Μετά το χθεσινό φιάσκο για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα συνεχίζονται τα προβλήματα με την πλατφόρμα της Cisco για την τηλεκπαίδευση, αναφέρει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών σε ανακοίνωση της
Μετά το χθεσινό φιάσκο για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα συνεχίζονται τα προβλήματα με την πλατφόρμα της Cisco για την τηλεκπαίδευση. Χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί από δεκάδες περιοχές στην Ελλάδα (Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Πάτρα, Λάρισα, Κοζάνη, Θεσπρωτία, Πρέβεζα, Γιάννενα κ.α.) δεν μπορούν να συνδεθούν, άλλοι συνδέονταν τις πρώτες ώρες και μετά αποσυνδέονταν, άλλοι από την πρώτη ώρα δεν κατάφεραν να συνδεθούν. Πρακτικά αυτή η κατάσταση είναι μη λειτουργική όπως καταγγέλλουν εκατοντάδες εκπαιδευτικοί και σχολεία.
Το ψέμα της κυβέρνησης συναγωνίζεται την αδιαφορία της σε ένα «ντέρμπι» με αμφίβολο αποτέλεσμα. Χτες οι ευθύνες επιρρίφθηκαν στην εταιρεία, σήμερα αναμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε πού θα επιρρίψει την ευθύνη η κυβέρνηση για τη δική της εγκληματική αδιαφορία. Τα κυβερνητικά παραμύθια περί ευθύνης της εταιρείας αποκαλύπτονται και από το γεγονός ότι θα δώσει και άλλους κωδικούς πέρα από αυτούς του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).
Την ίδια ώρα το ίδιο το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο έχει «πέσει», επηρεάζοντας ταυτόχρονα και τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ οι πλατφόρμες eclass και e-me δεν λειτουργούν. Η δημόσια δομή, δηλαδή που μέσα στην πανδημία θα έπρεπε να υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο των σχολείων με ευθύνη της κυβέρνησης που δεν πήρε κανένα μέτρο για την ενίσχυση της έχει καταρρεύσει.
Αποδεικνύεται περίτρανα ότι τα επικοινωνιακά τερτίπια της κυβέρνησης δεν μπορούν να καλύψουν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς δεν είναι ούτε θα γίνουν το φόντο στην κακοπαιγμένη παράσταση που ανεβάζει αυτή την περίοδο το ΥΠΠΑΙΘ και η πολιτική του ηγεσία.
Απαιτούμε εδώ και τώρα η κυβέρνηση να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες της και να υλοποιήσει τα παρακάτω μέτρα:
Καμία επιβολή στο τρόπο (σύγχρονη ή ασύγχρονη) ή του μέσου της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αξιοποίηση όλων των τεχνολογικών μέσων ώστε κανένα παιδί να μη μείνει πίσω. Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών.
Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων.
Μείωση – προσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις που κλείνουν και ειδικά για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Να επαναδιδαχθεί η ύλη που «προχώρησε» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.
Μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών εφόσον δεν εξασφαλίζονται καθολικά τα τεχνολογικά μέσα. Ειδική μέριμνα για δια ζώσης κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που θα δημιουργηθούν (ενισχυτική διδασκαλία, φροντιστηριακά μαθήματα κ.τ.λ.)