Πανελλήνιες 2020 – Βάσεις 2020: Το ipaidia.gr έλαβε κείμενο από υποψήφια στις πανελλήνιες 2020 σχετικά με το θέμα της έκθεσης με τίτλο – Αγανάκτηση. Δείτε αναλυτικά.
Ισοπέδωση και υποβάθμιση είναι το αποτέλεσμα της έκθεσης στις φετινές πανελλήνιες. Άριστοι έγραψαν βαθμούς που αντιστοιχούν σε μέτριους ή όχι καλούς, αλλά και αδιάφορους μαθητές. Αυτό είναι το νόημα;
Υποτίθεται τα θέματα και οι οδηγίες είναι τέτοια ώστε να διαχωρίζονται οι μαθητές και ο βαθμός να αντιστοιχεί περίπου στις ικανότητες τους στο συγκεκριμένο μάθημα, σε σχέση με τους υπόλοιπους μαθητές, εφόσον η όλη διαδικασία των πανελληνίων θεωρείται ανταγωνιστική. Όχι, δεν ήταν μια κακιά στιγμή.
Πανελλήνιες 2020 – Υποψήφιος: «Μία απάντηση προς τους διαμαρτυρόμενους του νέου συστήματος»
Δεν ήταν τυχαίο που πολλοί δεν έγραψαν καθόλου καλά και δεν το ήξεραν. Οι περισσότεροι μαθητές, είτε τα θέματα είναι απαιτητικά, είτε όχι, γνωρίζουν σε κάθε μάθημα περίπου πόσο έχουν γράψει μόλις βγουν από την αίθουσα και με μεγαλύτερη σιγουριά αργότερα όταν δουν και τις απαντήσεις. Αυτό δεν συνέβη φέτος στην έκθεση .
Παρά τη συζήτηση με εκπαιδευτικούς, την αυτογνωσία που πολλοί διαθέτουν και την επιβεβαίωση μέσω των απαντήσεων που δημοσιεύτηκαν, οι περισσότεροι δεν είχαν ιδέα για τον βαθμό που θα αντίκριζαν την Παρασκευή (10 Ιουλίου). Οι δημοσιεύσεις για λάθος οδηγίες ή έλλειψη σωστής κατεύθυνσης των βαθμολογητών αποσιωπώνται κι η ευθύνη δίνεται προφανώς στα ίδια τα παιδιά και σε μικρότερο βαθμό στους εκπαιδευτικούς.
Όχι, δεν είμαστε εμείς αυτός ο βαθμός και ούτε ήταν τα γραπτά μας. Όχι δεν φταίνε οι καθηγητές μας ή ο τρόπος που μας δίδαξαν το μάθημα. Οι βάσεις θα πέσουν, λένε.
Πρέπει να μας αρκεί αυτό; Και μέχρι τότε τι; Άλλος ένας μήνας μέσα στην αγωνία χωρίς λόγο. Πέρα από το γεγονός ότι δεν ξέρουμε πόσο θα πέσουν και αν τελικά θα “διορθωθεί” το θέμα της έκθεσης, με την πτώση αυτή και την πιθανή εισαγωγή μας σε σχολή που επιθυμούμε, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και άλλον ένα παράγοντα που επιβαρύνει την ψυχολογία μας.
Δεν γνωρίζουμε τι έχουμε κάνει λάθος και καταλήξαμε σε αυτή την αισχρή βαθμολογία και ωθούμαστε στο να κατηγορούμε τον εαυτό μας , όπως μας κατηγορούν και πολλοί από εσάς, για αυτό το απογοητευτικό αποτέλεσμα. Φυσικά και κάναμε λάθη, αλλά όχι αρκετά για να δικαιολογηθεί αυτή η κατάσταση.
Ναι, κάποιοι είχαμε διαβάσει πάρα πολύ, συνεργαστήκαμε με εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς, κάναμε ό,τι μπορούσαμε, όχι μόνο φέτος αλλά και τα προηγούμενα χρόνια, για να υποβαθμίσετε με αυτό τον τρόπο τους κόπους μας. Επιβεβαιώσατε τους φόβους μας ότι όσο καλοί και αν είμαστε κάποιοι από εμάς θα κριθούν άδικα (στην περίπτωση μας οι περισσότεροι),τόσο λόγω της ασάφειας των θεμάτων όσο και της βαθμολόγησης . Μας στερήσατε τη δυνατότητα να χαρούμε για τις πολύ καλές βαθμολογίες μας στα υπόλοιπα μαθήματα, αφού όλα επισκιάστηκαν από το τεράστιο σοκ και την απογοήτευση της έκθεσης.
Συγχαρητήρια στην επιτροπή και το βαθμολογικό που απέτυχαν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και μας άδειασαν με αυτόν τον τρόπο.
Υποψήφια πανελληνίων με το νέο σύστημα
Βάσεις 2020: Νέοι πίνακες για ΌΛΕΣ τις σχολές
Πανελλήνιες 2020 – Υποψήφια: «Ένα απλό παράδειγμα για όσους αδυνατούν ή δεν θέλουν να καταλάβουν»