: Μια μαθήτρια της Γ’ Λυκείου του ΓΕΛ Αμυνταίου έστειλε επιστολή στην υπουργό παιδείας, σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φετινοί υποψήφιοι.

Η επιστολή

Εκπροσωπώντας το σύνολο της μαθητικής κοινότητας του ΓΕΛ Αμυνταίου διαπιστώνουμε κατά τη φετινή σχολική χρονιά ότι αντιμετωπίζουμε αντικειμενικά δυσχερείς συνθήκες και δύσκολες καταστάσεις στην Ακριτική μας περιοχή. Η σχολική χρονιά που διανύουμε είναι ιδιαίτερα δύσκολη λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών για μεγάλο χρονικό διάστημα, κατά το οποίο οι σχολικές μονάδες του νομού μας παρέμειναν κλειστές.

Οι μετακινήσεις μαθητικού πληθυσμού σε συνδυασμό με τις χιονοπτώσεις και τις χαμηλές θερμοκρασίες, δεν ήταν εύκολες τόσο για τους μαθητές των γύρω χωριών όσο και για τους μαθητές που κατοικούν στο Αμύνταιο. Ειδικότερα τις ημερομηνίες 10-15 (σεισμικές δονήσεις), 17-19 καθώς και 25-28 (κακοκαιρία) Ιανουαρίου οι σχολικές μονάδες παρέμειναν κλειστές. Κρίνεται αναγκαίο να αναφέρουμε πως σε ολόκληρο αυτό το χρονικό διάστημα η διδασκαλία μέσω τηλεκπαίδευσης διεκπεραιώθηκε μόνο 5 ημέρες και με αρκετά τεχνικά προβλήματα, όπως απουσία διαδικτύου ή εξοπλισμού καθηγητών αλλά και μαθητών. Η επιστροφή μας στο πραγματοποιήθηκε τις ημέρες 20,21 και 31 Ιανουαρίου μια ώρα αργότερα από την κανονική με αποτέλεσμα να συρρικνωθούν οι διδακτικές ώρες. Όλο αυτό σε συνδυασμό με την υπέρογκη διδακτέα ύλη, δεν έδωσε την δυνατότητα στους καθηγητές να καλύψουν μεγάλο μέρος των μαθημάτων σε έναν μήνα μεγάλης παραγωγικότητας, όπως είναι ο Ιανουάριος.

Η τηλεκπαίδευση υποκατέστησε τη δια ζώσης διδασκαλία, σε καμία περίπτωση όμως δεν έχει την ίδια αξία ή αποτελεσματικότητα με την φυσική μας παρουσία στο . Αν συνυπολογίσουμε και το κλίμα αβεβαιότητας και αστάθειας που δημιουργείται από τον COVID-19 με απουσίες μαθητών λόγω καραντίνας και το γενικότερο κλίμα ανασφάλειας και φόβου – και τη συνθήκη της σεισμικής δραστηριότητας που εκδηλώθηκε πολύ έντονα και στην περιοχή μας, διαπιστώνουμε –αν μη τι άλλο- απουσία κανονικότητας κατά τη φετινή σχολική χρονιά. Πρέπει να αναφερθεί πως οι σεισμικές δονήσεις μας προκάλεσαν τραυματικές εμπειρίες καθώς πολλοί από εμάς καταφύγαμε σε κάποιον εξωτερικό χώρο με έντονο ψύχος (κάτω των 0°C) καθώς οι μετασεισμοί οι οποίοι ακολούθησαν ήταν ισχυροί και έθεταν σε κίνδυνο τη ζωή μας αλλά και των οικογενειών μας. Εγκαταλείψαμε τη ζεστασιά του σπιτιού μας, του δωματίου μας, του γραφείου μας και της θαλπωρής μας, σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο για μας, τώρα που χτίζουμε τα όνειρα μας, τώρα που προσπαθούμε το καλύτερο δυνατό για το μέλλον μας, τη ζωή μας.

Ειδικότερα, όλο αυτό προκάλεσε έντονο άγχος στο προϋπάρχον το οποίο έχουμε για τις εξετάσεις και έγνοια για κάποιον επόμενο σεισμό. Εξάλλου, η σοβαρότητα της κατάστασης αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ο Νομός μας τέθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για μεγάλο χρονικό διάστημα ( έως και τις 11 Ιουλίου 2022), που μας προβλημάτισε επιπλέον. Ακόμη, καλό θα ήταν να αναφέρουμε ότι βρισκόμαστε σε μια κατάφωρα δύσκολη κατάσταση καθώς έχουμε να βιώσουμε το «κλίμα» των εξετάσεων τρία ολόκληρα χρόνια. Ως εκ τούτου, ζητάμε τη μέριμνα και την προσοχή του Υπουργείου Παιδείας και την απόδειξη για έμπρακτη βοήθεια προς τους μαθητές του Νομού Φλώρινας με την μοριοδότηση, κατά τις . Παρακαλούμε να δείξετε την ευαισθησία σας και να πράξετε αναλόγως όπως είχατε κάνει και στο παρελθόν. Επειδή λοιπόν, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις διεξάγονται «Επί ίσοις όροις» για όλους τους μαθητές, θα θέλαμε να σας προβληματίσει αυτή μας η επιστολή. Δηλώνουμε ευθαρσώς όχι οκνηρία αλλά αγωνία για το μέλλον μας.

Με τιμή

Το Δεκαπενταμελές του ΓΕΛ Αμυνταίου.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025