Παληγιάννης Βασίλειος Τραγική η κατάσταση σε εκατοντάδες νηπιαγωγεία..
Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο θεωρείται πολύ σημαντική για την περαιτέρω πορεία του παιδιού, καθώς προσφέρει τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις για τη νοητική, κοινωνική, συναισθηματική και πολύπλευρη ανάπτυξή του. Στη χώρα μας, δυστυχώς, αντιμετωπίζεται με αδιαφορία, χωρίς να δίνεται η δέουσα σημασία.
Απόδειξη οι ρυθμίσεις Φίλη που υποβάθμισαν τη λειτουργία του ολοήμερου νηπιαγωγείου και ταυτόχρονα οι κτηριακές συνθήκες ντροπής κάτω από τις οποίες λειτουργούν εκατοντάδες νηπιαγωγεία.
Η έλλειψη της απαραίτητης κτηριακής υποδομής πρέπει να προβληματίσει κάθε υπεύθυνο σ’ αυτή την χώρα. Το 2016 υπάρχουν εκατοντάδες νηπιαγωγεία που φιλοξενούνται σε χώρους ακατάλληλους και ενίοτε επικίνδυνους για την ασφάλεια των νηπίων, χωρίς αύλειο χώρο, χωρίς το απαραίτητο παιδαγωγικό υλικό. Είναι απαράδεκτο να θεωρούνται πρώην καταστήματα και ισόγεια πολυκατοικιών κατάλληλοι χώροι για τη φιλοξενία παιδιών αυτής της ηλικίας.
Εξ’ αιτίας της έλλειψης χώρων στην κυριολεξία στοιβάζονται 25 νήπια, ενίοτε και περισσότερα, σε ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα, αλλά και ταυτόχρονα χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός του δημοσίου νηπιαγωγείου με απρόβλεπτες συνέπειες για τα ίδια τα παιδιά όπως και για τις οικογένειές τους που σήμερα βιώνουν τ’ αποτελέσματα του οικονομικού Αρμαγεδδώνα.
Μια επίσκεψη του Υπουργού Παιδείας σε νηπιαγωγεία θα του έδινε τη δυνατότητα να κατανοήσει την αδήριτη ανάγκη άμεσης δρομολόγησης της αντιμετώπισης του στεγαστικού προβλήματος των νηπιαγωγείων.
Σήμερα που το δημόσιο νηπιαγωγείο εξακολουθεί να λειτουργεί με το φιλότιμο και το μεράκι των νηπιαγωγών μας, αφού οι νηπιαγωγοί είναι εκπαιδευτικοί, τραπεζοκόμοι, καθαριστές, νοσηλευτές κτλ. κι είναι οι μόνοι που δεν έχουν το δικαίωμα ούτε για 2 λεπτά να απουσιάσουν από την τάξη, ούτε και στο διάλειμμα, επιβάλλεται άμεσα να προχωρήσουμε:
ü Στη θεσμοθέτηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής
ü Στην αναβάθμιση του ολοήμερου νηπιαγωγείου
ü Στην ίδρυση νέων πολυθέσιων νηπιαγωγείων
ü Στην κατασκευή σύγχρονων κτηρίων με τους απαραίτητους χώρους (αίθουσες, τραπεζαρία, αυλή κ.τ.λ.) και με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή
ü Στη θεσμοθέτηση σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων
ü Στην πρόσληψη μόνιμων νηπιαγωγών για την κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαίδευσης νηπίων
ü Στην ουσιαστική επιμόρφωση των νηπιαγωγών
ü Στην εφαρμογή του θεσμοθετημένου ωραρίου των νηπιαγωγών δίχως τους περιορισμούς που το καθιστούν ανεφάρμοστο
ü Στον προσδιορισμό της οργανικότητας των νηπιαγωγείων με βάση τον αριθμό των νηπίων
ü Στη μείωση της αναλογίας νηπίων ανά τμήμα
ü Στην ίδρυση ειδικών νηπιαγωγείων και τμημάτων ένταξης
ü Στην πρόσληψη επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού
ü Στην αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων των αναπληρωτών νηπιαγωγών.
Σε αντίθεση με την υποβάθμιση του δημοσίου νηπιαγωγείου στη χώρα μας σε ευρωπαϊκό επίπεδο η προσχολική αγωγή αποκτά μεγαλύτερη σημασία και επιχειρείται η συνεχής αναβάθμισή της.
Στην Ελλάδα της κρίσης πρέπει να επιδιώξουμε κι εμείς την επίτευξη υψηλότερης ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση για να ελπίζουμε σ’ ένα καλύτερο αύριο.
Ο στόχος της αναβάθμισης πρέπει να ξεκινήσει από το δημόσιο νηπιαγωγείο. Πρέπει επιτέλους να αποκτήσουμε νηπιαγωγείο για όλα τα νήπια, νηπιαγωγείο που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής μας με ταυτόχρονη επίλυση, των ιδιαίτερων προβλημάτων των νηπιαγωγών.