: Εντάσσονται σε όλα τα – Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας

Καταργείται το 4ο Επιστημονικό Πεδίο των από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, και στο εξής τα τμήματα που κατατάσσονταν στο αυτό θα εντάσσονται σε όλα τα υπόλοιπα πεδία. Η σχετική ρύθμιση περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, που κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η κατάργηση του 4ου πεδίου “διευκολύνει την προσέλκυση υποψηφίων υψηλού επιπέδου στις επιστήμες της αγωγής”.

Πρόκειται για την ικανοποίηση αιτήματος της Συνόδου των Πρυτάνεων, αλλά και ομοφωνία της Συνόδου των Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων για την άμεση ένταξη των Παιδαγωγικών σε όλα τα επιστημονικά πεδία, σύμφωνα με την avgi.gr.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι το 2015 τα μπορούσαν να διεκδικήσουν προνομιακά οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών (της θεωρητικής, δηλαδή, κατεύθυνσης με το παλιό σύστημα εξέτασης). Από πέρυσι όμως (με το νέο σύστημα), όπως και φέτος, οι τελευταίοι υποχρεούνται να εξεταστούν και στα Μαθηματικά. Αντίστοιχα, όσοι θέλουν να μπουν στα Παιδαγωγικά από Θετικές Σπουδές ή Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής οφείλουν να εξεταστούν στην Ιστορία.

Οι επιδόσεις στα δύο αυτά μαθήματα ήταν τόσο χαμηλές το 2016, ώστε οδήγησαν σε «κατρακύλα» τις βάσεις στις σχολές των δασκάλων και των νηπιαγωγών. “Πολλοί υποψήφιοι αποθαρρύνονται να δηλώσουν το 4ο Επιστημονικό Πεδίο επειδή απαιτείται η προετοιμασία για επιπλέον ένα μάθημα (Μαθηματικά Γενικής Παιδείας για την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Επιστημών και Ιστορία Γενικής Παιδείας για τις άλλες δύο Ομάδες Προσανατολισμού)” εξηγεί το υπουργείο Παιδείας.

Πλέον, και βάσει της ρύθμισης που προωθείται, οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας. Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

Στους πίνακες παρουσιάζονται οι εναλλακτικοί συνδυασμοί που μπορούν να κάνουν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου το 2018 ανά Ομάδα Προσανατολισμού.

Λέσβος, Χίος, Οινούσες, Ψαρά

Αξίζει να σημειωθεί ότι με το ν/σ ρυθμίζεται το ζήτημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών και αποφοίτων των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων των νήσων Λέσβου, Χίου, Οινουσσών και Ψαρών που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις. “Λόγω των εξαιρετικών συνθηκών που αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι εξαιτίας του σεισμού που έπληξε τις ανωτέρω περιοχές τον Ιούνιο του έτους 2017 και προς άμβλυνση των δυσκολιών που αντιμετώπισαν εξαιτίας αυτού”, προβλέπεται ειδικό ποσοστό επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή τους, κατά το ανωτέρω ακαδημαϊκό έτος, σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ και της ΑΣΠΑΤΕ.

Το ειδικό ποσοστό και η κατηγοριοποίηση των ανωτέρω υποψηφίων στις , καθώς και ο τρόπος επιλογής τους θα καθοριστούν με Υπουργική Απόφαση. Σύμφωνα με πληροφορίες, ωστόσο, δεν θα είναι ίδιο για τους υποψηφίους όλων των νησιών που επλήγησαν, καθώς δεν αντιμετώπισαν τις ίδιες συνέπειες από τον σεισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025