Πανελλήνιες 2021: Διευκρινήσεις έκανε η Σύνοδος Πρυτάνεων σχετικά με προηγούμενη ανακοίνωση της, που αφορούσε τη θέση της σε ό,τι αφορά τον καθορισμό της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής . Δείτε στο ipaidia.gr τι αναφέρει η ανακοίνωση.
«Για την καλύτερη ανάγνωση της τελευταίας απόφασης της Συνόδου των Πρυτάνεων και Προέδρων των Δ.Ε. των Ελληνικών Πανεπιστημίων διευκρινίζεται, ότι η Σύνοδος επιβεβαιώνει την παλιότερη θέση της για την αναγκαιότητα καθορισμού της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής φοιτητών/τριών στα ακαδημαϊκά τμήματα με βάση ακαδημαϊκά κριτήρια και μάλιστα με τρόπο ώστε να ενισχύεται η αυτονομία των Πανεπιστημίων. Προς αυτή τη κατεύθυνση τα μέλη της Συνόδου διατύπωσαν την άποψη της ενίσχυσης των περιφερειακών Πανεπιστημίων, η οποία θα πρέπει να αποσυνδεθεί από τον αριθμό των εισακτέων», αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση της Συνόδου.
Σημειώνεται πως η ανακοίνωση της Συνόδου, της 20ης Δεκεμβρίου, ανέφερε συγκεκριμένα πως «αναφορικά με την πρόταση του Υπουργείου για τον τρόπο υπολογισμού των βάσεων εισαγωγής, εμμένει στην προηγούμενη θετική άποψη που εξέφρασε κατά την έκτακτη σύνοδο της 15ης Δεκεμβρίου», καθώς «για πρώτη φορά ζητείται από τα Τμήματα και τις Σχολές των ΑΕΙ να έχουν αποφασιστικό ρόλο σχετικά με τον καθορισμό των βάσεων», ενώ «υπήρξε και προβληματισμός, αναφορικά με το ενδεχόμενο να πληγούν Πανεπιστημιακά Τμήματα με τον προτεινόμενο νέο τρόπο υπολογισμού» και για τον λόγο αυτό «τα ΑΕΙ αναμένουν την αποστολή εκ μέρους του Υπουργείου των στατιστικών στοιχείων από τις εξετάσεις των τελευταίων ετών, ώστε να υπάρξει ενδελεχής μελέτη».
Πανελλήνιες 2021: «Μη πυροβολείτε άλλο τη δημόσια εκπαίδευση»
Άνοιγμα σχολείων: Η πιο πιθανή ημερομηνία – Τι φοβούνται οι λοιμωξιολόγοι
Επίδομα 400 ευρώ: Πότε και πώς θα πληρωθεί – Διαδικασία αιτήσεων
Πανελλήνιες 2021 : «Είναι λογικό να εισάγονται στα ΑΕΙ με 1 στα 20;»
Πανελλήνιες 2021: Στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ απαντά το υπουργείο Παιδείας, σχετικά με την τηλεδιάσκεψη του Προέδρου του με τους Πρυτάνεις των ΑΕΙ. Δείτε στο ipaidia.gr την απάντηση του υπουργείου.
Πανελλήνιες 2021: 14 καίρια ερωτήματα για τον ΣΥΡΙΖΑ
Εξακολουθεί να πιστεύει ότι πρέπει να εισάγονται στα ΑΕΙ της χώρας υποψήφιοι με βαθμολογία 1 ή 2 στα 20 στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπως συνέβαινε στη βάση ρυθμίσεων που η Κυβέρνησή του είχε νομοθετήσει;
Αν ναι, πώς ακριβώς εξυπηρετείται α) ο ίδιος ο εισαχθείς φοιτητής και ποιες οι προοπτικές αποφοίτησής του και μετέπειτα επαγγελματικής του αποκατάστασης, β) οι συμφοιτητές του που αγωνίστηκαν για να εισαχθούν με υψηλότερες επιδόσεις στο εν λόγω ΑΕΙ και το επίπεδο σπουδών, γ) ο Έλληνας φορολογούμενος;
Συμφωνεί να εισάγεται υποψήφιος στη 200η επιλογή του, να μην αποφοιτά ποτέ και να παίρνει τη θέση κάποιου άλλου παρεμφερούς επίδοσης που έχει επιλέξει το τμήμα αυτό σε υψηλή επιλογή;
Εξακολουθεί να πιστεύει ότι πρέπει το εκπαιδευτικό σύστημα να είναι όσο πιο συγκεντρωτικό γίνεται, οι εξουσίες στον Υπουργό αυξανόμενες και οι αρμοδιότητες των ΑΕΙ μειούμενες; Διαφωνεί με την εκχώρηση αρμοδιοτήτων στα Πανεπιστήμια, που γίνεται για πρώτη φορά σε θέματα όπως ο καθορισμός των βάσεων εισαγωγής και των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων;
Πώς σχολιάζει το γεγονός ότι, ενδεικτικά το 2018, η Ελλάδα ήταν τελευταία στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο ποσοστό των αποφοίτων κατ’ έτος, με μόλις 9% αποφοίτους κατ’ έτος, όταν ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 24%;
Συμφωνεί με το να τεθεί ένα χρονικό όριο στη φοίτηση ή επιμένει ψηφοθηρικά στους «αιώνιους φοιτητές», εμπαίζοντας πρωτίστως τους ίδιους;
Συμφωνεί με την ελεγχόμενη είσοδο, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε τόσα πανεπιστήμια διεθνώς;
Πανελλήνιες 2021 – Τσίπρας: Η κυβέρνηση μειώνει εισακτέους και καθηγητές στα ΑΕΙ και προσλαμβάνει αστυνομικούς
Πανελλήνιες 2021: «Όταν πονάει το δόντι δεν κόβουμε το κεφάλι!»
Πανελλήνιες 2021 – ΕΒΕ: «Θα οδηγήσει στη συρρίκνωση δεκάδων τμημάτων και εν τέλει στο κλείσιμο τους»
Εξακολουθεί να πιστεύει το «δόγμα Γαβρόγλου», σύμφωνα με το οποίο το «ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα» θα δώσει τη λύση στα περιστατικά βίας και ανομίας στα Πανεπιστήμια;
Γνωρίζει και παραπληροφορεί ή αγνοεί ότι τα μέλη της Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων δεν θα είναι οπλισμένα;
Γνωρίζει και παραπληροφορεί ή αγνοεί ότι αποδόθηκαν στα ΑΕΙ μόλις πριν από μερικούς μήνες περισσότερες από 550 θέσεις μελών ΔΕΠ;
Συμφωνεί να υπάρχει η εναλλακτική της επαγγελματικής κατάρτισης για τους νέους μας ή όχι;
Γνωρίζει ότι περίπου ένας στους τέσσερις καταρτιζομένους στα ΔΙΕΚ είναι απόφοιτος ΑΕΙ, που επιλέγει την επαγγελματική κατάρτιση προκειμένου να βρει διέξοδο από την ανεργία;
Πώς ακριβώς ενισχύεται η ιδιωτική εκπαίδευση έναντι της δημόσιας, όταν αναβαθμίζεται το ακαδημαϊκό περιβάλλον των δημόσιων ΑΕΙ και επιχειρείται η εξυγίανσή του από νοσηρά φαινόμενα; Όταν προβλέπεται για πρώτη φορά, η δυνατότητα υποβολής παράλληλου μηχανογραφικού για εισαγωγή σε δημόσια ΙΕΚ;
Εν τέλει, ποιον ακριβώς εξυπηρετεί η απαξίωση του δημόσιου πανεπιστημίου που ο ίδιος φαίνεται να επιδιώκει, με τη μη θεσμοθέτηση ακαδημαϊκών κριτηρίων εισαγωγής, με την διαιώνιση φαινομένων βίας και ανομίας, ανάμεσα σε άλλα;
Ρητορικά τα ερωτήματα, ασφαλώς, καθώς δεν περιμένουμε δυστυχώς καμία εύλογη απάντηση.