Προς ΟΛΜΕ-ΔΟΕ: Τα δικά μας δικαιώματα ποιος τα προστάτευε και ποιος θα τα προστατεύσει;
Προς ΟΛΜΕ-ΔΟΕ: Τα δικά μας δικαιώματα ποιος τα προστάτευε και ποιος θα τα προστατεύσει;
Αισθανόμαστε βαθύτατη θλίψη και απογοήτευση παρακολουθώντας εδώ και ημέρες τα κομματικά μέλη των ΔΣ ΟΛΜΕ-ΔΟΕ, να κονταροχτυπιούνται μεταξύ τους μπροστά στις κάμερες για το ποιος εκπροσωπεί καλύτερα τα εργατικά δικαιώματα ( ; ) μίας μερίδας εκπαιδευτικών, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων έχουν κοινό γνώρισμα την μη επιτυχία ή αποτυχία τους στους γραπτούς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. και πάραυτα την κατοχή προϋπηρεσιών. Τα δύο συνδικαλιστικά όργανα ακολουθώντας κοινή γραμμή, υποστηρίζουν με σθένος ότι το διάταγμα Φίλη για τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών 2016-2017, συντρίβει το σύνολο των εργατικών δικαιωμάτων των εν λόγω εκπαιδευτικών, δικαιώματα τα οποία απέκτησαν από την πολυετή συγκέντρωση των προϋπηρεσιών τους και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις μακριά από τους τόπους της μόνιμης διαμονής τους. Η παραπάνω ωστόσο αίσθηση – εικόνα της πραγματικότητας την οποία ΟΛΜΕ και ΔΟΕ προβάλλουν σκόπιμα και μονομερώς στα ΜΜΕ, δεν ανταποκρίνεται ούτε ως ψήγμα στην αλήθεια και δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα όσα συνέβαιναν και συμβαίνουν στον χώρο της εκπαίδευσης σχετικά με το καθεστώς των προσλήψεων-διορισμών τα τελευταία 15 και πλέον χρόνια. Ποια είναι η αλήθεια;
Διαμαρτυρόμαστε εντόνως διότι οι ΟΛΜΕ και ΔΟΕ εις γνώσιν τους αρνούνται πεισματικά και συστηματικά να δημοσιοποιήσουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των αγανακτισμένων εκπαιδευτικών τους οποίους με τόσο πάθος υποστηρίζουν έξω από το υπουργείο και υποστήριζαν για χρόνια:
1. Διορίζονταν παρατύπως μόνιμοι στην θέση χιλιάδων εκπαιδευτικών επιτυχόντων ΑΣΕΠ εκμεταλλευόμενοι την καταστρατήγηση του νόμου 2525/97 (άρθρο 6, παρ. 2) που όριζε ότι από το 2003 και εντεύθεν το σύνολο των διορισμών στην εκπαίδευση θα προέρχονταν αποκλειστικά και μόνο από τους πίνακες των επιτυχόντων του διαγωνισμού.
2. Προσλαμβάνονταν παρατύπως αναπληρωτές στην θέση χιλιάδων επιτυχόντων ΑΣΕΠ εκμεταλλευόμενοι την καταστρατήγηση του νόμου 2525/97(άρθρο 6, παρ. 7) που όριζε ότι από το 2003 και εντεύθεν το σύνολο των προσλήψεων αναπληρωτών στην εκπαίδευση θα προέρχονταν αποκλειστικά και μόνο από τους πίνακες των επιτυχόντων του διαγωνισμού. Το αποτέλεσμα μάλιστα αυτής της παρατυπίας γέννησε τις πολυδιαφημιζόμενες σήμερα προϋπηρεσίες οι οποίες αποκτήθηκαν με μόχθο σπυρί σπυρί στα πέρατα της Ελλάδας αλλά κανείς δεν συμπληρώνει ότι αποκτήθηκαν ταυτόχρονα και εις βάρος των νόμιμων δικαιούχων τους.
3. Αποκτούσαν παρατύπως προϋπηρεσίες ακόμα και σε αυτόν τον παράτυπο ενιαίο πίνακα αναπληρωτών ο οποίος δημιουργήθηκε ως αποτέλεσμα της καταστρατήγησης του 2525, προϋπηρεσίες που αποκτήθηκαν μέσω προσλήψεων μη εγκεκριμένων από κάποια ανεξάρτητη αρχή όπως όριζε ο νόμος, μέσω προσλήψεων οι οποίες δεν προϋπόθεταν επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και δεν πραγματοποιήθηκαν με βάση την αξιολογική σειρά του πίνακα αλλά διά της παρακάμψεώς του.
Διαμαρτυρόμαστε εντόνως διότι οι ΟΛΜΕ και ΔΟΕ εις γνώσιν τους αρνούνται πεισματικά και συστηματικά να δημοσιοποιήσουν ότι:
4. Το διάταγμα Φίλη όχι μόνο δεν καταπατά τα δικαιώματα των μη επιτυχόντων, αλλά τους δίνει και μία ανέλπιστη ευκαιρία μοριοδότησης της παράτυπα αποκτημένης προϋπηρεσίας τους, η οποία σύμφωνα με το ΣτΕ δεν μπορεί να αποτελεί προσόν πρόσληψης – διορισμού άρα θα ήταν αδύνατο πλέον να μοριοδοτηθεί. Το υπουργείο στο σκεπτικό αναφέρει ρητώς ότι αν και η επιτυχία στο ΑΣΕΠ είναι κρίσιμος παράγοντας μοριοδότησης η όχι της προϋπηρεσίας, εντούτοις προτείνει την μοριοδότηση των προϋπηρεσιών των μη επιτυχόντων και μάλιστα ισάξια με αυτήν των επιτυχόντων, αναγνωρίζοντας με αυτόν τον τρόπο την οποία προσφορά των πρώτων στην εκπαίδευση. Πάραυτα η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ ζητάνε και τα ρέστα από το υπουργείο κατηγορώντας το και προτείνοντας ουσιαστικά την πλήρη μοριοδότηση των προϋπηρεσιών και ταυτόχρονα τον περιορισμό της μοριοδότησης των επιτυχιών ΑΣΕΠ, γεγονός που θα διασφάλιζε όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά τα δικαιώματα των μη επιτυχόντων, τα οποία ας μην ξεχνάμε αποκτήθηκαν εις βάρος των καταπατημένων δικαιωμάτων των επιτυχόντων.
Διαμαρτυρόμαστε εντόνως διότι οι ΟΛΜΕ και ΔΟΕ εις γνώσιν τους αρνούνται πεισματικά και συστηματικά να δημοσιοποιήσουν ότι το Υπουργείο με το συγκεκριμένο διάταγμα:
5. Δεν ευνοεί το σύνολο των επιτυχόντων ΑΣΕΠ αλλά ένα μέρος τους, δεν ευνοεί για παράδειγμα τους επιτυχόντες των προ του 2006 διαγωνισμών ή γενικά τους επιτυχόντες που δεν διαθέτουν σήμερα προϋπηρεσία, πολλοί από τους οποίους θα έπρεπε να έχουν ήδη μονιμοποιηθεί ή τουλάχιστον να εργάζονταν για χρόνια αναπληρωτές βάσει της σειράς τους στους πίνακες επιτυχόντων.
Διαμαρτυρόμαστε εντόνως διότι οι ΟΛΜΕ και ΔΟΕ εις γνώσιν τους:
6. Αρνούνται πεισματικά και συστηματικά να υπερασπισθούν τις χιλιάδες των εκπαιδευτικών, που αν και για χρόνια ακολούθησαν τον δρόμο της νομιμότητας συμμετέχοντας αδιαλείπτως στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, δέχθηκαν την βία των εκάστοτε πολιτικών φορέων εξουσίας που κυριολεκτικά συνέτριψαν κάθε νόμιμο δικαίωμά τους, και τους οδήγησαν ως σφάγιο θυσίας, στον βωμό της ακόρεστης και αρρωστημένης ηθικό – κοινωνικής σαπίλας που διέλυσε για δεκαετίες την χώρα.
Είμαστε εν τέλει βαθύτατα απογοητευμένοι από την στάση ενός συνδικαλιστικού οργάνου που για χρόνια είτε στάθηκε λίγο, είτε ανέχτηκε, είτε στην χειρότερη συνέβαλε ως προς το να καταπατηθούν τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων εργαζομένων του. Είμαστε αποφασισμένοι να αντιταχθούμε με σθένος στις αρρωστημένες λογικές του και υποσχόμαστε ότι οποτεδήποτε και οπουδήποτε θα μας βρίσκει μπροστά για να του υπενθυμίζουμε την αλήθεια.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΑΣΕΠ