Αντιμέτωποι με αναπάντητα ερωτήματα βρίσκονται χιλιάδες απόφοιτοι, αλλά και μαθητές της Γ’ Λυκείου, καθώς δεν γνωρίζουν ακόμα όλους τους όρους των φετινών εξετάσεων

Συντάκτης:

Μεγάλος είναι ο προβληματισμός χιλιάδων αποφοίτων του Λυκείου που ετοιμάζονται να διεκδικήσουν ξανά στις μια θέση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Και αυτό γιατί, ενώ έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν με ποιο εξεταστικό σύστημα θα διαγωνιστούν (με το παλιό ή το νέο), δεν γνωρίζουν ακόμη όλους τους όρους του νέου εξεταστικού συστήματος.

Προφανώς το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τους αποφοίτους, καθώς άγνωστες παραμένουν ακόμη ορισμένες σημαντικές πλευρές του νέου εξεταστικού συστήματος με το οποίο θα διαγωνιστούν και οι φετινοί μαθητές της Γ’ Τάξης του Λυκείου την άνοιξη του 2016.

Συγκεκριμένα, από το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να καθοριστούν:

Α ο τρόπος, ο τόπος και ο χρόνος υποβολής της αίτησης−δήλωσης συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά,

Β οι συντελεστές βαρύτητας ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών,

Γ ο τρόπος υπολογισμού του συνολικού αριθμού μορίων εισαγωγής με βάση τους βαθμούς στα γραπτά των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων και τους συντελεστές βαρύτητας αυτών που προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο και τους βαθμούς με τους συντελεστές βαρύτητας των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών, όπου απαιτείται κατά περίπτωση,

Δ ο τρόπος, ο τόπος και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης προτίμησης των υποψηφίων,

Ε ο τρόπος και η διαδικασία συγκέντρωσης των βαθμών και των δηλώσεων προτίμησης των υποψηφίων,

ΣΤ ο τρόπος επεξεργασίας των βαθμολογικών στοιχείων και των προτιμήσεων,

Ζ η κατάρτιση των πινάκων εισαγομένων, ο τρόπος ανακοίνωσής τους στους υποψηφίους και στα οικεία τμήματα ή σχολές εισαγωγής.

Σύμφωνα με το άρθρο 40 του νόμου 4342/2015, όλα τα παραπάνω καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.