Πανελλήνιες 2021: Τις τελευταίες μέρες αναρτώνται δημοσιεύματα από κυβερνητικές πηγές για επιδιώξεις και μελλοντικά νομοσχέδια του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τις νέες αλλαγές στο Γενικό Λύκειο και συγκεκριμένα στις Πανελλήνιες εξετάσεις.
Ως μαθητές της Β΄ λυκείου γνωρίζουμε ότι η παρούσα κατάσταση, εξαιτίας του κορονοϊού, είναι ιδιαίτερη κρίσιμη και πως οι μαθητές της φετινής Γ΄ λυκείου βρίσκονται σε δεινή θέση, καθώς η ψυχοφθόρα και εξαντλητική τους προσπάθεια, δυσχεραίνεται από τη νέα πραγματικότητα. Για όλα αυτά, οι φετινοί μαθητές της Γ΄ λυκείου, αναμφίβολα, έχουν προτεραιότητα ως προς τη μέριμνα του Υπουργείου και αξίζουν όλη την προσοχή επάνω τους. Ωστόσο, και η επόμενη γενιά, εφόσον και μόνο ρυθμιστεί το θέμα της φετινής Γ΄ λυκείου, με γνώμονα το καλύτερο για τους μαθητές, χρήζει προσοχής. Ολόκληρη η γενιά του 2003, η οποία θα υποβληθεί σε Πανελλήνια αξιολόγηση, καλώς εχόντων των πραγμάτων, τον Ιούνιο του 2021, θεωρούμε επιτακτική ανάγκη να γνωρίζουμε όλες τις λεπτομέρειες και κάθε νέα αλλαγή το αργότερο μέχρι το Σεπτέμβριο του 2020.
Μπορεί η απαίτησή μας να θεωρείται από κάποιους δευτερεύουσας σημασίας μπροστά στην ανάγκη για διεκπεραίωση των τρεχουσών εκκρεμοτήτων, αλλά μετά την πραγματοποίηση των φετινών Πανελλήνιων εξετάσεων, πρέπει να αποτελέσει επόμενο στόχο η φετινή Β΄ λυκείου και το τελικό σύστημα Πανελληνίων στο οποίο θα κληθεί να εξεταστεί, διότι, ως γνωστόν, η προετοιμασία των μαθητών ξεκινάει πριν την αρχή της σχολικής χρονιάς, αν όχι και από τη Β΄ λυκείου! Φέτος έγιναν αλλαγές και καθιερώθηκε το νέο σύστημα στη Γ΄ λυκείου, το οποίο σύμφωνα με τις πρόσφατες κυβερνητικές «διαρροές», αναθεωρείται και αποσύρεται στο μεγαλύτερο μέρος του. Αυτό που ζητάμε είναι ένα μακρόπνοο σχέδιο, όπως συμβαίνει και στα εκπαιδευτικά συστήματα των υπόλοιπων κρατών, τη «σταθεροποίηση» του και την άμεση κοινοποίησή του, ανεξαρτήτως των εκάστοτε κυβερνητικών αλλαγών.
Οι νέες γενιές, τα όνειρα, το μέλλον και η ψυχική μας ισορροπία δεν μπορούν να είναι αντικείμενα πειραματισμών και αλλαγών «του ποδαριού». Επιπλέον, θα θέλαμε την άμεση ενοποίηση του 2ου και 3ου επιστημονικού πεδίου, ώστε και η δική μας η γενιά να έχει την ευκαιρία να «ξεκλειδώσει» επιλογές σε περισσότερες σχολές, όπως και στα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα του εξωτερικού και όπως στις προηγούμενες χρονιές στη χώρα μας, μέσω της δυνατότητας επιλογής και των δύο μαθημάτων (και των Μαθηματικών και της Βιολογίας). Κοντολογίς, οι επιθυμίες μας δεν είναι ούτε αβάσιμες, ούτε άνευ σημασίας. Ζητάμε κάτι αυτονόητο. Ζητάμε κάτι που ισχύει εδώ και δεκαετίες σε άλλα προηγμένα κράτη. Ζητάμε την ευκαιρία να καθορίσουμε το μέλλον μας και να πραγματοποιήσουμε τα όνειρα μας.
Ζητάμε αισιοδοξία και προοπτικές στην πατρίδα μας. Και πώς θα γίνει αυτό; Μόνο όταν γνωρίζουμε όλες τις παραμέτρους που καθορίζουν το μέλλον μας. Τότε αποκτάμε τη δύναμη για να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας και για να γίνουμε η μελλοντική γενιά που θα προσφέρει στον τόπο μας. Και αν δεν είναι αυτό το όραμα κάθε φιλόδοξου φορέα παιδείας, που θέλει να αφήσει το στίγμα του μέσω του ευεργετικού του έργου, τότε η χώρα μας βαδίζει σε μία χειρότερη κρίση…
Οι υποψήφιοι του 2021
Πανελλήνιες 2020: Στόχος να ξεκινήσουν τέλος Ιουνίου – Ο σχεδιασμός