“Δεν θέλουμε τα φροντιστήρια να είναι ο μηχανισμός εισόδου των παιδιών στα πανεπιστήμια, ούτε τα πανεπιστήμια να επιλέγουν τους μαθητές” τόνισε ο υπ. Παιδείας
Την πρόθεσή του η διαδικασία επιλογής των μαθητών για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να διεξάγεται εντός του Λυκείου επανέλαβε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης. “Δεν θέλουμε τα φροντιστήρια να είναι ο μηχανισμός εισόδου των παιδιών στα πανεπιστήμια, ούτε θέλουμε να επιλέγουν τα πανεπιστήμια ποιους φοιτητές θα παίρνουν” είπε σε τηλεοπτικές δηλώσεις του το βράδυ της Δευτέρας, δίνοντας το στίγμα της κατεύθυνσης στην οποία θα κινηθούν οι αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Ξεκαθάρισε πάντως συμφωνα με την ΑΥΓΗ πως “τα παιδιά τα οποία δίνουν εξετάσεις φέτος θα δώσουν με το σύστημα που γνωρίζουν”. Σχετικά με την πρόταση του Εθνικού Διαλόγου για το σύστημα 4+2, είπε πως “είναι μια σωστή αντίληψη, με την έννοια τα τέσσερα χρόνια του Γυμνασίου να είναι μαθήματα σε εύρος, με την έννοια της εγκύκλιας μόρφωσης στο παιδί”. Με τον τρόπο αυτό “θα είναι 10ετής υποχρεωτική εκπαίδευση” δήλωσε ο Ν. Φίλης και εξήγησε ότι μετά ο μαθητής θα μπορεί να επιλέγει Επαγγελματικό ή Γενικό Λύκειο.
Για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια, είπε “να μην μπαίνουν τα παιδιά σε τμήματα, αλλά να μπαίνουν σε σχολές, έτσι ώστε να μπορεί να υπάρχει και φοιτητική κινητικότητα μετά το δεύτερο έτος. Για παράδειγμα, μπαίνουν σε μια σχολή Επιστημών της Υγείας, κάνουν γενικά μαθήματα και διαλέγουν κατεύθυνση”.
“Υστερούν οι δάσκαλοι στη διδασκαλία των Μαθηματικών”
Χθες το πρωί, στο μεταξύ, αναφέρθηκε και στα ζητήματα του Δημοτικού σχολείου, μιλώντας στην Ενημερωτική Ημερίδα για τους Σχολικούς Συμβούλους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. “Το δημόσιο σχολείο είναι για εμάς η ραχοκοκαλιά της εκπαίδευσης και της ανάπτυξης της χώρας” είπε, εστιάζοντας στο ζήτημα της αναγνώρισης του έργου των εκπαιδευτικών και τονίζοντας πως «είναι πολλοί καλοί δάσκαλοι, εξαιρετικοί κατά γενική ομολογία, στη γλωσσική διδασκαλία», παρατηρώντας πάντως πως “υστερούν λίγο στη διδασκαλία των Μαθηματικών”. Προσέθεσε επίσης ότι και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει μια κατεύθυνση του δασκάλου προς τις γλώσσες και λιγότερο προς τα Μαθηματικά.
Έθεσε ζήτημα δημιουργίας θεσμών ενίσχυσης της διδασκαλίας στα σχολεία, αλλά και μεταρρύθμισης του τρόπου διδασκαλίας, στην κατεύθυνση της ομαδο-συνεργατικής προσέγγισης. “Βελτιώνοντας τις συνθήκες αυτές, μπορούμε να κερδίσουμε το παιδί, και όχι μετατρέποντας το σχολείο σε έναν χώρο άγχους και εξεταστικών πιέσεων” σημείωσε ο υπουργός.