ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017: Η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια πρέπει να αλλάξει (82%). Οι απόψεις τους μοιράζονται μεταξύ επιλογής από τα ίδια τα πανεπιστήμια (54%)και συνεργασίας κράτους και πανεπιστημίων (41%).
Το 60% των εκπαιδευτικών θεωρεί άδικες τις πανελλαδικές, το 82% πιστεύει ότι το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια πρέπει να αλλάξει, το 92% εντοπίζει σοβαρά προβλήματα υποδομών.
Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ευρήματα πανελλαδικής έρευνας για την εκπαίδευση, που ξεκίνησε σύμφωνα με την avgi.gr στις 8 Μαρτίου και ολοκληρώθηκε στις 2 Μαΐου του 2017, από την εταιρεία Global Link (σε δείγμα 1.000 εκπαιδευτικών περίπου).
Θα παρουσιαστεί στην Τελετή Απονομής των Education Business Awards 2017 powered by RDC Informatics, την Παρασκευή 5 Μαΐου και ώρα 7.30 μ.μ., στον Πολυχώρο Αθηναΐς (Καστοριάς 36, Βοτανικός, Αθήνα). Θα υπάρχει παράλληλη ζωντανή μετάδοση της τελετής απονομής, μέσω live streaming από το website των βραβείων.
Πανελλήνιες 2017: Εξαφανισμένοι οι μαθητές – Μάθημα σε άδεια θρανία
Τα σημαντικότερα ευρήματα:
– Οι εκπαιδευτικοί κρίνουν τις πανελλαδικές εξετάσεις ως αντικειμενικές σε ένα ποσοστό 64% του δείγματος (ένα 36% θεωρεί ότι δεν είναι ούτε αντικειμενικές), αλλά όχι δίκαιες. Ένα μεγάλο ποσοστό που φτάνει το 60% των εκπαιδευτικών της χώρας απαντούν ότι οι εξετάσεις αυτές δεν είναι δίκαιες (ένα 40% εδώ στον αντίποδα των παραπάνω, τις κρίνει δίκαιες).
– Η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια πρέπει να αλλάξει (82%). Οι απόψεις τους μοιράζονται μεταξύ επιλογής από τα ίδια τα πανεπιστήμια (54%)και συνεργασίας κράτους και πανεπιστημίων (41%).
– Η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος πιστεύει ότι πρέπει να εφαρμοστεί πρόγραμμα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (76%). Μόνο οι μισοί όμως θέλουν αυτή να συνδεθεί με προαγωγή και μισθολογική εξέλιξη (45%).
– Στην αξιολόγηση «πιστεύει» περισσότερο η τριτοβάθμια (80%) και η ιδιωτική εκπαίδευση (80%).
– Τα κύρια προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης σήμερα κατά τους εκπαιδευτικούς της είναι: Σοβαρά προβλήματα υποδομών: (92%), Ελλιπής οργάνωση τάξεων: (80%), Χάσιμο διδακτικών ωρών: (78%). Εδώ επισημαίνεται και η ανάγκη μείωσης της διδακτέας και εξεταστέας ύλης στα σχολεία, καθώς πολλά κεφάλια της δεν διδάσκονται ποτέ στα παιδιά.
– Τα προγράμματα καινοτομίας και αριστείας στα σχολεία κατά ένα 73% του δείγματος έχουν αποτέλεσμα και είναι απαραίτητα, αν και ένα 34% δηλώνει ότι τα συμπεράσματα τους δεν αξιοποιούνται ποτέ!
– Η κύρια αξία της μόρφωσης είναι η δημιουργία ώριμων και υπεύθυνων πολιτών για ένα 51% του δείγματος.
– Τα σημαντικότερα αγαθά για την κοινωνία είναι: Παιδεία (85%), Δημοκρατία (71%), Ειρήνη (68%)
– Τα κυριότερα προβλήματα των νέων σήμερα κατά τους εκπαιδευτικούς είναι: Ανεργία (41%), Έλλειψη στόχων (23%), Παιδεία (11%).
– Οι κυβερνήσεις ασχολούνται λίγο (66%) ή καθόλου (32%) με τα προβλήματά των νέων και της εκπαίδευσης
– Υπάρχει παντελής έλλειψη εμπιστοσύνης στο Κράτος (87%) και σε μικρότερο βαθμό στη δικαιοσύνη (53%). Η μεγάλη πλειοψηφία του δείγματος, και κυρίως όσοι υπηρετούν σε διοικητικές θέσεις στο χώρο της εκπαίδευσης (88%) ή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (88%), θεωρούν ότι η Ελλάδα πάει σε λάθος κατεύθυνση [78%]…
– Καταγράφεται μεγάλη δυσαρέσκεια (78%) με τη λειτουργία της Δημοκρατίας στην Ελλάδα.
– Υπάρχει μεγάλη απαισιοδοξία για την έξοδο από την κρίση (76%). Κρίνεται ότι για την οικονομική ανάπτυξη απαιτούνται κυρίως: Η επιστροφή της χώρας στην παραγωγή, Η αύξηση των κοιτίδων καινοτομίας και έρευνας, Η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
– Ωστόσο, παρά την απαισιοδοξία και δυσαρέσκεια, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της χώρας θέλει να παραμείνει και να εργαστεί στην Ελλάδα (77%).
Αναλυτικές πληροφορίες για τα Education Business Awards 2017 powered by RDC Informatics θα βρείτε στην ιστοσελίδα www.educationbusinessawards.gr
Πανελλήνιες 2017: Προυποθέσεις δικαιολογητικά με ΥΑ
Πανελλήνιες 2017: Τί πρέπει να ξέρετε για το μηχανογραφικό 2017