: Οι πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε επιφέρουν ψυχολογική φόρτιση σε όλους, ιδιαίτερα όμως επιβαρύνεται η συναισθηματική κατάσταση των μαθητών/τριων και ιδιαίτερα αυτών της Γ’ λυκείου.

ΣΥΝΕΚ

Πέρα από την ούτως ή άλλως ψυχοφθόρα διαδικασία της προετοιμασίας για τις , έχουν να αντιμετωπίσουν τον εγκλεισμό, την παύση της παιδαγωγικής διαδικασίας και των κοινωνικών σχέσεων που προκύπτουν από αυτήν. Επίσης καλούνται να ανταποκριθούν στην παντελώς άγνωστη -και υποδεέστερη παιδαγωγικά της δια ζώσης- γι’ αυτούς διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, η οποία έχει πολλά τεχνικά προβλήματα και οδηγεί σε αρκετές περιπτώσεις ακόμα και στον πλήρη αποκλεισμό από τν εκπαιδευτική διαδικασία σε περίπτωση έλλειψης εξοπλισμού και ενδεχόμενων προβλημάτων υγείας.

Και σαν να μη φτάνουν τα πρωτοφανή αυτά βιώματα των μαθητών/τριων μας, το υπουργείο παιδείας συνεχίζει να τους δημιουργεί επιπρόσθετη συναισθηματική εξάντληση, αρνούμενο αδικαιολόγητα να αναλάβει την ευθύνη να ανακοινώσει επισήμως την αναπόφευκτη μείωση της ύλης. Είναι αδιανόητο να πλησιάζει η Μ. Εβδομάδα και οι μαθητές να μη γνωρίζουν την ακριβή ύλη πάνω στην οποία πρέπει να εστιάσουν κατά την ήδη προβληματική προετοιμασία τους. Την ίδια στιγμή σε άλλες χώρες της Ευρώπης τα Υπουργεία Παιδείας έχουν ανακοινώσει μέτρα -ακόμα και ακύρωση των αντίστοιχων εξετάσεων- 15 μέρες νωρίτερα από την Ελλάδα.

Απαιτούμε από το ΥΠΕΘ να ανακοινώσει το αργότερο μέχρι την Παρασκευή την ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

Επιπλέον, για τους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων, ζητάμε η προαγωγή τους να γίνει χωρίς εξετάσεις, αλλά μόνο τον προφορικό βαθμό, όπως άλλωστε έχει ξαναγίνει στο παρελθόν.

Τις αυτονόητες αυτές κινήσεις τις έχουμε αναδείξει από τα μέσα Μαρτίου και, παρότι έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από το κλείσιμο των σχολείων, το ΥΠΕΘ συνεχίζει να παίζει με την ψυχολογία των μαθητών/τριων και των οικογενειών τους.

Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις και με αποκλειστικά δικά μας μέσα τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Ας αναλάβει επιτέλους το ΥΠΕΘ τις πολιτικές του ευθύνες κι ας αφήσει τις επικίνδυνες διφορούμενες δηλώσεις και τις ανούσιες κινήσεις εντυπωσιασμού.

Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ

«Ανακοίνωση ΤΩΡΑ της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων»

Οι πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε επιφέρουν ψυχολογική φόρτιση σε όλους, ιδιαίτερα όμως επιβαρύνεται η συναισθηματική κατάσταση των μαθητών/τριων και ιδιαίτερα αυτών της Γ’ λυκείου.

Πέρα από την ούτως ή άλλως ψυχοφθόρα διαδικασία της προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις, έχουν να αντιμετωπίσουν τον εγκλεισμό, την παύση της παιδαγωγικής διαδικασίας και των κοινωνικών σχέσεων που προκύπτουν από αυτήν. Επίσης καλούνται να ανταποκριθούν στην παντελώς άγνωστη -και υποδεέστερη παιδαγωγικά της δια ζώσης- γι’ αυτούς διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, η οποία έχει πολλά τεχνικά προβλήματα και οδηγεί σε αρκετές περιπτώσεις ακόμα και στον πλήρη αποκλεισμό από τν εκπαιδευτική διαδικασία σε περίπτωση έλλειψης εξοπλισμού και ενδεχόμενων προβλημάτων υγείας.

Και σαν να μη φτάνουν τα πρωτοφανή αυτά βιώματα των μαθητών/τριων μας, το υπουργείο παιδείας συνεχίζει να τους δημιουργεί επιπρόσθετη συναισθηματική εξάντληση, αρνούμενο αδικαιολόγητα να αναλάβει την ευθύνη να ανακοινώσει επισήμως την αναπόφευκτη μείωση της ύλης. Είναι αδιανόητο να πλησιάζει η Μ. Εβδομάδα και οι μαθητές να μη γνωρίζουν την ακριβή ύλη πάνω στην οποία πρέπει να εστιάσουν κατά την ήδη προβληματική προετοιμασία τους. Την ίδια στιγμή σε άλλες χώρες της Ευρώπης τα Υπουργεία Παιδείας έχουν ανακοινώσει μέτρα -ακόμα και ακύρωση των αντίστοιχων εξετάσεων- 15 μέρες νωρίτερα από την Ελλάδα.

Απαιτούμε από το ΥΠΕΘ να ανακοινώσει το αργότερο μέχρι την Παρασκευή την ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

Επιπλέον, για τους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων, ζητάμε η προαγωγή τους να γίνει χωρίς εξετάσεις, αλλά μόνο τον προφορικό βαθμό, όπως άλλωστε έχει ξαναγίνει στο παρελθόν.

Τις αυτονόητες αυτές κινήσεις τις έχουμε αναδείξει από τα μέσα Μαρτίου και, παρότι έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από το κλείσιμο των σχολείων, το ΥΠΕΘ συνεχίζει να παίζει με την ψυχολογία των μαθητών/τριων και των οικογενειών τους.

Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις και με αποκλειστικά δικά μας μέσα τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Ας αναλάβει επιτέλους το ΥΠΕΘ τις πολιτικές του ευθύνες κι ας αφήσει τις επικίνδυνες διφορούμενες δηλώσεις και τις ανούσιες κινήσεις εντυπωσιασμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025