: Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς – Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ, από κοινού με τους συναδέλφους των εκπαιδευτικών σωματείων της δύναμής μας, μοιραζόμαστε το άγχος και την αγωνία που έχει προκαλέσει το κλείσιμο των σχολείων, σχετικά με την πρόοδο των παιδιών, την κάλυψη της ύλης, την απότομη διακοπή της επαφής των παιδιών με τους συνομηλίκους τους.

ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς – Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ

Είναι πολύ πιθανό η κατάσταση στα σπίτια να δυσκολεύει ακόμα περισσότερο, αφού πολλοί γονείς μπορεί να έχουν μείνει χωρίς μισθό, να δουλεύουν με ελαστικά ωράρια, με εξαντλητικούς ρυθμούς ή ακόμα και να έχουν απολυθεί. Δε σταματάμε να διεκδικούμε και να στηρίζουμε, όλα τα αιτήματα για άμεσα μέτρα, για την προστασία της υγείας των μαθητών και των οικογενειών τους και ακόμα για ζητήματα που αφορούν στις καθημερινές ανάγκες, όπως η σίτιση των ευάλωτων μαθητών.

Στηρίζουμε τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Εκφράζουμε με κάθε τρόπο την αλληλεγγύη.

Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς – Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ χαιρετίζει τους εκπαιδευτικούς που, σε αυτές τις δύσκολες για όλους συνθήκες, συκοφαντούμενοι, στέκονται δίπλα στους μαθητές και στους γονείς τους, που τους κάνουν να νιώσουν ότι δεν είναι μόνοι τους σε αυτή την κατάσταση!

Οι μαθητές χρειάζονται υποστήριξη και θετικό κλίμα μέσα στην οικογένεια, χωρίς εντάσεις και άγχος, ώστε να διαχειριστούν αυτή τη νέα, δύσκολη κατάσταση. Μπορούν να αξιοποιήσουν τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουν ώστε να μην αποκοπούν από τους φίλους τους, να συζητούν έστω και εξ αποστάσεως, καθώς και να συναντήσουν κάποιους από αυτούς (σε εξωτερικό χώρο και τηρώντας τις οδηγίες των γιατρών!), να μπορούν να κάνουν επαναλήψεις μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Έτσι, δεν θα σταματήσει εντελώς η αλληλεπίδραση των παιδιών με τους συνομηλίκους τους, που σίγουρα σε κάθε ηλικία είναι απαραίτητη για τη συναισθηματική τους ισορροπία…

Χαιρετίζουμε τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών, ώστε να έρθουν σε επαφή με τους μαθητές, να οργανώσουν μορφές επικοινωνίας και τηλεκπαίδευσης, να γεμίσει εποικοδομητικά ο ελεύθερος χρόνος των μαθητών (προτάσεις για βιβλία, ταινίες ή σειρές, εποικοδομητικές δραστηριότητες που προσφέρουν παιδαγωγικά στους μαθητές και, ταυτόχρονα, «αποφορτίζουν» το κλίμα).

Εδώ και χρόνια δεν υπήρξε καμία ουσιαστική στήριξη των υποδομών, σε τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό των σχολείων. Καμία ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών. Η εκπαίδευση, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, οι ανάγκες σε προσωπικό, η λειτουργία υποστηρικτικών δομών (π.χ. ΚΕΠΛΗΝΕΤ) μπήκαν στην «κλίνη του Προκρούστη», στο όνομα των περικοπών και της εφαρμογής των δημοσιονομικών περιορισμών. Ακόμα και σήμερα το Υπουργείο Παιδείας, μέσα από την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) για την Εκπαίδευση φροντίζει να διευκολύνει τη λειτουργία των ιδιωτικών δομών ενώ, με απαράδεκτο τρόπο, τις ανάγκες του Δημόσιου σχολείου τις εναποθέτει στους χορηγούς και στις δωρεές!!

Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς – Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ διεκδικεί όλα τα απαραίτητα μέσα ώστε όλοι οι μαθητές, ιδιαίτερα των πιο φτωχών οικογενειών, να έχουν ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Είναι μεγάλα τα αντικειμενικά προβλήματα που υπάρχουν (σπίτια χωρίς internet, έλλειψη τεχνολογικών μέσων, δυσκολία αξιοποίησης των εργαλείων) τα οποία σε μεγάλο βαθμό καθιστούν εξαιρετικά δύσκολη της εφαρμογή των κατευθύνσεων του Υπουργείου. Στην πράξη οι εκπαιδευτικοί αφήνονται μόνοι και αβοήθητοι να υλοποιήσουν τα συγκεκριμένα προγράμματα. Να σταματήσει τώρα ο εμπαιγμός και η μεταφορά των κρατικών ευθυνών στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές. Είναι στην ευθύνη του Υπουργείου να υπάρξει ειδική, συγκεκριμένη και εφαρμόσιμη πρόταση ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα.

Ταυτόχρονα δεν παραγνωρίζουμε, με βάση τα επιστημονικά και παιδαγωγικά δεδομένα, ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική διαδικασία της τάξης και την επαφή των εκπαιδευτικών με τα παιδιά, η οποία συμπεριλαμβάνει, εκτός από τη μάθηση, την κοινωνικοποίηση των παιδιών, την αλληλεπίδραση όλων όσων συμμετέχουν στη διαδικασία, την ανάληψη πρωτοβουλιών των παιδιών, τη συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Δεν εμπιστευόμαστε τις «εξαγγελίες» του Υπουργείου που, παρά τις «εντυπωσιακές» δηλώσεις του, δεν έχει εξασφαλίσει ούτε στο ελάχιστο την ενιαία εφαρμογή του μέτρου, με υλικοτεχνική υποδομή και προετοιμασία – εξοικείωση μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση οφείλει, εκτός από τα ψίχουλα που δίνει με τα μέτρα που φέρνει, να βοηθήσει όλους τους μαθητές και τους γονείς τους, ειδικά των πιο φτωχών οικογενειών που αντιμετωπίζουν οξυμμένα προβλήματα διαβίωσης, να μη χάσουν την επαφή τους με τα διδακτικά αντικείμενα, και αυτό να γίνει ενιαία και οργανωμένα, με τρόπο που θα βοηθήσει ουσιαστικά τα παιδιά, και όχι «για τα μάτια του κόσμου»…

Όταν ανοίξουν τα σχολεία, το πρώτο ζήτημα είναι να κατανοηθεί από όλους ότι οι μαθητές δεν ήταν σε διακοπές. Θα χρειαστεί ομαλή μετάβαση στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Θα χρειαστεί να εντοπιστούν και να αντιμετωπιστούν οι πληγές της κρίσης.

Να στηριχθούν ολόπλευρα κοινωνικά, ψυχολογικά και παιδαγωγικά οι μαθητές, ιδιαίτερα εκείνοι των εργατικών – λαϊκών οικογενειών που αντιμετωπίζουν πρόσθετα προβλήματα λόγω της πανδημίας (απολύσεις, μειώσεις μισθών, κλπ.).

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

·Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet και εξασφάλιση Η/Υ ή tablet για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν. Διαφορετικά, είναι σαν να αποκλείονται, ακόμα περισσότερο, από την ισότιμη συμμετοχή στις πανελλαδικές χιλιάδες μαθητές που δεν έχουν την απαραίτητη οικονομική δυνατότητα.

·Να στηριχτεί το έργο των εκπαιδευτικών με δημιουργία κεντρικής ομάδας τεχνικής υποστήριξης στο υπουργείο Παιδείας.

·Δημιουργία Κεντρικής Ψηφιακής Πλατφόρμας Διδακτικού Υλικού από το υπουργείο, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες και ύλη για όλες τις ηλικίες.

·Να ληφθεί υπόψη ότι σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο για τους μαθητές της Γ Λυκείου, κάθε περιττή αναμονή ή διαφορετική τοποθέτηση για τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, επιτείνει το άγχος και την ανασφάλεια χιλιάδων νέων και οικογενειών.

·Άμεσα το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει μειωμένη εξεταστέα ύλη για τις πανελλαδικές εξετάσεις και όσο το δυνατόν πιο γρήγορα να τοποθετηθεί με τον πλέον επίσημο τρόπο για την ημερομηνία διεξαγωγής των πανελλαδικών, αποκλείοντας κάθετα το ενδεχόμενο του Σεπτεμβρίου.

·Να παρθούν μέτρα για τηλεοπτικά προγράμματα (πχ. στα κρατικά και με επίταξη ζώνης στις συχνότητες των ιδιωτικών), ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών, που θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ κλπ. που θα σχετίζονται με τη δημιουργική αξιοποίηση του χρόνου, τα ενδιαφέροντα των μαθητών και με τα σχολικά αντικείμενα.

·Τα κενά που αντικειμενικά θα προκύψουν στη γνώση πρέπει να αντιμετωπιστούν κεντρικά σχεδιασμένα, με κρατική ευθύνη και κυρίως με ορθό παιδαγωγικό τρόπο.

·Να κλείσει η πόρτα σε κάθε ιδιωτική εταιρεία, χορηγό και επίδοξο επενδυτή, φορέα της Τοπικής Διοίκησης που αξιοποιεί την κρίση ως ευκαιρία για να βάλει χέρι στο Δημόσιο σχολείο. Κάθε πρόγραμμα, κάθε υποδομή και τεχνολογική εφαρμογή με ευθύνη και αποκλειστική χρηματοδότηση του κράτους.

·Κάθε σκέψη για γενίκευση αυτών των μεθόδων, με στόχο την υλοποίηση αντιεκπαιδευτικών πολιτικών π.χ. αξιολόγηση, περικοπές σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μετά τη λήξη της έκτακτης κατάστασης θα μας βρει απέναντι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025