: Όλη η πληροφόρηση αναφορικά με την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Όπως είπε δηλώσει η , καταργούνται τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης . Στα συγκεκριμένα τμήματα οι υποψήφιοι θα έμπαιναν χωρίς .

Επίσης, όπως και πάλι έχει ανακοινωθεί, οι απόφοιτοι παλαιότερων ετών μπορούν να επιλέξουν αν θα  συμμετάσχουν στις είτε με τους όρους και προυποθέσεις που ισχύουν για το σχολικό έτος 2019-2020, είτε με τους όρους που ίσχυαν το 2018-2019.

Όσον αφορά στις , το , καταργεί, όπως από καιρό είχε προαναγγείλει, τις λεγόμενες «πράσινες» σχολές, δηλαδή αυτές στις οποίες οι απόφοιτοι των λυκείων θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση χωρίς να λάβουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Έτσι, μια δυνατότητα την οποία πολλοί μαθητές επιθυμούσαν να έχουν μπαίνει στο «χρονοντούλαπο» χωρίς καν να δοκιμαστεί στην πράξη.

Για τους παλιούς απόφοιτους των λυκείων, που θα θελήσουν να ξαναδώσουν πανελλαδικές τον Ιούνιο το υπουργείο αποφάσισε να τους δώσει δυο επιλογές. Να επιλέξουν δηλαδή οι ίδιοι αν θέλουν να εξετασθούν με το παλιό σύστημα ή να δώσουν εξετάσεις με το νέο σύστημα, που θα ισχύσει το 2020 για πρώτη φορά, σύμφωνα με το Έθνος. Τη δυνατότητα επιλογής θα έχουν οι υποψήφιοι κατά την περίοδο υποβολής αιτήσεων -δηλώσεων των υποψηφίων Γενικού Λυκείου. Οι υποψήφιοι, που θα επιλέξουν το παλαιό σύστημα θα διεκδικήσουν ειδικό ποσοστό θέσεων.

Συνεπώς, οι μαθητές που φοιτούν φέτος στη Γ’ Λυκείου θα πρέπει να ξέρουν ότι μετά τις Πανελλαδικές, και αφού πάρουν τους βαθμούς τους, θα συμπληρώσουν το μηχανογραφικό, επιλέγοντας όσα τμήματα επιθυμούν από το επιστημονικό τους πεδίο.

Για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προσμετράται κατά 90% ο μέσος όρος των βαθμών στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και κατά 10% ο βαθμός απολυτηρίου της τρίτης τάξης. Κατ’ εξαίρεση, το επόμενο έτος (2020-2021) ο βαθμός απολυτηρίου δεν θα υπολογιστεί. Αν με τη βαθμολογία που έχει επιτύχει ο υποψήφιος μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες από μια σχολές ή τμήματα, εισάγεται σε εκείνο που έχει προσδιορίσει σε υψηλότερη θέση στο μηχανογραφικό.

Ο αριθμός των εισακτέων θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση στα μέσα Απριλίου ύστερα από γνώμη των τμημάτων και αναμένεται να είναι μειωμένος, αφού οι παρατάσεις που θα δώσουν τα ΑΕΙ θα λαμβάνονται υπόψη από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και όσον αφορά στην αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας, των πτυχίων των κολεγίων και ξένων πανεπιστημίων προβλέπονται τα εξής: Καθορίζεται εκ νέου η διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας, των πτυχίων των κολεγίων και ξένων πανεπιστημίων και οι αρμοδιότητες του ΑΤΕΕΝ (νέος οργανισμός ανανγνώρισης πτυχίων).

Παρέχεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να ασκήσουν ενδικοφανή διοικητική προσφυγή κατά αποφάσεων του αρμοδίου για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας, για την οποία απαιτείται η καταβολή υπέρ του Δημοσίου παραβόλου ύψους 50 ευρώ. Καταργείται το μεταβατικό στάδιο λειτουργίας του ΣΑΕΠ. Θεσπίζεται γραπτή δοκιμασία για τη χορήγηση επαγγελματικής ισοδυναμίας, η οποία διενεργείται σε κάθε εξεταστική περίοδο στο οικείο ΑΕΙ.

Για τη λειτουργία των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), μεταξύ άλλων, προβλέπεται η δυνατότητα αναμόρφωσης του προυπολογισμού του κάθε ΠΜΣ με απόφαση της Συνέλευσης , στο σύνολό του ή ανά κατηγορία δαπάνης.

Καταργείται η παροχή μη αμειβόμενης διδασκαλίας, επιπλέον των νομίμων υποχρεώσεων μελών ΔΕΠ, ως προϋπόθεση αμοιβής αυτών για τη συμμετοχή τους σε ΠΜΣ, καθώς και το υφιστάμενο ανώτατο όριο, σε μηνιαία βάση, της αμοιβής των μελών ΔΕΠ (ποσοστό 30% επί των τακτικών αποδοχών τους, κατά την κείμενη νομοθεσία). Καταργούνται, επίσης, οι υφιστάμενοι περιορισμοί σχετικά με την πρόσκληση επιστημόνων από την αλλοδαπή, ως επισκεπτών, για την κάλυψη ως εκπαιδευτικών αναγκών του ΠΜΣ.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε την ανάλυση του Στράτου Στρατηγάκη όπου σε άρθρο του στην naftemporiki.gr ανέφερε μεταξύ άλλων: « Το 2017 επί υπουργίας κ. Γαβρόγλου το ποσοστό εισαγωγής στα Πανεπιστήμια αυξήθηκε σε 5% από τις εξετάσεις του 2018 και εδώ άρχισαν τα περίεργα. Την πρώτη χρονιά εισαγωγής στα Πανεπιστήμια η βάση της Ιατρικής Αλεξανδρούπολης, που αποτελεί το κατώφλι εισαγωγής, ήταν σχεδόν 200 μόρια χαμηλότερη για τους υποψηφίους από τα ΕΠΑΛ. Δεδομένου ότι τα απαιτούμενα για την εισαγωγή μαθήματα είναι πολύ ευκολότερα στο ΕΠΑΛ το σήμα δόθηκε ότι είναι πιο εύκολη η εισαγωγή στην Ιατρική από ΕΠΑΛ. Το 2018 με την αύξηση του αριθμού των εισακτέων σε 5% η διαφορά μεγάλωσε: Είναι τελείως διαφορετικό να πρέπει να γράψεις 18.451 μόρια με τα μαθήματα του Γενικού Λυκείου και τελείως διαφορετικό να πρέπει να γράψεις 1.000 μόρια λιγότερα με τα μαθήματα του ΕΠΑΛ.

Πολλά παιδιά με στόχο την Ιατρική άλλαξαν σχολείο και πήγαν στα ΕΠΑΛ, ως τον ευκολότερο δρόμο για την Ιατρική. Έτσι το 2019 η βάση της Ιατρικής από ΕΠΑΛ εκτοξεύτηκε και πέρασε για πρώτη φορά τη βάση των Γενικών Λυκείων. Βέβαια τα μεγέθη είναι μη συγκρίσιμα, αφού είναι διαφορετικά τα εξεταζόμενα μαθήματα. Δείτε, όμως, την άνοδο των βάσεων στα ΕΠΑΛ. Το 2020 τα πράγματα αναμένεται να είναι ακόμα πιο δύσκολα, γιατί οι γονείς που είδαν τη βάση 17.400 μόρια από ΕΠΑΛ το 2018 μετακίνησαν τα παιδιά τους στη Β Λυκείου και αυτά θα εξεταστούν στις , οπότε αναμένεται να είναι εξαιρετικά δύσκολη η στις περιζήτητες

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025