Σε λίγες μέρες ξεκινούν . Η προετοιμασία των υποψηφίων έγινε κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες καθώς για περίπου δύο μήνες οι μαθητές της Γ΄ λυκείου έμειναν μακριά από τα θρανία λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, γεγονός που ανάγκασε την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να προχωρήσει σε .

Η μείωση της ύλης μάλιστα, όπως εκτιμούν εκπαιδευτικοί αναλυτές, θα διαδραματίσει εμμέσως ρόλο στην πορεία των βάσεων, καθώς θα υπάρχει μικρότερη δυνατότητα επιλογής ερωτήσεων για συγκεκριμένα μαθήματα, και άρα περιορισμένη δυνατότητα για διαβάθμιση των θεμάτων, σύμφωνα με Τα Νέα.

Εν τω μεταξύ, η ηγεσία του υπουργείου παρά τα όσα έλεγε τους προηγούμενους μήνες ότι θα εισακούσει τις εισηγήσεις των διοικήσεων των ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, τελικά αποφάσισε να διατηρήσει τον ίδιο αριθμό με πέρυσι, ώστε να μην επηρεαστούν περαιτέρω οι υποψήφιοι και να μην δυσκολέψει την προσπάθειά τους για εισαγωγή στις σχολές της αρεσκείας τους.

Οι παράγοντες που θα διαμορφώσουν τις

Οι τρεις παράγοντες που θα διαμορφώσουν τις είναι ο αριθμός των εισακτέων, ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων που θα επιλέξει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων καθώς και οι επιλογές των υποψηφίων στο μηχανογραφικό δελτίο.

Το ένα κομμάτι του «παζλ», δηλαδή ο αριθμός των εισακτέων, έχει… τοποθετηθεί και απομένουν τα άλλα δύο που θα καθορίσουν εν πολλοίς την πορεία των βάσεων.

Κρίσιμος θα είναι ο παράγοντας για την επιλογή τμημάτων από τους υποψηφίους, καθώς θεωρείται βέβαιο ότι η χρονική συγκυρία όπου διεξάγονται οι , θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο θα συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους οι φετινοί μαθητές της Γ΄ λυκείου.

Αφενός οι οικονομικές δυσκολίες λόγω κοροναϊού που αντιμετωπίζουν χιλιάδες ελληνικές οικογένειες, η αβεβαιότητα για τους επόμενους μήνες καθώς και το ενδεχόμενο να υπάρξει ένα δεύτερο κύμα της πανδημίας στη χώρα, αναμένεται να οδηγήσει ακόμη περισσότερους υποψηφίους να βάλουν στην κορυφή του μηχανογραφικού τμήματα τα οποία εδρεύουν κοντά στον τόπο της κατοικίας τους.

Και αυτό, προκειμένου να γλιτώσουν τα έξοδα για τη συντήρηση εντός ακόμη σπιτιού αλλά και να βρίσκονται στην «ασφάλεια» της οικογενειακής τους εστίας σε περίπτωση που η Ελλάδα έρθει αντιμέτωπη με ένα νέο κύμα της πανδημίας.

8 στους 10 θα ανοίξουν τις πύλες των ΑΕΙ

Το βασικό ζήτημα για την πλειοψηφία των υποψηφίων οι οποίοι ρίχνονται στη μάχη των στις 15 Ιουνίου με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, δεν είναι αν θα περάσουν σε κάποιο τμήμα αλλά σε ποιο , καθώς μετά την ανακοίνωση του αριθμού των εισακτέων, αναμένεται 8 στους 10 να ανοίξουν τις πύλες των ΑΕΙ.

Ο συνολικός αριθμός των για το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος ανέρχεται σε 77.970, γεγονός που σε μία πρώτη ανάγνωση διατηρεί τον πήχη εισαγωγής στα τμήματα και τις σχολές της ανώτατης εκπαίδευσης στα περσινά επίπεδα.

Τα νέα δεδομένα στις φετινές

Μία αλλαγή στις φετινές πανελλαδικές που αναμένεται να επηρεάσει τα που θα συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι έγκειται στην κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας των μαθημάτων.

Μέχρι και την περσινή χρονιά, σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπήρχαν δύο μαθήματα κατεύθυνσης αυξημένης βαρύτητας που έδιναν περισσότερα μόρια από τα άλλα.

Συνήθως αυτά τα μαθήματα ήταν βαρόμετρο για την πορεία των βάσεων σε συγκεκριμένα επιστημονικά πεδία.

Ωστόσο μετά από αυτή την αλλαγή, φέτος, και τα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα θα είναι ισοδύναμα και θα έχουν την ίδια ακριβώς βαρύτητα στη διαμόρφωση της συνολικής βαθμολογίας.

Πιθανότατα αυτή η αλλαγή να δημιουργήσει μία αυξητική τάση για τα μόρια εισαγωγής που θα συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι.

Το νέο τοπίο στα εξεταστικά κέντρα

Η πανδημία του κοροναϊού δεν επηρέασε μόνο την προετοιμασία των υποψηφίων καθώς φέρνει αλλαγές και στον τρόπο διεξαγωγής τους.

Συγκεκριμένα, θα ισχύουν νέοι κανόνες στα εξεταστικά κέντρα ώστε να μην υπάρχει συγχρωτισμός υποψηφίων. Σύμφωνα με την ΚΥΑ, προαιρετική θα είναι η χρήση μάσκας για τους υποψηφίους και υποχρεωτική για τους επιτηρητές ενώ η απόσταση που θα πρέπει να υπάρχει μέσα στις αίθουσες φτάνει το 1,5 μέτρο.

Η ίδια απόσταση θα πρέπει να τηρείται και στον χώρο προετοιμασίας των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και στον χώρο εξέτασής τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025