Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία δεν ανήκει στη σφαίρα επιστημονικής φαντασίας, αλλά είναι η επιχειρηματική ιδέα τριών φοιτητών του τμήματος εφαρμοσμένης πληροφορικής του με την οποία διεκδικούν την πρωτιά στο διαγωνισμό «JA Start Up» του Junior Achievement Greece.

Ο …καθηγητής μπαίνει στην υπερσύγχρονη αίθουσα διδασκαλίας. Δεν ζητά από τους μαθητές να κλείσουν τα κινητά και να ανοίξουν τα βιβλία τους, αλλά ενδεχομένως το αντίθετο! Πρώτη ώρα Facebook, δεύτερη ώρα Instagram, τρίτη ώρα Tik- Tok. Ακολουθεί πρακτική εξάσκηση σε διπλανή αίθουσα, που θυμίζει πλήρως εξοπλισμένο στούντιο φωτογράφισης.

Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία δεν ανήκει στη σφαίρα επιστημονικής φαντασίας, αλλά είναι η επιχειρηματική ιδέα τριών φοιτητών του τμήματος εφαρμοσμένης πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την οποία διεκδικούν την πρωτιά στο διαγωνισμό «JA Start Up» του Junior Achievement Greece. Ο Παναγιώτης Μυρόβαλης, ο Λέανδρος Λούκας και ο Γεώργιος Μπαχτσεβάνης σχεδίασαν το «YouInfluencer», μια (εικονική) επιχείρηση εκμάθησης βασικών δεξιοτήτων που αφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Όπως υπάρχουν φροντιστήρια ξένων γλωσσών, μέσης εκπαίδευσης ή πληροφορικής, εμείς θέλουμε να παρέχουμε γνώσεις στους χρήστες των social media, για το πώς να τα χρησιμοποιούν με ασφάλεια, πώς να αυξάνουν τους ακολούθους τους, ακόμη και πώς να τα αξιοποιούν επαγγελματικά», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Παναγιώτης Μυρόβαλης.

Σύμφωνα με τους τρεις φοιτητές, δυνάμει …μαθητές του φροντιστηρίου τους είναι όλοι όσοι έχουν λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σκοπεύουν να δημιουργήσουν. «Αυτή είναι και η δύναμη της ιδέας μας, ότι απευθύνεται πραγματικά σε όλους. Από μικρά παιδιά που έχουν προφίλ στο Facebook και θέλουν να τα στείλουν οι γονείς τους για να διδαχθούν τον τρόπο που θα το χρησιμοποιούν με ασφάλεια, μέχρι μεγάλες εταιρείες και επιχειρήσεις, που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα social media για διαφημιστικούς λόγους», εξηγεί ο 22χρονος φοιτητής.

Αν και το αντικείμενο διδασκαλίας έχει να κάνει με το διαδίκτυο, τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται διά ζώσης, σε έναν υπερσύγχρονο χώρο, διακοσμημένο με σύμβολα που παραπέμπουν σε social media, τόσο με συμβατικές αίθουσες, όσο και με άλλες που θυμίζουν πλήρως εξοπλισμένα στούντιο. «Αυτό εξυπηρετεί ώστε να εξασκούνται απευθείας σε αυτό που μαθαίνουν στη θεωρία. Δηλαδή θα συνδέονται από τις δικές μας συσκευές στους λογαριασμούς τους, θα κάνουν από εκεί τη δραστηριότητά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κι εμείς θα τους βοηθάμε», λέει χαρακτηριστικά ο Παναγιώτης Μυρόβαλης. «Για παράδειγμα, αν κάποιος θέλει να βγάλει μια όμορφη εικόνα προφίλ ή αν θέλει να ετοιμάσει ένα βίντεο για μία συνέντευξη, θα μπορεί να το κάνει σ’ εκείνον τον χώρο», συμπληρώνει.

Στο φροντιστήριο για social media ο …μαθητής δεν κρίνεται για τις αναρτήσεις του και μέσα από την ενότητα «προώθηση του εαυτού σου στα κοινωνικά δίκτυα» μπορεί να μάθει τους τρόπους να εκφράζει μέσα από τους λογαριασμούς του ό,τι ακριβώς επιθυμεί, ακόμη κι αν αυτό που προωθεί δεν είναι απολύτως αληθινό και έχει μεγάλες δόσεις υπερβολής…

Οι τρεις φοιτητές του ΠΑΜΑΚ ήδη εντυπωσίασαν με την καινοτομία της ιδέας τους, γι’ αυτό και βρίσκεται ανάμεσα στις τελικές δέκα του φοιτητικού διαγωνισμού, που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 28 Μαΐου και θα μεταδοθεί ζωντανά στην πλατφόρμα http://eventora.gr/jastartup21

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025