί, λατά τη περίοδο της καραντίνας, καμία σχέση και απαιτεί ωριμότητα από τον μαθητή όταν κάνει τηλ εκπαίδευση να παρακολουθεί τα μαθήματα του με συνέπεια. Αν με βοήθησε η τηλεκπαίδευση, πραγματικά, δεν το γνωρίζω. Σίγουρα είψα περισσότερο χρόνο για διάβασμα, αλλά και πιο πολύ ελεύθερο χρόνο».

Η καθημερινή ρουτίνα διαβάσματος και ο στίβος

Φέτος είχε δημιουργήσει τη δική της καθημερινότητα ακολουθώντας πιστά το πρόγραμμα της, από το οποίο δεν έλειπε ο αθλητισμός και οι ξέγνοιαστες στιγμές με την παρέα της. «Το πρωί πήγαινα σχολείο, όταν επέστρεφα στο σπίτι ξεκουραζόμουν, στη συνέχεια διάβαζα ή θα πήγαινα φροντιστήριο. Κάποιες ημέρες μέσα στη βδομάδα πήγαινα στο στίβο και τα Σαββατοκύριακα έβγαινα με την παρέα μου. Τόσο ο αθλητισμός όσο και οι βόλτες με τα παιδιά με βοηθούσαν να αποφορτιστώ, να χαλαρώσω λίγο και να ξεφύγω από το αγχωτικό μου πρόγραμμα. Ουσιαστικά με βοηθούσε να ανασυντάσσω τις δυνάμεις μου και να προχωράω με καθαρό μυαλό στην επόμενη γνώση. Επιπλέον, η ενασχόληση μου με τον αθλητισμό και συγκεκριμένα με τον στίβο σίγουρα με βοήθησε πολύ και έπαιξε ρόλο. Όλα τα χρόνια ασχολούμαι με τον αθλητισμό οπότε ήταν πάντα αναπόσπαστο κομμάτι της ρουτίνας μου. Η ζωή μου πάντα χτιζόταν πάνω στον αθλητισμό γιατί με αυτόν τον τόπο μπορούσα να χαλαρώσω, να ξεφύγω, να μιλήσω με άλλα παιδιά και είδα πώς μου έκανε καλό στην ψυχολογία και τις αποδόσεις μου στο μαθήματα».

Επόμενη ερώτηση αν όλο αυτό το χρονικό διάστημα η Εύη Χαρίλα έπιασε τον εαυτό της να κουράζεται. «Κάποια στιγμή, κοντά στην περίοδο των Χριστουγέννων, είχα αρχίσει να κουράζομαι λίγο και κατάλαβα πως πρέπει να ξεκουραστώ. Έτσι, εκείνες τις γιορτινές ημέρες ξεκουράστηκα πραγματικά και στη πορεία συνέχισα σε πιο ήρεμους ρυθμούς. Δηλαδή, από τα Χριστούγεννα μέχρι τις εξετάσεις πήγαινα με πιο σταθερούς ρυθμούς. Επιπλέον, έβρισκα χρόνο για μένα όπου έβλεπα τις παρέες μου και με βοήθησε να έχω καλή ψυχολογία και να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον».

Οι Πανελλήνιες εξετάσεις και η στήριξη της οικογένειας

Την περίοδο πριν τις εξετάσεις, η ίδια, τη βίωσε με περισσότερο άγχος. «Πιο πολύ άγχος είχα πριν ξεκινήσει η εξεταστική περίοδος. Όταν ήρθε ο καιρός για τις Πανελλήνιες το άγχος άρχισε να φεύγει. Τις ημέρες που έδινα Πανελλήνιες πήγαινα στο σχολείο και ακόμα και κατά τη διάρκεια της αναμονής δεν είχα άγχος. Υπήρχε, ως ένα βαθμό, αλλά ήταν το δημιουργικό άγχος, όχι αυτό που θα σε επιβαρύνει και αποσυντονίσει.

Όλα αυτό το χρονικό διάστημα η οικογένεια της ήταν σύμμαχοι στο πλευρό της αριστούχας μαθήτριας, ενώ σημαντική ρόλο έπαιξε η μεγαλύτερη αδερφή της, η οποία σπουδάζει, στη σχολή Ιατρικής, στην Αθήνα. «Ο γονείς μου έπαιξαν σημαντικό ρόλο, όπως και οι εκπαιδευτικοί, γιατί με στήριξαν πάρα πολύ και ήταν πάντα δίπλα μου. ΟΙ γονείς πρέπει να στέκονται δίπλα στα παιδιά γιατί υπάρχουν στιγμές που λυγίζουμε ή δεν είμαστε καλά ψυχολογικά. Εκείνες τις στιγμές η οικογένεια μου ήταν δίπλα μου με στήριξε και με ενθάρρυνε. Επιπλέον, εκτός από τους γονείς μου, με βοήθησε πάρα πολύ η μεγαλύτερη αδερφή μου, η οποία είχε περάσει αυτή τη διαδικασία και τώρα είναι φοιτήτρια Ιατρικής, στην Αθήνα. Η αδερφή μου με συμβούλεψε να είμαι ψύχραιμη και πώς ότι και να γίνει θα είναι στο πλευρό μου. Την εμπιστευόμουν απόλυτα και ένιωθα πώς μπορώ να στηριχτώ στην αδερφή μου γιατί είχε περάσει η ίδια αυτή τη διαδικασία.

Αυτή τη περίοδο, η Εύη Χαρίλα, ετοιμάζεται να μετακομίσει στην Αθήνα. «Ανυπομονώ να έρθω και θα είμαι πάλι μαζί με την αδερφή μου. Χαίρομαι πάλι πολύ που ξεκινάω μια νέα σελίδα στη ζωή μου και πιστεύω πως τώρα ξεκινάνε οι μεγαλύτερες δυσκολίες. Οι Πανελλήνιες είναι η αρχή για κάτι πιο δύσκολο και πιο ενδιαφέρον γιατί πλέον θα ασχολούμαι με το αντικείμενο που με ενδιαφέρει».

Δίνοντας τη σκυτάλη στους επόμενους μαθητές της τρίτης λυκείου δίνει τη δική της συμβουλή για την περίοδο των Πανελληνίων. «Από τη δική μου εμπειρία θα τους συμβούλευα να μην πανικοβάλλονται και να διατηρήσουν τη ψυχραιμία τους. Σίγουρα η περίοδο των εξετάσεων και η προετοιμασία είναι ιδιαίτερα σημαντική, αλλά η ζωή δεν τελειώνει στις Πανελλήνιες, υπάρχουν άπειρες ευκαιρίες που μπορεί να αξιοποιήσουν. Οπότε ψυχραιμία, πρόγραμμα και οργάνωση την περίοδο της προετοιμασίας και να έχουν πάντα στόχο».

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025