– Ο Αλέξης Τσίπρας, κατά τη συνάντηση που είχε με το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ζήτησε να ανασταλεί η εφαρμογή του στα ΑΕΙ τουλάχιστον για φέτος, που όπως τόνισε και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος «ό,τι και αν γράψει κάποιος, αφήνει 25.000-30.000 παιδιά εκτός ΑΕΙ».

Ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε ότι «τουλάχιστον το αίτημα για εμβολιασμό όλων των εκπαιδευτικών και για αραίωση των τμημάτων, ώστε τα παιδιά να είναι σε τάξεις με μικρότερο αριθμό, θα έπρεπε να υλοποιηθούν πριν ξεκινήσουν τα ». Στο ίδιο μήκος κύματος ο κ. Τσούχλος συμφώνησε, τονίζοντας ότι «δυστυχώς δεν υπήρξε καμία μέριμνα για την αραίωση των τμημάτων, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει κάποια συζήτηση, κάποιος προγραμματισμός, έχουν περάσει πάνω από 5 μήνες από την 7η Νοεμβρίου». Είπε ακόμη ότι οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών πρέπει να ολοκληρωθούν το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και πως αν πάνε μόνο με τα αδιάθετα εμβόλια ή με την ηλικία τους, «θα έχουμε εμβολιασμούς Μάιο-Ιούνιο, δώρον-άδωρον, κανένα τοίχος προστασίας».

Παράλληλα ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε ότι όσοι έχουν παιδιά βλέπουν «πόσο ασφυκτικές είναι πια οι συνθήκες στο ψυχολογικό πεδίο για τα παιδιά μετά από σχεδόν δύο σχολικές χρονιές με τηλεκπαίδευση και χωρίς τη δυνατότητα επαφής με τους συμμαθητές τους και δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας». Επικαλούμενος έρευνα του ILO που, όπως είπε, διεξήχθη σε πάνω από 100 χώρες, σε μεγάλο δείγμα 14.000 νέων ηλικίας 15-28, και η οποία δείχνει ότι ένας στους δύο έχει συμπτώματα κατάθλιψης ή πολύ μεγάλου στρες, ο κ. Τσίπρας σχολίασε ότι συνειδητοποιεί πως μέσα σε αυτές τις συνθήκες, τα παιδιά που πέρασαν τη μισή περυσινή χρονιά με τηλεκπαίδευση και φέτος σχεδόν όλη τη χρονιά, τα βάζουμε σε λίγες μέρες να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις με ένα εκδικητικό γι’ αυτούς και τις οικογένειες τους σύστημα».

Διερωτήθηκε ποια «είναι η ανάγκη να εφαρμοστεί φέτος αυτή η πολιτική για τουλάχιστον 24.000-25.000 λιγότερους στα ;». Σημείωσε ότι «τουλάχιστον η αναστολή αυτού του ψηφισμένου -κακώς κατ’ εμάς- νόμου για τη φετινή χρονιά είναι επίσης ένα αίτημα που θα πρέπει να το δει κατά προτεραιότητα η κυβέρνηση».

Επιπλέον, ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες για τους μαθητές, για τις οικογένειες τους και φυσικά για τους εκπαιδευτικούς που καλούνται να υπηρετήσουν το λειτούργημα τους σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ από την πλευρά του χαρακτήρισε το ζήτημα της Γ’ Λυκείου «πάρα πολύ σημαντικό» προσθέτοντας ότι «μέσα στην αγωνία, το άγχος την τρομακτική πίεση που έχουν τα παιδιά», η ΟΛΜΕ θεώρησε «εντελώς απαράδεκτο να ψηφιστεί εν κρυπτώ ο νόμος για την πρόσβαση στα ΑΕΙ».

Παράλληλα, κάλεσε εκ νέου ως Πρόεδρος της ΟΛΜΕ την υπουργό Παιδείας «να αναστείλει την όλη αυτή διαδικασία που με βάση το μαθηματικό μοντέλο που έχει επιλέξει, ό,τι και να γράψει κάποιος ή όποιος μέσος όρος και αν είναι, 25.000-30.000 παιδιά θα βρεθούν εκτός ΑΕΙ».

Χαρακτήρισε «τρομακτικό» το γεγονός ότι «αυτά τα παιδιά που θα έχουν γράψει καλά, ικανοποιητικά», αλλά «θα απορρίπτονται, ενώ παράλληλα θα υπάρχουν χιλιάδες κενές θέσεις δίπλα τους στα πανεπιστήμια», για να προσθέσει ότι κι αυτό θα οδηγήσει μαθηματικά και στο κλείσιμο των περιφερειακών τμημάτων.

Ως ένα ακόμη κρίσιμο θέμα για την ΟΛΜΕ έθεσε αυτό που αφορά στην τράπεζα θεμάτων, την κατάργηση της οποίας έχει ζητήσει η Ομοσπονδία. «Έχουμε ζητήσει από την 1η Μαρτίου από την κ. Κεραμέως να ανακοινώσει ότι δεν θα πραγματοποιηθούν φέτος οι ενδοσχολικές εξετάσεις, αναμένουμε ακόμη και φυσικά θεωρούμε ότι ούτε αυτές πρέπει να γίνουν ούτε πρέπει να υπάρξει τράπεζα θεμάτων, «θα είναι κάτι καταστροφικό». Πρόσθεσε ότι αυτές οι δυο εβδομάδες των εξετάσεων -τέλη Μαΐου και αρχές Ιουνίου- μπορούν να αξιοποιηθούν ως εβδομάδες μαθημάτων ώστε να καλυφθούν κενά.

Χαρακτήρισε τα ως «ένα επικουρικό μέτρο», σημειώνοντας πρέπει να γίνουν, γιατί «πιάνει» κάποια κρούσματα, ωστόσο πρόσθεσε ότι θέλει πολύ μεγάλη προσοχή και συνεργασία με τον ΕΟΔΥ, γιατί στην περίπτωση που ανακοινωθούν κρούσματα σε ένα θα πρέπει άμεσα ο ΕΟΔΥ να παρέμβει στο σχολείο και να κάνει ιχνηλάτηση και εξέταση στο σύνολο της εκπαιδευτικής μονάδας και όχι ο καθένας να πηγαίνει σε μια δομή υγείας γιατί θα χάνεται χρόνος.

Τέλος, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ σημείωσε ότι αυτή η χρονιά ήταν πολύ δύσκολη και άφησε πολλά αποτυπώματα στο χώρο της εκπαίδευσης θυμίζοντας μεταξύ άλλων τα ζητήματα των υπηρεσιακών συμβουλίων, της τεχνικής εκπαίδευσης, της αξιολόγησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025