:  Πέρυσι  περίπου το 88% των μαθητών εισήχθη στα ΑΕΙ, ποσοστό, που φέτος  μετά βίας θα φτάσει στο 65%

Μια από τις δυσκολότερες χρονιές για τις , θα είναι η φετινή για τους μαθητές της Γ΄ λυκείου, οι οποίοι θα διεκδικήσουν μια θέση στα ιδρύματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Τα δύο μεγαλύτερα «αγκάθια» για τα παιδιά είναι η ξαφνική καθιέρωση της () και μάλιστα μεσούσης της σχολικής χρονιάς και με τα σχολεία κλειστά.

Το δεύτερο είναι η κούραση και το τεράστιο άγχος, που έχουν οι μαθητές της Γ΄ λυκείου οι οποίοι πέρυσι και φέτος βρέθηκαν για πάρα πολλούς μήνες εκτός σχολικής τάξης και εκτός φροντιστηρίων-με ό,τι σημαίνει αυτό για την ουσιαστική εμπέδωση της εξεταστέας ύλης– παρακολουθώντας τα μαθήματα μόνο εξ’ αποστάσεως.

Παρά το γεγονός ότι τόσο οι καθηγητές των λυκείων όσο και πανεπιστημιακοί δάσκαλοι επιμένουν ότι για φέτος δεν είναι δίκαιο να εφαρμοστεί η , το επιμένει για την πρώτη… δοκιμή από τις .

Το σίγουρο είναι ότι τόσο οι μαθητές όσο και οι γονείς δεν έχουν αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος, ούτε ότι φέτος χιλιάδες μαθητές οι οποίοι έχουν μέτριες ή χαμηλές βαθμολογικές επιδόσεις δεν θα καταφέρουν να εισαχθούν στα , όπως έγινε πέρυσι που περίπου το 88% των μαθητών εισήχθη στα ΑΕΙ, ποσοστό που φέτος μόλις και μετά βίας θα φτάσει στο 65%.

Και όλα αυτά σε μια χρονιά που οι πολίτες είναι καταταλαιπωρημένοι από την πολύμηνη καραντίνα και πολύ περισσότερο η νέα γενιά, που βρέθηκε σε ένα πρωτοφανές εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Όμως το υπουργείο Παιδείας δεν δείχνει καμία διάθεση να κάνει «πίσω» έστω για φέτος και ήδη επεξεργάζεται τους πίνακες που έστειλαν όλα τα ΑΕΙ της χώρας, όπως ήταν υποχρεωμένα με τον συντελεστή , που επιθυμούν για κάθε ένα από τα τμήμα τους. Ανάστατα είναι και πολλά περιφερειακά πανεπιστήμια τα οποία γνωρίζουν ότι παρά το γεγονός ότι ζήτησαν για τμήματά τους τον ελάχιστο συντελεστή , θα έχουν πολλές κενές θέσεις αφού θα εισαχθούν λιγότεροι φοιτητές φέτος, σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ.

Το συμπέρασμα είναι ότι φέτος οι λεγόμενοι «μέτριοι» μαθητές δεν έχουν και πολλές ελπίδες να εισαχθούν σε σχολές της επιθυμίας τους ή δεν θα εισαχθούν πουθενά. Πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειες τους έως τις πανελλαδικές και ταυτόχρονα να προετοιμασθούν ψυχολογικά ότι οι πόρτες των πανεπιστημίων θα παραμείνουν κλειστές γι’ αυτούς και θα αναγκαστούν να ψάξουν άλλες μορφές εκπαίδευσης. Τέλος όσον αφορά στη συμπλήρωση του φέτος το πιθανότερο είναι ότι θα αποδειχθεί ένας τεράστιος «γρίφος» και θα χρειαστεί η συνδρομή… ειδικών για άμεση βοήθεια.

Τα Πανεπιστήμια όρισαν τη

Αυτή τη στιγμή όλα τα ιδρύματα έχουν στείλει στο υπουργείο Παιδείας τους συντελεστές για τον ορισμό της (ΕΒΕ) που πρότεινε κάθε ένα από τα τμήμα τους. Κάποια τμήματα δεν επέλεξαν συντελεστή και συνεπώς, το υπουργείο Παιδείας θα ορίσει το συντελεστή που θέλει. Σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι τα τμήματα αποφάσισαν ανάλογα με τη ζήτηση για σπουδές, που έχουν. Έτσι τα τμήματα που είναι σε μακρινές πόλεις και παρουσιάζουν χαμηλή ζήτηση λόγω απόστασης ή αντικειμένου σπουδών, έθεσαν ως συντελεστή ΕΒΕ το χαμηλότερο δυνατό, δηλαδή το 0,8 δηλαδή.

Αντίθετα τα τμήματα με υψηλή ζήτηση και συνεπώς υψηλή , που ουσιαστικά είναι αδιάφορη γι’ αυτά η ΕΒΕ επέλεξαν τον υψηλότερο επιτρεπόμενο συντελεστή το 1,2.

Για παράδειγμα οι Νομικές Σχολές, οι Πολυτεχνικές, Ιατρικές, Ψυχολογίας και πολλά άλλα τμήματα που αποτελούν την πρώτη επιλογή των υποψηφίων κάθε χρόνο, με βάση πάνω από 17.000 μόρια, δεν επηρεάζονται καθόλου από την ΕΒΕ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025