: Τουλάχιστον 25.000 μαθητές θα βρεθούν εκτός πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, εξαιτίας της αναφέρει η Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωση της.

Ολόκληρη η ανακοίνωση

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, ένα από τα εκατοντάδες αντιλαϊκά μέτρα που ψήφισε η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας είναι αυτό της (Ε.Β.Ε.). Σε μία χρονιά που τα σχολεία παρέμειναν τους περισσότερους μήνες κλειστά και το υπουργείο παιδείας επιχειρεί να δώσει την εικόνα της κανονικότητας, με την αποτυχία της τηλεκπαίδευσης να καλύψει τις μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες των μαθητών, με όλα τα προβλήματα του εγκλεισμού και το άγχος και την πίεση στο κατακόρυφο, η θέσπιση της αποδεικνύει την έλλειψη κάθε ίχνους πολιτικής ηθικής και μια απύθμενη κοινωνική αναλγησία.

Είναι ένα καθαρό ταξικό μέτρο ενάντια στα παιδιά των φτωχών, εργατικών οικογενειών με στόχο να κλείσει οριστικά το όνειρο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και άρα βελτίωσης της κοινωνικής τους θέσης. Επιδιώκει να εξαναγκάσει τα παιδιά αυτά να βρουν διέξοδο στις διάφορες δομές κατάρτισης, δημόσιες και ιδιωτικές.

Είναι επιστροφή σε μια ακραία ταξική και παρωχημένη αντίληψη που θέλει το παιδί του εργάτη να γίνει εργάτης και μάλιστα το πλέον κακοπληρωμένο σε εποχές έντασης της εκμετάλλευσης και ασυδοσίας της εργοδοσίας. Φυσικά, ένα κομμάτι αυτών των παιδιών που θα ενσωματώσουν την αποτυχία τους στις ως ατομική υπόθεση, θα αποτελέσουν την «πελατεία» για κολλεγιάρχες που πήραν ως δώρο και την εξίσωση των πτυχίων των πανεπιστημίων με αυτά των κολλεγίων λίγους μήνες πριν.

Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά: τουλάχιστον 25.000 μαθητές θα βρεθούν εκτός πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και μάλιστα όχι μόνο μαθητές με χαμηλές επιδόσεις, αλλά και παιδιά με υψηλή βαθμολογία. Η κυβέρνηση και όσοι αρνούνται να δουν τις τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες που υπάρχουν στην κοινωνία, ισχυρίζονται ότι με την . θα μπαίνουν αυτοί που αξίζουν και σε σχολή επιλογής που πραγματικά θέλουν. Η κυβέρνηση λέει συνειδητά ψέματα! Την ίδια στιγμή ποιος μπορεί να ρισκάρει δηλώνοντας στο πρώτο μηχανογραφικό μόνο τα Τμήματα πρώτης επιλογής του;

Είναι σίγουρο ότι στα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, που δεν έχουν άλλη ευκαιρία να σπουδάσουν, εκτός των δημόσιων ΑΕΙ, η διαδικασία των δύο θα εντείνει αυτοπεριορισμούς και τυχαιότητα, όπου θα πρυτανεύσει η σιγουριά της εισαγωγής έναντι της επιλογής του επιστημονικού αντικειμένου. Ταυτόχρονα με αυτή τη διαδικασία – που συνεχίζει τη λογική του προηγούμενου Υπουργού Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, κ. Γαβρόγλου- τα Τμήματα κατηγοριοποιούνται σε υψηλής και χαμηλής ζήτησης και αρκετά θα οδηγηθούν σε κλείσιμο.

Η κυβέρνηση πίσω από την αρχή της ατομικής προσπάθειας και ευθύνης προσπαθεί να κρύψει τις τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες και την απουσία αντισταθμιστικών μέτρων για όλα εκείνα τα παιδιά που με άνισους όρους εισέρχονται στο σχολείο. Μέτρα, όπως ενισχυτική διδασκαλία, παράλληλη στήριξη, ψυχολογική υποστήριξη και φυσικά πολλαπλή ενίσχυση των οικογενειών τους.

Έπειτα, αποκρύπτονται οι διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων για την απαράδεκτη, αντιπαιδαγωγική, αντιεπιστημονική κατανομή της ύλης σε όλες τις βαθμίδες. Κυριαρχεί ο κατακερματισμός, η αποσπασματικότητα, η έμφαση στην πληροφορία, η απουσία σύνδεσης θεωρίας με πράξη, στοιχεία που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την αποτυχία των μαθητών.

Τέλος, είναι πασιφανές ότι το πόσοι μαθητές θα αποτύχουν στα εξεταζόμενα μαθήματα εξαρτάται σε μέγιστο βαθμό κι από το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων που επιλέγει η διορισμένη από το κράτος Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Σε κάθε περίπτωση, η κυβέρνηση και όσοι υποστηρίζουν ανάλογες απόψεις είναι εκτεθειμένοι ανεπανόρθωτα, καθώς δεν απαντούν πως χαρακτηρίζεται ένας μαθητής αποτυχημένος όταν δεν πιάνει την Ε.Β.Ε, αλλά αν έχει 10.000 ευρώ μπορεί να πάρει ισάξιο πτυχίο από ένα ιδιωτικό κολλέγιο και τότε θα είναι «άριστος»!!!

Πώς λειτουργεί η

Με τον Νόμο 4777/2021, η Κυβέρνηση της ΝΔ και η κ. Κεραμέως νομοθέτησαν όχι απλά τη βάση του 10 όπως είχαν προαναγγείλει, αλλά κάτι ακόμη πιο σκληρό για τα παιδιά που θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα Ελληνικά Πανεπιστήμια: Η «» (.) θα καθορίζεται από το σύνολο των επιδόσεων όλων των υποψηφίων κάθε Επιστημονικού Πεδίου (ΕΠ). Πιο συγκεκριμένα, σε κάθε ΕΠ θα υπολογίζεται ο Μέσος Όρος (μ.ο.) των επιδόσεων σε Πανελλαδική κλίμακα -1η ΒΑΣΗ- και στην συνέχεια κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα θα έχει καθορίσει ένα ποσοστό αυτού του μ.ο. ως προϋπόθεση εισαγωγής.

Το ποσοστό αυτό είναι από το 80% έως το 120% του μ.ο. -2η ΒΑΣΗ. Για παράδειγμα, αν σε ένα Επιστημονικό πεδίο που Πανελλαδικά ο μ.ο. είναι 11 (στην 20βαθμη κλίμακα), κάθε Σχολή μπορεί να έχει προαπαιτήσει Ε.Β.Ε. από το 8,8 έως το 13,2!

Ήδη ανακοινώθηκαν από τις σχολές τα ποσοστά απόκλισης από το μ.ο. Από τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν διαπιστώνεται ότι η μεγάλη πλειοψηφία των σχολών (306 ή το 67,6% του συνόλου) επέλεξαν ποσοστό μικρότερο του 100%, ενώ οι υπόλοιπες (147 ή το 32,4% του συνόλου) επέλεξαν ποσοστό μεγαλύτερο του 100%, σχολές που γενικά χαρακτηρίζονται υψηλής ζήτησης με αποτέλεσμα μαθητές που θα γράψουν πολύ καλά ή άριστα πιθανόν να βρεθούν εκτός των σχολών επιλογής τους.

Με βάση και τα στοιχεία από τις βαθμολογίες των υποψηφίων προκύπτει ότι κατά μέσο όρο το 35% των υποψηφίων όλων των πεδίων δε θα πιάσει την

ΆΡΑ, περισσότεροι από 25.000 υποψήφιοι, που το 2020 κατόρθωσαν και εισήχθησαν στα ΑΕΙ, το 2021 δεν θα τα καταφέρουν. Δεδομένου ότι υπάρχουν σχολές και τμήματα που καθόρισαν Ε.Β.Ε. μεγαλύτερη του 80%, ο αριθμός των υποψηφίων που θα αποκλεισθούν από τα ΑΕΙ θα είναι μεγαλύτερος των 25.000!

Με δεδομένο ότι από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά επιδιώκουν να εφαρμοστούν όλα εκείνα τα μέτρα περιορισμού των ετών σπουδών (ν+2), οι ποινές και οι διαγραφές για διαφόρων ειδών παραπτώματα, η αύξηση της ανεργίας και της φτώχειας, χιλιάδες παιδιά θα εγκαταλείψουν το όνειρο μιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και θα τροφοδοτούν την τεράστια δεξαμενή ενός εργατικού δυναμικού μισοειδικευμένου, ημικαταρτισμένου που θα αναγκάζεται συνέχεια να ανανεώνει τα προσόντα με ατομική ευθύνη και πληρωμή-νέο σημαντικό πεδίο κερδοφορίας για το κεφάλαιο , θα μπαινοβγαίνει στην εργασία, θα έχει κουτσερεμένα επαγγελματικά δικαιώματα και ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα με βάση και το νόμο Χατζηδάκη.

Απαιτούμε:

• Να καταργηθεί η Ε.Β.Ε.

• Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων.

• Να καταργηθούν όλες οι αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις εισαγωγής και απόκτησης πτυχίου.

• Δικαίωμα στη μόρφωση και στις σπουδές για όλους, ζωή με δικαιώματα και αξιοπρέπεια.

• Όχι στο νέο εργασιακό μεσαίωνα που ετοιμάζουν για τη νέα γενιά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025