: Στις προσεχείς πανελλαδικές εξετάσεις του 2022 αναμένονται αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής και στα Πανεπιστήμια, οι οποίες δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί με αποτέλεσμα μαθητές και γονείς, κυρίως της Γ΄ λυκείου, να βιώνουν μεγάλη σύγχυση και αγωνία, αναφέρει ο Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης.

Τα μαθησιακά κενά των μαθητών, η μεγάλη εξεταζόμενη , η διαφοροποίηση των ς, η αναμενόμενη κατάργηση  ή συρρίκνωση πανεπιστημιακών τμημάτων κ.λ.π. έχουν δημιουργήσει ένα τοπίο ομίχλης για τις πανελλαδικές και την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.

Σε όσα από τα θέματα αυτά γίνονται νέες ρυθμίσεις, ακολουθεί ενημέρωση και σχολιασμός από δημοσιογράφους, αρθρογράφους, αναλυτές, ερευνητές  κ.ά. οι οποίοι αναφέρονται στο λύκειο, στη Γ΄ λυκείου και εννοούν σχεδόν πάντοτε το Γενικό Λύκειο αγνοώντας ότι υπάρχει και το Επαγγελματικό Λύκειο.

Η τακτική αυτή οφείλεται, κατά την άποψή μας, στο γεγονός ότι τα θέματα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης  είναι πιο πολύπλοκα δεν τα γνωρίζουν ή  θεωρούν ότι οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ είναι πολύ λίγοι και συνεπώς οι ενδιαφερόμενοι πολύ λιγότεροι.

Τα στατιστικά στοιχεία διαψεύδουν το σκεπτικό των λίγων μαθητών διότι οι μαθητές των ΓΕ.Λ. κατά το τρέχουν σχολικό έτος είναι 195.307 και των ΕΠΑ.Λ. 106.880.

Η προτίμηση και η διακριτική μεταχείριση προς  τα ΕΠΑ.Λ  οφείλεται στο γεγονός ότι το ΓΕ.Λ. μπορεί χαρακτηριστεί και ως  ένα είδος «χρυσοτόκου όρνιθας», διότι το σχολείο αυτό οδηγεί στα Πανεπιστήμια, τροφοδοτεί τα φροντιστήρια, τα ιδιαίτερα, τα ιδιωτικά σχολεία, τα ΙΕΚ, τα Κολέγια.

Οι και φέτος αναμένεται να συγκεντρώσουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των μαθητών και οι απαιτούμενες βαθμολογίες για την εισαγωγή σε αυτές θα κυμανθούν σε υψηλότατα επίπεδα.

Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι καινούριο διότι το επάγγελμα του γιατρού απολαμβάνει το υψηλό κοινωνικό κύρος και την σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση στην Ελλάδα ή και στο εξωτερικό. Αυτά τα χαρακτηριστικά του ιατρικού επαγγέλματος υπάρχουν διαχρονικά, αλλά έχουν μεγιστοποιηθεί στις μέρες μας εξαιτίας της πανδημίας.

Οι σχετικές Σχολές με την διατροφή και την διαιτολογία, συγκεντρώνουν επίσης πολύ μεγάλο ενδιαφέρον  μεταξύ των υποψηφίων για τα ΑΕΙ, διότι και εδώ υπάρχουν ευοίωνες προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης.

Θα προσπαθήσουμε να διευκολύνουμε την επιλογή των υποψηφίων, τόσο των ΓΕ.Λ. όσο και των ΕΠΑ.Λ., παραθέτοντας στοιχεία από τις πανελλαδικές του 2021.

 

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2021

ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (ΕΙΣΑΧΘΕΝΤΕΣ)

 

 

Μαθητές ΓΕ.Λ.                                                                  Μαθητές ΕΠΑ.Λ.

Βαθμολογία πρώτου/τελευταίου –                                   Βαθμολογία πρώτου/τελευταίου –

Αριθμ. εισαχθέντων                                                                 Αριθμ. εισαχθέντων

 

ΑΠΘ

19.565 – 18.654        131                                          19.780 – 19.610       8

ΔΠΘ

18.953 – 18.159        114                                             19.780 – 19.610     7

ΕΚΠΑ

19.739 – 18.826        140                                             19.670 – 19.535     8

                                                        ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

19.383 – 18.300        76                                             19.625 – 19.460      5

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

19.386 – 18.341        110                                             19.670 – 19.495    7

                                                        ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

19.264 – 18.231        93                                             19.730 – 19.445      6

                                                        ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

19.495 – 18.421        136                                      19.700 – 19.460            8

ΣΧΟΛΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ (ΕΙΣΑΧΘΕΝΤΕΣ)

 

ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ

18.736 – 16.958       56                                   19.355 – 18.800               7

ΔΙ.ΠΑ.Ε.

18.250 – 14.889       91                                   19.685 – 18.535              12

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

16.669 – 12.535       96                                   17.330 – 12.530              12

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

15.830 – 11.234       120                                   18.665 – 17.795            15

ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.

17.185 – 9.663       120                                   18.120 – 17.455              15

Οι επιδόσεις των μαθητών στις πανελλαδικές του 2022 και οι βάσεις εισαγωγής θα υποστούν σημαντικές αλλαγές και η συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα μετατραπεί σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες. Οι αλλαγές δεν πρόκειται βέβαια να φέρουν τα πάνω κάτω και οι Ιατρικές, Νομικές, Μηχανικών, Στρατιωτικές Σχολές θα συνεχίσουν να είναι υψηλής ζήτησης.

Η νέα εξαγγελία από την Υπουργό Παιδείας, για την ίδρυση  τμημάτων και Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών, η οποία έγινε σε προσυνεδριακή συζήτηση της Ν. Δημοκρατίας στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικό Μολύβι», εμφανίζει μια νέα δομή η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ΤΕΙ μέσα στα Πανεπιστήμια». Η εξαγγελία αυτή είναι γενικόλογη, και αφήνει πολλά καίρια αναπάντητα ερωτηματικά, ίσως κρύβονται σχεδιασμοί οι οποίοι θα προκαλέσουν αντιδράσεις.

Ίδωμεν

Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης

Εκπαιδευτικός – Ερευνητής

Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025