: Καταργούνται τα 37 που είχαν ιδρυθεί από την προηγούμενη ηγεσία του . Αλλάζει και Επιστημονικό Πεδίο το Τμήμα Γεωγραφίας του Χαροκοπείου.

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η υπουργική απόφαση με την οποία έγινε η κατάταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων , η οποία θα ισχύσει για τις .

1. Στο εδάφιο 1. «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» τηςπαρ. 2 του άρθρου 1, της ανωτέρω απόφασης, υπό τον τίτλο «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ», διαγράφονται:

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (ΑΜΦΙΣΣΑ) ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝ.
ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΔΙ.ΠΑ.Ε.
ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑΣ (ΕΔΕΣΣΑ) ΔΙ.ΠΑ.Ε.
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΔΙ.ΠΑ.Ε.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΡΕΘΥΜΝΟ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΕΘΝΟΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑΣ (ΛΗΞΟΥΡΙ) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ
ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (ΚΑΣΤΟΡΙΑ)ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ (ΚΟΖΑΝΗ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΦΛΩΡΙΝΑ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ) ΠΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (ΒΟΛΟΣ) ΠΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΡΜΗΝΕΙΑΣ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ) ΠΑΝ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΠΥΡΓΟΣ) ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ
ΝΟΜΙΚΗΣ (ΠΑΤΡΑ) ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ

2. Στο εδάφιο 2. «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» της παρ. 2 του άρθρου1, της ανωτέρω απόφασης, υπό τον τίτλο «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ», διαγράφονται:

ΥΔΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (ΑΘΗΝΑ) ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝ.
ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ (ΚΑΒΑΛΑ) ΔΙ.ΠΑ.Ε.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΧΑΝΙΑ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΡΕΘΥΜΝΟ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΕΘΝΟΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑΣ (ΛΗΞΟΥΡΙ) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (ΦΛΩΡΙΝΑ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (ΚΑΣΤΟΡΙΑ)ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ (ΚΟΖΑΝΗ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΦΛΩΡΙΝΑ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ) ΠΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ) ΠΑΝ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (ΑΡΤΑ) ΠΑΝ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΓΡΙΝΙΟ) ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΠΥΡΓΟΣ) ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΣΠΑΡΤΗ) ΠΑΝ. ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ

3. Στο εδάφιο 3. «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ» της παρ. 2 του άρθρου 1, της ανωτέρω απόφασης, υπό τον τίτλο «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ», διαγράφονται:

ΥΔΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝ.
ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ
ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ (ΨΑΧΝΑ ΕΥΒΟΙΑΣ) ΕΚΠΑ
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΡΕΘΥΜΝΟ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΕΘΝΟΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑΣ (ΛΗΞΟΥΡΙ) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (ΦΛΩΡΙΝΑ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (ΚΑΣΤΟΡΙΑ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ (ΚΟΖΑΝΗ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΦΛΩΡΙΝΑ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (ΛΑΜΙΑ) ΠΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ) ΠΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (ΑΡΤΑ) ΠΑΝ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΓΡΙΝΙΟ) ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΠΥΡΓΟΣ) ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΑΡΓΟΣ) ΠΑΝ. ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΤΡΙΠΟΛΗ) ΠΑΝ. ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ

4. Στο εδάφιο 4. «ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ» της παρ. 2 του άρθρου 1, της ανωτέρω απόφασης, υπό τον τίτλο «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ», προστίθεται:

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ) ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ και υπό τον τίτλο «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ», διαγράφονται:

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (ΑΜΦΙΣΣΑ) ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (ΑΘΗΝΑ) ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝ.
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΔΙ.ΠΑ.Ε.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (ΨΑΧΝΑ ΕΥΒΟΙΑΣ) ΕΚΠΑ
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΡΕΘΥΜΝΟ) ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.
ΕΘΝΟΜΟΥΣΙΚΟΛΟΠΑΣ (ΛΗΞΟΥΡΙ) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΛΕΥΚΑΔΑ) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ
ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (ΚΑΣΤΟΡΙΑ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (ΓΡΕΒΕΝΑ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ (ΚΟΖΑΝΗ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΦΛΩΡΙΝΑ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ) ΠΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΠΥΡΓΟΣ) ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΑΡΓΟΣ) ΠΑΝ. ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΣΠΑΡΤΗ) ΠΑΝ. ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για τις . Εγκύκλιος για τις :

Εισαγωγή υποψηφίων (μαθητών και αποφοίτων) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω των ΓΕΛ έτους 2020 με το ΝΕΟ σύστημα.

Α. ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Στην παρούσα εγκύκλιο δίνονται οι απαραίτητες πληροφορίες για υποψηφίους (μαθητές και αποφοίτους) που θα επιλέξουν το ΝΕΟ σύστημα, αυτό δηλαδή που θα ισχύσει για πρώτη φορά στις του 2020. Οι μαθητές της τελευταίας τάξης ΓΕΛ ( δηλαδή Γ΄ ημερησίου, Γ΄ τριετούς εσπερινού και Δ΄ τετραετούς εσπερινού), εφόσον επιθυμούν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, συμμετέχουν υποχρεωτικά με το νέο σύστημα, ενώ οι απόφοιτοι ημερήσιου ή εσπερινού μπορούν εναλλακτικά να επιλέξουν αν θα συμμετάσχουν με το παλαιό ή με το νέο σύστημα. Για όσους αποφοίτους επιλέξουν το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα, εκδίδεται ανάλογη εγκύκλιος.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του ΝΕΟΥ συστήματος είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία για όλους τους υποψηφίους, η Κοινωνιολογία για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές και η επιλογή ΜΟΝΟ 1 επιστημονικού πεδίου. Αντίθετα βασικά χαρακτηριστικά του ΠΑΛΑΙΟΥ συστήματος είναι η Νεοελληνική Γλώσσα για όλους τους υποψηφίους, τα Λατινικά για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, η δυνατότητα επιλογής 1 ή 2 πεδίων με 4 ή 5 μαθήματα. Τέλος τα δύο συστήματα (παλαιό/νέο) έχουν διαφορετική εξεταστέα ύλη, διαφορετικό ποσοστό θέσεων για κάθε σύστημα, διαφορετικό τρόπο υπολογισμού μορίων κλπ. Όσοι απόφοιτοι δικαιούνται να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση το 2020, αυτοί υποβάλλουν κατευθείαν μηχανογραφικό δελτίο τον Ιούνιο του 2020. Από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 και εφεξής (δηλαδή από τις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2020 και εφεξής), η εισαγωγή των υποψηφίων (μαθητών και αποφοίτων Λυκείου) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ με το ΝΕΟ σύστημα, καθορίζεται στο άρθρο 100 του ν.4610/2019 (ΦΕΚ 70 Α΄) όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τα άρθρα 165 και 166 του ν.4635/2019 (ΦΕΚ 167 Α΄).

 

Α1. ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν.4186/2013(Α΄193), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 100 του ν.4610/2019(Α΄70) και στη συνέχεια αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 165 του ν. 4635/2019(Α΄167), ισχύει ότι: «1. Οι απόφοιτοι του ημερήσιου Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) εισάγονται στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησης ως εξής: α) Στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.), των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.) του Υπουργείου Τουρισμού μέσω εισαγωγικών εξετάσεων που διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της Γ’ τάξης ημερησίου ΓΕ.Λ., που προκύπτουν αποκλειστικά από Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.) (εφεξής «πανελλαδικές εξετάσεις»). β) Στις Σχολές των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), καθώς και των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων μέσω πανελλαδικών εξετάσεων με την επιφύλαξη ειδικών προϋποθέσεων, διαδικασιών και όρων εισαγωγής που ορίζονται από τις οικείες διατάξεις…»

Με τον πρόσφατα ψηφισθέντα Ν.4635/2019 (ΦΕΚ 167 Α’), προστίθεται στα ανωτέρω παράγραφος 1 Α, η οποία δίνει την εναλλακτική δυνατότητα στους παλαιούς αποφοίτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις είτε με το ΝΕΟ είτε με το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα.

Συνοψίζοντας, με το ΝΕΟ σύστημα των ημερήσιων ΓΕΛ συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις 2020: α) οι μαθητές Γ΄ ημερήσιου ΓΕΛ υποχρεωτικά με το νέο σύστημα, εφόσον επιθυμούν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. β) Με το νέο σύστημα των ημερήσιων ΓΕΛ μπορούν να συμμετάσχουν και όσοι παλαιοί απόφοιτοι ημερήσιων ή εσπερινών Λυκείων το επιλέξουν, δηλαδή οι κάτοχοι απολυτηρίου οποιουδήποτε τύπου Λυκείου ή ισότιμου απολυτηρίου άλλου σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που παρέχει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι παλαιοί απόφοιτοι ημερήσιων ή εσπερινών Λυκείων μπορούν να επιλέξουν εναλλακτικά το παλαιό σύστημα, για το οποίο εκδίδεται ανάλογη εγκύκλιος.

Α2. ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

 

Α2.1. Μαθητές Γ΄ τάξης τριετούς εσπερινού ΓΕΛ.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 105 του Ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α΄), «Η φοίτηση στα ημερήσια και στα εσπερινά λύκεια (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) είναι τριετής και περιλαμβάνει τις τάξεις Α΄, Β΄ και Γ΄. Τα πρώτα απολυτήρια του τριετούς εσπερινού λυκείου (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) και τα πρώτα πτυχία του τριετούς εσπερινού ΕΠΑΛ θα δοθούν στη λήξη του σχολικού έτους 2019- 2020. Από το σχολικό έτος 2019-2020 δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω ειδικών διατάξεων για τα εσπερινά λύκεια (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) έχουν όσοι φοίτησαν επί τρία (3) πλήρη σχολικά έτη στο τριετές εσπερινό λύκειο….».

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν.4186/2013(Α΄193), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 100 του ν.4610/2019(Α΄70) και στη συνέχεια αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 165 του ν. 4635/2019(Α΄167), ισχύει ότι: « 2. α) Οι απόφοιτοι εσπερινού ΓΕ.Λ. εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατά το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησης, σε ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων, το οποίο ορίζεται με απόφαση του , ως εξής:

 

αα) στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Α.Ε.Ι., των Α.Ε.Α. και των Α.Σ.Τ.Ε. μέσω εισαγωγικών εξετάσεων που διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της Γ’ τάξης εσπερινού ΓΕ.Λ., που προκύπτουν αποκλειστικά από Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.), ββ) στις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού μέσω πανελλαδικών εξετάσεων με την επιφύλαξη ειδικών προϋποθέσεων, διαδικασιών και όρων εισαγωγής που ορίζονται από τις οικείες διατάξεις. Στην περίπτωση αυτή το ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων ορίζεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. β) Η περίπτωση α’ εφαρμόζεται για υποψηφίους που: αα) έχουν πλήρη φοίτηση, από την έναρξη και έως τη λήξη κάθε διδακτικού έτους, και στις τρεις τάξεις του εσπερινού ΓΕ.Λ., ή ββ) εγγράφονται ή μετεγγράφονται στην Γ’ τάξη του εσπερινού ΓΕ.Λ. μετά την αποφοίτησή τους από τη Β’ τάξη του ημερήσιου ΓΕ.Λ. ή στη Β’ τάξη του εσπερινού ΓΕ.Λ. μετά την αποφοίτησή τους από την Α’ τάξη του ημερήσιου ΓΕ.Λ., εργάζονται και μετά την αποφοίτησή τους από την Β’ ή την Α’ τάξη ημερήσιου ΓΕ.Λ. αντίστοιχα ή κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στις τάξεις αυτές, επήλθε: ααα) θάνατος του ενός γονέα ή βββ) αναπηρία του ενός γονέα, ο οποίος ασκεί μόνος ή από κοινού με τον άλλο γονέα την επιμέλεια, σε ποσοστό άνω του εξήντα επτά τοις εκατό (67%), ή γγ) εγγράφονται στη Β’ ή στη Γ’ τάξη του εσπερινού ΓΕ.Λ. είτε μετά τη συμπλήρωση του 25ου έτους ηλικίας είτε λόγω ένταξης, ως εξαρτημένων ατόμων, σε πρόγραμμα απεξάρτησης, ή δδ) μετεγγράφονται από την Α’ τάξη ημερησίου ΓΕ.Λ. στην Α’ τάξη εσπερινού ΓΕ.Λ. εντός της προβλεπόμενης από τις κείμενες διατάξεις προθεσμίας για μετεγγραφή. γ) Οι απόφοιτοι εσπερινού ΓΕ.Λ., ανεξάρτητα αν πληρούν τις προϋποθέσεις της περίπτωσης β’, μπορούν εναλλακτικά να συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατά το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησης, ως υποψήφιοι στην κατηγορία αποφοίτων ημερήσιου ΓΕ.Λ., με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν γι’ αυτούς…»

Επίσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 218 του ν.4610/2019(Α΄70), στην παράγραφο 3 του άρθρου 105 του ν. 4547/2018 (Α΄ 102) προστίθεται περίπτωση δ΄, ως εξής: «δ) Μαθητές που, κατά την έναρξη των σχολικών ετών 2017-2018 και 2018-2019, λόγω μη συμπλήρωσης του 15ου έτους της ηλικίας τους που απαιτείται για την προσκόμιση δικαιολογητικού νόμιμης εργασίας, δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις εγγραφής τους στην Α΄ τάξη εσπερινού Λυκείου (Γ.Ε.Λ. – ΕΠΑ.Λ.) και, κατά τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018-2019, φοίτησαν στην Α΄ τάξη ημερησίου Λυκείου (Γ.Ε.Λ. – ΕΠΑ.Λ.) έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω ειδικών διατάξεων για τα εσπερινά λύκεια, εφόσον φοιτούν, τα δύο (2) επόμενα πλήρη σχολικά έτη, στις Β΄ και Γ΄ τάξεις εσπερινού Λυκείου (Γ.Ε.Λ. – ΕΠΑ.Λ.).».

Συνοψίζοντας, με το των εσπερινών ΓΕΛ συμμετέχουν στις :

α) οι μαθητές Γ΄ τριετούς εσπερινού ΓΕΛ υποχρεωτικά με το νέο σύστημα, εφόσον επιθυμούν και πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις της φοίτησης. Αν δεν επιθυμούν ή αν δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της φοίτησης, μπορούν να συμμετάσχουν με τα ημερήσια ΓΕΛ (κατά το έτος αποφοίτησης). Αν συμμετάσχουν με τα ημερήσια ΓΕΛ, θα διεκδικήσουν το ποσοστό των θέσεων των ημερήσιων ΓΕΛ με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις. β) με το νέο σύστημα των εσπερινών ΓΕΛ μπορούν να συμμετάσχουν και όσοι παλαιοί απόφοιτοι εσπερινού ΓΕΛ το επιλέξουν, εφόσον πληρούσαν τις προϋποθέσεις φοίτησης (στο τετραετές εσπερινό ΓΕΛ). Οι παλαιοί απόφοιτοι εσπερινών Λυκείων μπορούν να επιλέξουν εναλλακτικά το παλαιό σύστημα, για το οποίο εκδίδεται ανάλογη εγκύκλιος.

Α2.2 Υποψήφιοι τετραετούς εσπερινού ΓΕΛ (μαθητές και απόφοιτοι). Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 12 του άρθρου 100 του ν.4610/2019(Α΄70), όπως αναριθμήθηκε σε παρ. 11 με το άρθρο 165 του ν.4635/2019(ΦΕΚ 167 Α΄), «ως προς τους αποφοίτους του τετραετούς εσπερινού ΓΕ.Λ. εφαρμόζονται οι διατάξεις που ίσχυαν πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4547/2018 (Α΄ 102), ως προς τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Επομένως, στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2020 Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου με το νέο σύστημα, για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Α.Ε.Ι., των Α.Ε.Α. και των Α.Σ.Τ.Ε. καθώς και στις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού μπορούν να συμμετέχουν οι μαθητές/ριες της Δ΄ τάξης Εσπερινών Γενικών Λυκείων σχολ. έτους 2019-20 και όσοι απόφοιτοι έχουν αποκτήσει απολυτήριο (τετραετούς) Εσπερινού Ενιαίου ή Γενικού Λυκείου (με ενδοσχολικές ή με εθνικού επιπέδου εξετάσεις), εφόσον: i) έχουν φοιτήσει και στις δύο τελευταίες τάξεις του (τετραετούς) Εσπερινού Λυκείου (για τους αποφοίτους σχ.έτους 2012-3 και εφεξής απαιτείται πλήρης φοίτηση).

Πλήρης φοίτηση υπάρχει όταν ο/η μαθητής/ρια έχει παρακολουθήσει τα μαθήματα και των δύο τελευταίων τάξεων του (τετραετούς) Εσπερινού Γενικού Λυκείου, από την έναρξη και έως τη λήξη κάθε διδακτικού έτους. ή ii) εγγράφηκαν ή μετεγγράφηκαν στην τελευταία τάξη του (τετραετούς) Εσπερινού Λυκείου ως εργαζόμενοι από βιοποριστική ανάγκη, που οφείλεται στους εξής λόγους που προέκυψαν μετά την αποφοίτησή τους από την προτελευταία τάξη του Λυκείου: αα) θάνατο του ενός τουλάχιστον των γονέων, ββ) αναπηρία του ενός τουλάχιστον των γονέων ή του γονέα που έχει την επιμέλειά του, σε ποσοστό άνω του 67% ή iii) εγγράφηκαν στην τελευταία τάξη του (τετραετούς) Εσπερινού Λυκείου είτε μετά την συμπλήρωση του 25ου έτους ηλικίας είτε λόγω ένταξης, ως εξαρτημένων ατόμων, σε πρόγραμμα απεξάρτησης που λειτουργεί κατά τις προμεσημβρινές ώρες της ημέρας.

Επίσης, στις πανελλαδικές εξετάσεις του εσπερινού ΓΕΛ με το ΝΕΟ σύστημα μπορούν να συμμετάσχουν και οι απόφοιτοι Εσπερινού Λυκείου παλαιού τύπου.

Συνοψίζοντας για το τετραετές εσπερινό ΓΕΛ, ισχύουν τα εξής: 1) οι μαθητές της Δ΄ τετραετούς εσπερινού, εφόσον πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις φοίτησης, συμμετέχουν ΜΟΝΟ με το νέο σύστημα των εσπερινών ΓΕΛ. 2) οι παλαιοί απόφοιτοι τετραετούς εσπερινού ΓΕΛ – εφόσον πληρούσαν τις ανωτέρω προϋποθέσεις φοίτησης, μπορούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των εσπερινών ΓΕΛ είτε με το νέο είτε με το παλαιό σύστημα – εφόσον δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις φοίτησης ή εφόσον το επιθυμούν, μπορούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕΛ είτε με το νέο είτε με το παλαιό σύστημα.

Β. ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ άρθρο 100 του ν.4610/2019(ΦΕΚ 70 Α΄) και άρθρο 165 του ν.4635/2019(ΦΕΚ 167 Α΄)

Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις οι , τα Τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.), των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.) του Υπουργείου Τουρισμού, των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) καθώς και των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων κατατάσσονται σε τέσσερα (4) Επιστημονικά , που ορίζονται ως εξής:

Πανελλήνιες: Τα πανεπιστήμια θα ορίζουν τον αριθμό των υποψηφίων

1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες

2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες

3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής

4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης Ημερήσιου ΓΕΛ, Γ΄ τάξης τριετούς Εσπερινού ΓΕΛ και Δ΄ τάξης τετραετούς Εσπερινού ΓΕΛ σχολικού έτους 2019-20 έχουν ήδη επιλέξει και παρακολουθούν μία από τις παρακάτω Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού:

 Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

  Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

 Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

 Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού επιτρέπει την πρόσβαση σε 1 ΜΟΝΟ συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο κατόπιν συμμετοχής σε εξετάσεις που διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν αποκλειστικά από Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων. Επομένως, η πρόσβαση σε συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο γίνεται ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο κάθε υποψήφιος/α. Οι μαθητές/τριες της τελευταίας τάξης Γενικού Λυκείου σχολικού έτους 2019-20 και οι απόφοιτοιυποψήφιοι/ες, οι οποίοι/ες θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2020 με το ΝΕΟ σύστημα, θα εξεταστούν σε τέσσερα (4) μαθήματα και θα είναι υποψήφιοι/ες για ένα (1) μόνο Επιστημονικό Πεδίο ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο/η υποψήφιος/α. Οι μαθητές/τριες εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που ήδη έχουν επιλέξει και παρακολουθούν, ενώ οι απόφοιτοι μπορούν να επιλέξουν να εξεταστούν στα μαθήματα οποιασδήποτε Ομάδας Προσανατολισμού. Συγκεκριμένα:

Ι. Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Οι υποψήφιοι/ες της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του 1ου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι τα εξής τέσσερα (4):

1. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας

2. Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού

3. Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού

4. Κοινωνιολογία Ομάδας Προσανατολισμού

II. Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Οι υποψήφιοι/ες της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι τα εξής τέσσερα (4): 1. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας 2. Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού 3. Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού 4. Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού

IIΙ. Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

Οι υποψήφιοι/ες της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι τα εξής τέσσερα (4):

1. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας

2. Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού

3. Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού

4. Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού

IV. Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Oι υποψήφιοι/ες της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, έχουν πρόσβαση στις Σχολές και τα Τμήματα του 4ου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά είναι τα εξής τέσσερα (4): 1. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας 2. Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού 3. Πληροφορική Ομάδας Προσανατολισμού 4. Οικονομία Ομάδας Προσανατολισμού Όλα τα παραπάνω απεικονίζονται στο Συνημμένο ΠΙΝΑΚΑ – ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

Γ. ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ άρθρο 100 του ν.4610/2019(ΦΕΚ 70 Α΄) και άρθρο 165 του ν.4635/2019(ΦΕΚ 167 Α΄)

Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ισχύουν τα εξής:

α) για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, δηλαδή για τους συμμετέχοντες στις με το νέο σύστημα, υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των τεσσάρων (4) πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων (χωρίς να συνυπολογίζεται ο βαθμός του απολυτηρίου). β) στα Τμήματα όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικής δοκιμασίας (αγωνίσματα) για την εισαγωγή υποψηφίων σε αυτά, λόγω της φύσης του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύουν, η εξέταση του ειδικού μαθήματος ή της πρακτικής δοκιμασίας γίνεται πανελλαδικά. Σε κάθε ειδικό μάθημα ο υποψήφιος πρέπει να επιτύχει βαθμολογία τουλάχιστον ίση με το μισό της προβλεπόμενης μέγιστης δυνατής. Για τον υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας, προστίθεται στην βαθμολογία, όπως έχει υπολογιστεί σύμφωνα με την παραπάνω παράγραφο, η βαθμολογία που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή.

Δ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ άρθρο 100 του ν.4610/2019(ΦΕΚ 70 Α΄) και άρθρο 165 του ν.4635/2019(ΦΕΚ 167 Α΄)

1. Όπως ρητά καθορίζεται στη νομοθεσία, όλοι οι μαθητές της τελευταίας τάξης ημερήσιων ή εσπερινών ΓΕΛ θα συμμετάσχουν με το ΝΕΟ σύστημα, εφόσον επιθυμούν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι απόφοιτοι που θα επιλέξουν να εξεταστούν με το νέο σύστημα θα συμμετάσχουν με τους όρους και προϋποθέσεις, που ισχύουν για τους μαθητές το σχολικό έτος 2019-2020. Η επιλογή του συστήματος από τους αποφοίτους θα γίνει κατά την περίοδο υποβολής Αίτησης-Δήλωσης των υποψηφίων Γενικού Λυκείου.

2. Παραμένουν σε ισχύ οι ειδικότερες προϋποθέσεις και όροι εισαγωγής φοιτητών στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

3. Οι παλαιοί απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να επιλέξουν είτε το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα (βλ. σχετική εγκύκλιο) είτε το ΝΕΟ σύστημα. Αν επιλέξουν το ΝΕΟ σύστημα, οι δυνατότητες είναι συγκεντρωτικά οι ακόλουθες, όπως έχουν περιγραφεί στα Κεφάλαια της παρούσας: α) οι παλαιοί απόφοιτοι ημερήσιου Λυκείου μπορούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του ημερήσιου ΓΕΛ με το ΝΕΟ σύστημα β) οι παλαιοί απόφοιτοι εσπερινού ΓΕΛ, i) μπορούν να συμμετάσχουν με το ΝΕΟ σύστημα των εσπερινών ΓΕΛ, εφόσον πληρούσαν τις προϋποθέσεις φοίτησης. ii) μπορούν να συμμετάσχουν με το ΝΕΟ σύστημα των ημερήσιων ΓΕΛ, εφόσον δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις φοίτησης ή εφόσον το επιθυμούν.

Με νεώτερη εγκύκλιό μας θα ενημερωθούν οι υποψήφιοι για τον τρόπο, τη διαδικασία και το χρονικό διάστημα υποβολής της Αίτησης-Δήλωσης συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις που θα πραγματοποιηθεί εντός του μηνός Μαρτίου. Παρακαλούμε να φροντίσετε, ώστε η εγκύκλιος αυτή και κυρίως ο συνημμένος ΠΙΝΑΚΑΣ- ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (ο οποίος μπορεί να διανεμηθεί στους μαθητές και αποφοίτους με το ΝΕΟ σύστημα) να αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων κάθε σχολείου. Παρακαλούμε επίσης για την ενημέρωση όλων των μαθητών της τελευταίας τάξης για το περιεχόμενο της εγκυκλίου, σε ειδική ενημερωτική συζήτηση.

 

 

: παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω έτους 2020 με το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα.

 

Α. ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Σχετικά με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παλαιών αποφοίτων σχολείων  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέσω των εξετάσεων ΓΕΛ το έτος 2020, γενικά ισχύει το πλαίσιο  που έχει θέσει ο Ν.4186/2013, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το άρθρο 13 Γ  του Ν.4186/2013, το οποίο προστέθηκε με την παράγραφο 8 του άρθρου 100 του Ν.4610/2019:

« 1. Οι κάτοχοι απολυτηρίου οποιουδήποτε τύπου Λυκείου ή ισότιμου απολυτηρίου άλλου σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που παρέχει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι επιθυμούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.), των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.) του Υπουργείου Τουρισμού, στις Σχολές των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού, καθώς και των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων για τα ακαδημαϊκά έτη που έπονται του έτους της αποφοίτησής τους από το Λύκειο μπορούν:

α) είτε, εφόσον έχουν συμμετάσχει στις των ημερήσιων ΓΕ.Λ. ή ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., να μετέχουν για την εισαγωγή τους σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) των θέσεων εισακτέων κάθε Τμήματος, Σχολής ή Εισαγωγικής Κατεύθυνσης, χωρίς νέα εξέταση, με την υποβολή μηχανογραφικού, με βάση την τελευταία συνολική βαθμολογία τους για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το δικαίωμα αυτό:

αα) δεν αφορά τους υποψηφίους που συμμετείχαν σε , διεκδικώντας θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων και ββ) μπορεί να ασκηθεί το επόμενο και το μεθεπόμενο έτος του έτους τελευταίας εξέτασης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο ποσοστό του δέκα τοις εκατό (10%) του αριθμού εισακτέων κατανέμονται σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) για όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις το αμέσως προηγούμενο έτος και σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) για όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις δύο (2) έτη πριν από το έτος υποβολής μηχανογραφικού χωρίς νέα εξέταση, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο και με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων για την εισαγωγή σε Σχολές ή Τμήματα της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 και της υποπερίπτωσης ββ΄ της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 4.

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, καθώς και των συναρμόδιων Υπουργών, όπου απαιτείται, καθορίζονται τα ειδικότερα ποσοστά επί του αριθμού των εισακτέων ανά κατηγορία ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.. Θέσεις του παραπάνω ποσοστού που δεν καλύπτονται μεταφέρονται στις θέσεις των υποψηφίων που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕ.Λ.,

β) είτε να συμμετέχουν, όποιο έτος επιθυμούν, στις με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους αποφοίτους του ημερήσιου ΓΕΛ».

Με τον πρόσφατα ψηφισθέντα Ν.4635/2019 (ΦΕΚ 167 Α’), προστίθεται στα ανωτέρω παράγραφος 1 Α, ως εξής:

«Ειδικά για το σχολικό έτος 2019-2020 οι απόφοιτοι της (όπως ανωτέρω) παραγράφου 1, οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου μπορούν να επιλέξουν να συμμετάσχουν σε αυτές είτε α) με τους όρους και προϋποθέσεις, που ισχύουν το σχολικό έτος 2019-2020 είτε β) με τους όρους, προϋποθέσεις, εξεταστέα ύλη και διαδικασίες, που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019. Η επιλογή θα γίνει κατά την περίοδο υποβολής αιτήσεων – δηλώσεων των υποψηφίων Γενικού Λυκείου. Οι υποψήφιοι, που θα επιλέξουν να εξεταστούν σύμφωνα με την περίπτωση β) του πρώτου εδαφίου θα διεκδικήσουν ποσοστό των θέσεων των σχολών και τμημάτων, που αναφέρονται στην (όπως ανωτέρω) παράγραφο 1.

Το ποσοστό αυτό ορίζεται με απόφαση του που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αφού οριστικοποιηθεί ο αριθμός των αποφοίτων των προηγούμενων ετών που θα διαγωνισθούν με το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2018-2019, ώστε να τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο με το ποσοστό τους σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων του σχολικού έτους 2019-2020. Το ανωτέρω ποσοστό θα αποδοθεί στα κατά περίπτωση συναρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να ορισθεί ο αριθμός εισακτέων της κατηγορίας αυτής για τα Τμήματα και τις Σχολές που τα αφορούν, με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις.»

Σύμφωνα λοιπόν με την ισχύουσα νομοθεσία, οι παλαιοί απόφοιτοι μπορούν να επιλέξουν:

α) είτε να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση (όσοι δικαιούνται),

β) είτε να συμμετάσχουν στις . Σε αυτήν την περίπτωση οι παλαιοί απόφοιτοι, για το  2020, έχουν τη διπλή εναλλακτική δυνατότητα να επιλέξουν αν θα εξεταστούν με το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα που  ίσχυσε το 2019 ή αν θα εξεταστούν με το ΝΕΟ σύστημα του 2020.
Βασικά χαρακτηριστικά του ΠΑΛΑΙΟΥ συστήματος είναι η Νεοελληνική Γλώσσα για όλους τους  υποψηφίους, τα Λατινικά για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, η δυνατότητα επιλογής 1 ή 2 πεδίων με 4 ή 5  μαθήματα. Αντίθετα, βασικά χαρακτηριστικά του ΝΕΟΥ συστήματος είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και  Λογοτεχνία για όλους τους υποψηφίους, η Κοινωνιολογία για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές και η επιλογή ΜΟΝΟ  1 επιστημονικού πεδίου. Τέλος τα δύο συστήματα (παλαιό/νέο) έχουν διαφορετική εξεταστέα ύλη,  διαφορετικό ποσοστό θέσεων για κάθε σύστημα, διαφορετικό τρόπο υπολογισμού μορίων κλπ.  Στην παρούσα εγκύκλιο δίνονται οι απαραίτητες πληροφορίες για όσους αποφοίτους επιλέξουν το
ΠΑΛΑΙΟ σύστημα, αυτό δηλαδή που ίσχυσε στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2019. Για όσους αποφοίτους  επιλέξουν το νέο σύστημα, αυτοί θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020 μαζί με τους  μαθητές της τελευταίας τάξης και γι αυτούς εκδίδεται ανάλογη εγκύκλιος. Τέλος όσοι απόφοιτοι δικαιούνται  να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση το 2020, αυτοί υποβάλλουν κατευθείαν
μηχανογραφικό δελτίο τον Ιούνιο του 2020.
Β. ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του αρ. 74 του Ν. 4485/2017 (ΦΕΚ 114 Α’), οι Σχολές, τα Τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Α.Ε.Ι., των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των Α.Σ.Τ.Ε., των Στρατιωτικών Σχολών, των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού καθώς και των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων κατατάσσονται σε τέσσερα (4) Επιστημονικά Πεδία, που ορίζονται ως εξής:

1ο Επιστημονικό : Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες

2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες

3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής

4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική

Οι απόφοιτοι που θα επιλέξουν να εξεταστούν με το παλαιό σύστημα με την Αίτηση-Δήλωση του Μαρτίου θα επιλέξουν μία οποιαδήποτε ομάδα Προσανατολισμού

• Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

• Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

• Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία. Οι απόφοιτοι-υποψήφιοι, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2020 με το παλαιό σύστημα, που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε ένα (1) μόνο Επιστημονικό Πεδίο, εξετάζονται σε τέσσερα (4) μαθήματα, ενώ όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε δύο (2) Επιστημονικά Πεδία, εξετάζονται και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα, το οποίο μπορεί να είναι Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού. Όλοι οι απόφοιτοι-υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους παρακάτω εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας, όπως αυτοί καθορίστηκαν με το άρθρο 2 της αριθμ.Φ.253/142542/Α5/2017 (ΦΕΚ 2995 B’) Υπουργικής Απόφασης. Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου, θα υπολογίζονται τα τέσσερα (4) μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο. Συγκεκριμένα:

Ι. Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

1. Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού

2. Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού

3. Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν: α) στα Λατινικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο β) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο

Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία. Ειδικότερα, οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

II. Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

1. Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού

2. Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού

3. Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν: α) στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο β) στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία. Ειδικότερα οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

III. Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία(3):

1. Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού

2. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) Ομάδας Προσανατολισμού

3. Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν: α) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο β) στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο. Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία. Ειδικότερα οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

Όλα τα παραπάνω απεικονίζονται στο Συνημμένο ΠΙΝΑΚΑ για το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα.

Γ. ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Ο τρόπος υπολογισμού των μορίων για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζεται με το άρθρο 3 της αριθμ.Φ.253/193309/Α5/2015 (ΦΕΚ 2647 Β΄) Υ.Α. σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 2 της αριθμ.Φ.253/142542/Α5/2017 (ΦΕΚ 2995 Β’) Υ.Α. και βασίζεται μόνο στο γραπτό βαθμό των 4 ή 5 μαθημάτων. Τα μόρια για κάθε επιστημονικό πεδίο προκύπτουν από τα 4 μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου. Για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:

[ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 1,3) + (Β x 0,7) ] x 100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο, όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου. Σε περίπτωση που ο υποψήφιος διεκδικεί την εισαγωγή του σε πεδίο με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας, τότε για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος: [ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 0,9) + (Β x 0,4) ] x 100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο, όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου. Και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις, στο ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ θα προστεθούν και τα επιπλέον μόρια που θα συγκεντρώσει ο υποψήφιος από τυχόν εξέτασή του σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες με τους αντίστοιχους συντελεστές του αρ. 2 της αριθμ.Φ.253/193309/Α5/2015 (ΦΕΚ 2647 Β΄) Υ.Α., για να προκύψει ένα διαφορετικό σύνολο μορίων, που θα ισχύει μόνο για τμήματα που απαιτούν ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες.

Δ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

1. Όπως ρητά καθορίζεται στη νομοθεσία, οι απόφοιτοι που θα εξεταστούν με το παλαιό σύστημα θα  συμμετάσχουν με τους όρους, προϋποθέσεις, εξεταστέα ύλη και διαδικασίες, που ίσχυσαν στις πανελλαδικές  εξετάσεις του 2019. Είναι σαφές ότι στις πανελλαδικές εξετάσεις του παλαιού συστήματος, οι υποψήφιοι θα  εξεταστούν στα πανελλαδικά μαθήματα και γενικότερα με το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση, που ίσχυσε το 2019.

Με την ευκαιρία υπενθυμίζουμε ότι η εξεταστέα ύλη για τις πανελλαδικές  εξετάσεις του 2019, δηλαδή του παλαιού συστήματος, είχε καθοριστεί με την 119174/Δ2/2018 (ΦΕΚ 3411 Β΄  και ΦΕΚ 4479 Β΄) Υπουργική Απόφαση για τα ημερήσια ΓΕΛ και με την 119177/Δ2/2018 (ΦΕΚ 3412 Β΄)
Υπουργική Απόφαση για τα εσπερινά ΓΕΛ. Ο τρόπος εξέτασης του παλαιού συστήματος για ημερήσια και  εσπερινά είχε οριστεί με τις Φ.251/37802/Α5/2016 (ΦΕΚ 698 Β΄) και Φ.251/138819/Α5/2018 (ΦΕΚ 3807 Β΄)  Υπουργικές Αποφάσεις.

2. Για τους υποψηφίους-αποφοίτους των Εσπερινών ΓΕΛ, ισχύουν αντίστοιχες διαδικασίες. Δηλαδή  παλαιοί απόφοιτοι Εσπερινών ΓΕΛ, έχουν γενικά μία διπλή εναλλακτική δυνατότητα για τις πανελλαδικές  εξετάσεις του 2020:

 

α) να συμμετάσχουν με τα Εσπερινά ΓΕΛ (εφόσον πληρούσαν τις προϋποθέσεις φοίτησης στο τετραετές  εσπερινό ΓΕΛ) είτε με το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα του Εσπερινού ΓΕΛ είτε με το ΝΕΟ σύστημα του Εσπερινού ΓΕΛ. Σε  αυτήν την περίπτωση θα διεκδικήσουν ειδικό ποσοστό θέσεων των Εσπερινών ΓΕΛ

β) να συμμετάσχουν με τα Ημερήσια ΓΕΛ είτε με το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα, είτε με το ΝΕΟ σύστημα. Σε αυτήν την  περίπτωση θα διεκδικήσουν το σύνολο των θέσεων των Ημερήσιων ΓΕΛ.

3. Επίσης ρητά καθορίζεται στη νομοθεσία ότι οι απόφοιτοι που θα εξεταστούν με το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα  (είτε των ημερήσιων είτε των εσπερινών ΓΕΛ) θα διεκδικήσουν ποσοστό των θέσεων των σχολών και τμημάτων. Το ποσοστό αυτό ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που  δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αφού οριστικοποιηθεί ο αριθμός των αποφοίτων των
προηγούμενων ετών που θα διαγωνισθούν με το παλαιό σύστημα, ώστε να τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων  κατά προσέγγιση ανάλογο με το ποσοστό τους σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων (μαθητές και  απόφοιτοι. Τα ανωτέρω ισχύουν αντίστοιχα και για τους υποψηφίους των εσπερινών ΓΕΛ με το ΠΑΛΑΙΟ  σύστημα.

4. Παραμένουν σε ισχύ οι ειδικότερες προϋποθέσεις και όροι εισαγωγής φοιτητών στο Τµήµα  Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστηµίου, στο Τµήµα Μουσικής Επιστήµης και Τέχνης του Πανεπιστηµίου  Μακεδονίας και στο Τµήµα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστηµίου Ιωαννίνων.

Με νεώτερη εγκύκλιό μας θα ενημερωθούν οι υποψήφιοι για τον τρόπο, τη διαδικασία και το χρονικό  διάστημα υποβολής της Αίτησης Δήλωσης συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις που θα πραγματοποιηθεί  εντός του μηνός Μαρτίου. Παρακαλούμε να φροντίσετε ώστε η εγκύκλιος αυτή μαζί με τον συνημμένο  ΠΙΝΑΚΑ-ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (ο οποίος μπορεί να διανεμηθεί στους αποφοίτους-υποψηφίους) να αναρτηθεί
στον πίνακα ανακοινώσεων κάθε σχολείου.

 

Όλες οι ειδήσεις για Πανελλήνιες 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025