: Κείμενο υπογραφών από την ΕΛΜΕ Πειραιά ενάντια στην , την και την μείωση ύλης.

Η ανακοίνωση

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ, με συνεχείς παρεμβάσεις του όλο το προηγούμενο διάστημα, είχε θέσει επιτακτικά στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την αναγκαιότητα για μείωση της ύλης και μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και της .

Η συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών τμημάτων υπολειτούργησε λόγω του παράλογου υγειονομικού πρωτοκόλλου, που προέβλεπε το κλείσιμο του τμήματος, μόνο εάν νοσούσε  ταυτόχρονα το 50% των μαθητών/τριών +1. Για μεγάλο χρονικό διάστημα χιλιάδες τμήματα υπολειτουργούσαν, αφού οι ασθενείς μαθητές/τριες προσέγγιζαν, αλλά δεν άγγιζαν το παραπάνω όριο.

Επιπροσθέτως, πολλά περισσότερα παιδιά υποχρεώθηκαν να χάσουν τα μαθήματά τους, προκειμένου να υποβληθούν σε αλλεπάλληλα rapid tests στις Δημόσιες Δομές, στο πλαίσιο της ιχνηλάτησης κρουσμάτων που καθιέρωσε το Υπουργείο Παιδείας. Είναι λοιπόν προφανές ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξήχθη μετ’ εμποδίων και κάθε άλλο παρά φυσιολογική μπορεί να χαρακτηριστεί η φετινή σχολική χρονιά.

Οι παραπάνω διαδικασίες προσέθεσαν νέα μαθησιακά κενά στα έτσι κι αλλιώς υφιστάμενα λόγω της 8μηνης τηλεκπαίδευσης των προηγούμενων ετών.

Το υπουργείο όφειλε να λάβει υπόψη του τόσο τις χιλιάδες ώρες που χάθηκαν λόγω των παραπάνω διαδικασιών όσο τις τεράστιες ψυχοκοινωνικές συνέπειες της πανδημίας στα παιδιά μας, συνέπειες που διεθνείς φορείς όπως η UNESCO και η UNISEF έχουν επισημάνει.

Ωστόσο, η πολιτική  ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιδεικνύει για μία ακόμα φορά την αδιαφορία και την αναλγησία της απέναντι στην πιο πολύπαθη γενιά μαθητών και μαθητριών. Αρνείται να αναστείλει την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και της και  όχι μόνο δεν μείωσε την διδακτέα ύλη, αλλά σε κάποια μαθήματα την αύξησε. Στην πρόσφατη συνάντηση με την υφυπουργό Παιδείας και τον Γενικό Γραμματέα δήλωσαν ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με την ολοκλήρωση της ύλης και ότι θα εφαρμοστούν τόσο η τράπεζα θεμάτων όσο και η ΕΒΕ, αποδεικνύοντας για  μία ακόμη φορά την άγνοιά τους για τη σχολική πραγματικότητα.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε να πραγματοποιηθεί πανελλαδική κινητοποίηση στις 11 Μαΐου με αιτήματα την άμεση περικοπή της εξεταστέας ύλης σε όλες τις τάξεις και τη μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ.

Κείμενο υπογραφών

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους όλων των σχολείων, να υπογράψουν το κείμενο που ακολουθεί και να το κοινοποιήσουν στην ΕΛΜΕ (σε μορφή word ή σκαναρισμένο).

Το κείμενο μπορεί να υπογραφεί, είτε από τον Σύλλογο Διδασκόντων (μέσα από συνεδρίασή του), είτε με την συλλογή υπογραφών από κάθε εκπαιδευτικό.

Και με την πρωτοβουλία αυτή,παράλληλα με τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, όπως την Τετάρτη 11 Μάη 13:00 στο ΥΠΑΙΘ, θέλουμε να δυναμώσει η διεκδίκηση, ο αγώνας ενάντια στα άδικα, ταξικά μέτρα της Τράπεζας Θεμάτων, της ΕΒΕ, να  απαιτήσουμε, έστω και τώρα, να μειωθεί η υπέρογκη ύλη, που σε πολλά μαθήματα αυξήθηκε.

Ακολουθεί το κείμενο:

Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων, να μειωθεί τώρα η ύλη!

Οι μαθητές μας, μετά από 1,5 χρόνο εγκλεισμού και τηλεκπαίδευσης, με αποτελέσματα επιβαρυντικά για την ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση, αλλά και φοβερά μαθησιακά και γνωστικά κενά, επέστρεψαν τη φετινή σχολική χρονιά στα σχολεία. Η εκπαιδευτική πραγματικότητα που αντιμετώπισαν δεν ήταν καθόλου φυσιολογική, δεν είχαμε μια «κανονική» σχολική χρονιά. Αντίθετα, προστέθηκε επιπλέον ύλη σε ορισμένα μαθήματα, είχαμε ελλείψεις εκπαιδευτικών και δεκάδες κενά, αρκετά από τα οποία παραμένουν μέχρι σήμερα. Οι τελευταίοι αναπληρωτές έφτασαν στα σχολεία μέσα στον Φλεβάρη και τον Μάρτη. Ταυτόχρονα, αυτή τη χρονιά, λόγω της έκρηξης της πανδημίας, είχαμε πολυήμερες απουσίες εκπαιδευτικών αλλά και μαθητών.

Παρά ταύτα, το Υπουργείο Παιδείας επιβάλλει το καθεστώς της Τράπεζας Θεμάτων για τους μαθητές όλων των τύπων Λυκείου που θα δώσουν για πρώτη φορά εξετάσεις (προαγωγικές/απολυτήριες) μετά από δύο χρόνια. Παράλληλα, το Υπουργείο αρνείται κατηγορηματικά το ενδεχόμενο μείωσης της ύλης. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυξήθηκε η ύλη σε κάθε κατεύθυνση, σε υπερβολικό επίπεδο και στη Β’ Λυκείου των ΕΠΑΛ, τα πρώτα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, προστέθηκαν μόλις πριν λίγες μέρες, δηλαδή, 1,5 μήνα πριν κλείσουν τα σχολεία. Έφτασε στο σημείο να υποχρεώνει τα ΕΝΕΕΓΥΛ αλλά και τα διαπολιτισμικά σχολεία να εφαρμόσουν την Τράπεζα Θεμάτων, σε μαθητές που έχουν ιδιαιτέρες εκπαιδευτικές δυσκολίες. Μάλιστα, ο γ.γ. του Υπουργείου κ. Κόπτσης, με την τελευταία εγκύκλιο που έστειλε στα Λύκεια της χώρας, μετέτρεψε σε κυρίαρχο ζητούμενο το κυνήγι της ύλης, αδιαφορώντας για το αν οι μαθητές την έχουν κατανοήσει και αφομοιώσει. Με κυνικό τρόπο, μας ζητούν να απεμπολήσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο, να κλείσουμε τα μάτια μας στα μαθησιακά κενά, τα γνωστικά ελλείμματα, την κακή ψυχολογία των μαθητών που δεν μπορούν να διαχειριστούν τις απαιτήσεις εξεταστικής διαδικασίας.

Ο πρόσφατος ελιγμός του ΥΠΑΙΘ σε σχέση με την Τράπεζα Θεμάτων (κλήρωση δύο τριάδων θεμάτων, από τα οποία ο εκπαιδευτικός θα επιλέξει δυο θέματα – ένα από κάθε τριάδα) αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση κάτω από το βάρος της γενικής αγανάκτησης που έχει δημιουργήσει η πολιτική της, προσπαθεί να λειάνει τις γωνίες, χωρίς όμως να αναιρέσει την ουσία της πολιτικής της. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι οι δομές της μεταγυμνασιακής κατάρτισης του Ν.4763 δεν είναι ακόμα έτοιμες.

Το Υπουργείο Παιδείας με την επιμονή του να εφαρμόσει την Τράπεζα Θεμάτων, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που υπενθυμίζουμε ότι πέρυσι απέκλεισε περίπου 25.000 μαθητές από τα ΑΕΙ, οξύνει τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση και γιγαντώνει τις ανισότητες ειδικά για τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών που δοκιμάζονται αυτή την περίοδο από την ακρίβεια και την έκρηξη των ανατιμήσεων, με συνέπεια την αύξηση σχολικής αποτυχίας που αναπόφευκτα θα οδηγήσει χιλιάδες μαθητές εκτός Λυκείου. Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο έρχεται να αξιολογήσει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς για την σχολική διαρροή(!), καθιστώντας ως υπεύθυνους τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς!

Με το κείμενο αυτό που φέρει τις υπογραφές μας, ως Σύλλογος Διδασκόντων (ή οι εκπαιδευτικοί) του ………… ΓΕΛ/ΕΠΑΛ,  ζητάμε τη μείωση – αναδιάρθρωση  της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και της ύλης των άλλων τάξεων καθώς και την άμεση κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Καλούμε τους γονείς των μαθητών μας να υπογράψουν την διαμαρτυρία, η οποία πάνω από όλα θέλει να υπερασπίσει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τη δυνατότητά τους να συνεχίσουν το σχολείο και να σπουδάσουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025