: Με τα σχολεία να είναι ήδη κλειστά τρεις εβδομάδες –σε αρκετές δε περιπτώσεις περισσότερο καθώς αρχικά τα μέτρα είχαν επιβληθεί με τα μεμονωμένα κρούσματα ή μόνο στους πληττόμενους νομούς– το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε μια εξαιρετικά δύσκολη θέση:

πρέπει, από τη μία, να διαχειριστεί την ανησυχία των υποψηφίων για τα ΑΕΙ και από την άλλη το αυταπόδεικτο πρόβλημα, ότι δεκάδες χιλιάδες μαθητές κάθε βαθμίδας στερούνται την εκπαιδευτική διαδικασία και τη γνώση που θα λάμβαναν όλο αυτό το διάστημα. Καθώς δε το σχέδιο της κυβέρνησης, αν όλα πάνε καλά με την ανάσχεση της επιδημίας του κορονοϊού, είναι οι σχολικές μονάδες να επαναλειτουργήσουν περίπου στις 18 Μαΐου, γίνεται κατανοητό ότι το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο: ορισμένοι μαθητές θα έχουν χάσει τρεις μήνες μαθήματος!

Προς το παρόν, δημοσίως τουλάχιστον, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ασχολείται με το πρώτο σκέλος, δηλαδή τις και τις άλλες εξετάσεις (προαγωγικές, απολυτήριες). Στόχος της είναι να μη γίνουν οι εξετάσεις τον Σεπτέμβριο, κάτι που έχει να συμβεί από τη δεκαετία του 1970. «Η μόνη περίπτωση να γίνουν τον Σεπτέμβριο είναι εφόσον οι ειδικοί μάς απαγορεύσουν να βρίσκονται οι υποψήφιοι μέσα στην ίδια αίθουσα το καλοκαίρι» είπε η υπουργός Παιδείας, η οποία συμπλήρωσε πως «ακόμη και αν τα σχολεία αργήσουν να ανοίξουν, δεν θα έχει αυτό επιβάρυνση στους υποψηφίους. Ακόμη και αν τα σχολεία ανοίξουν τον Μάιο, θα προχωρήσουμε κανονικά σε Ιούνιο, Ιούλιο».

 

Τυπικά τα σχολεία είναι να ανοίξουν στις 27 Απριλίου, αλλά αυτό είναι ένα σενάριο που κανείς δεν πιστεύει. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Μάρνυς Παπαματθαίου στα «Νέα», η εκπαιδευτική κοινότητα αναμένει μια μείωση 20% στην εξεταστέα ύλη των μαθημάτων και αναφέρεται σχετικά η δέσμευση της υπουργού Παιδείας ότι οι μαθητές θα εξεταστούν τη φετινή χρονιά μόνο σε όσα έχουν μάθει στη φυσική τους τάξη. Πότε όμως θα ανακοινωθεί η εξεταστέα ύλη ώστε να ξέρουν οι μαθητές;

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ήδη καθυστερήσει στην υποβολή προτάσεων σχετικών με μείωση της ύλης, για την οποία οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ειδικά στα μαθήματα της Θετικής Κατεύθυνσης (Μαθηματικά, Φυσική κ.λπ.) θα είναι γύρω στο 20%-25%. Εκπαιδευτικοί των Ανθρωπιστικών Επιστημών, από την άλλη πλευρά, θέτουν το αίτημα να μη συνεξεταστεί φέτος, όπως προβλέπεται από το νέο εξεταστικό σύστημα, η Γλώσσα μαζί με τη Λογοτεχνία (με τη δεύτερη να «μετράει» βαθμολογικά κατά 15%), καθώς οι μαθητές δεν έχουν κατορθώσει να αντεπεξέλθουν σε μεγάλα ποσοστά στις δυσκολίες του μαθήματος. Κατ’ επέκταση, με μειωμένο διδακτικό χρόνο, είναι πιθανόν να αντιμετωπίσουν προβλήματα.

Από την άλλη, σύμφωνα πάντα με «Τα Νέα», φαίνεται ότι οι προαγωγικές και οι απολυτήριες εξετάσεις στα σχολεία θα είναι μια «light» εξεταστική διαδικασία, χωρίς συνωστισμό παιδιών ή αυλισμό. Σε κάθε περίπτωση από τη Δευτέρα ξεκίνησε η υποβολή των σχετικών αιτήσεων-δηλώσεων των υποψηφίων στις , η οποία επίσης γίνεται «ηλεκτρονικά» σε σχετική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας και θα διαρκέσει έως τις 9 Απριλίου. Ετσι φέτος η σχετική αίτηση-δήλωση αποστέλλεται με mail από τους υποψηφίους στο Λύκειό τους και καταχωρίζεται ηλεκτρονικά στα Λύκεια, μέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου Παιδείας (www.minedu.gov.gr).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025